Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування
Кот Юрій
Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування
1 грудня 2013, неділя
Поширити у Facebook

Останніми акордами відзвучав у Києві Перший міжнародний конкурс-фестиваль «SBERBANK DEBUT». У музичному форумі-змаганні не було переможених.

Така була ідея створення самої музичної продії.

До складу міжнародного журі, яке очолив всесвітньо відомий піаніст Денис Мацуєв увійшли знані піаністи і відомі культурні діячі з п’яти країн світу: Валерій Пясецький та Вадим Руденко (Росія), Мішель Берофф ( Франція), Маріан Дауельсберг (Бразилія), Хен Чжун Чанг (Корея). Українську фортепіанну школу у складі жюрі уособлював знаний український піаніст і педагог заслужений артист України Юрій Кот. Саме він.

По закінченню конкурсу фестивалю дав порталу “Music-review Ukraine” ексклюзивне інтерв’ю.

- Пане Юрію, як була представлена українська команда в порівнянні з фортепіанними школами інших країн?


Дуже гідно! Від України було найбільше кандидатів - більше ста, і через цей первісний і строгий відбір пройшли четверо найкращих: Микита Бурзаниця з Донецька; Дмитро Семикрас з Сум; Марина Клименко з Іллічівська та Катерина Курилко з Харкова.


- Серед п'ятнадцяти учасників - фіналістів конкурсу, всього три дівчинки, і дві з них - наші, українки. Це випадковість?

Для журі не було важливим, хто змагається - хлопчики чи дівчатка: хто більше володів професійними якостями, енергетичним умінням впливати на публіку, - ті й перемогли. Наша команда - дуже гідні конкурсанти, на яких, сподіваюся, чекає перспективна гастрольна та концертна кар'єра .

- Якщо брати до уваги нинішній стан спеціальної музичної освіти в Україні, поява талановитих дітей піаністів - це правило або виключення з правил? Вони з'явилися завдяки культурному середовищі - чи всупереч йому?

У фортепіанному виконавському мистецтві ніколи не було масовості. Слава Богу, що ці імена з'являються, і є здорова конкуренція. Що стосується наших музичних шкіл - ну звичайно, важко! Але заради справедливості, скажу - в усьому світі зараз така тенденція, що академічній музиці доводиться боротися за своє існування. Хоча знову кажу парадоксальні речі - вона завжди боролася, в усі часи їй доводилося так чи інакше бути поряд з так званою «легкою музикою».

Нажаль, сучасники не завжди готові оцінити масштаб таланту, іноді проходило кілька століть, перш ніж той чи інший музикант затверджувався в свідомості людей як класик. А зараз ми переживаємо дуже щасливий період, тому що дійсно, на нашій землі народжуються такі талановиті діти. Це показує наш конкурс «SBERBANK DEBUT», конкурс пам'яті Володимира Горовиця і багато закордонних конкурсів, де українські діти займають призові місця.

«SBERBANK DEBUT» залишив найпозитивніші настрої і враження - і від процесу, і від результату, який відрізнявся любов'ю до дітей, добротою, чесністю і професіоналізмом - в усіх відношеннях. Справжнє свято Музики!



Автор: Анна Архипова
Діячі мистецтв: Юрій Кот
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний конкурс-фестиваль Sberbank Debut





Інші:

"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
“До перемоги”
Як народжується музика?
“Тримаємо культурний фронт”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110116_202.jpg