Епохальна музика Скорика | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Епохальна музика Скорика
Ермінь Йожеф
Пірієв Олександр Валерійович
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Степанченко Галина
Гаврилець Ганна Олексіївна
Скорик Мирослав Михайлович
Епохальна музика Скорика
або Світовий рівень світової прем’єри
6 квітня 2016, середа

Арт-проект «Три «С» — це три «кити» сучасної української класичної музики — композитори Мирослав Скорик, Євген Станкович і Валентин Сильвестров, які є славою і гордістю вітчизняної культури. Ця потужна національна акція охопить п’ять міст країни.


Вдалий старт проекту розпочався концертом у Національній опері України, домінантою якого стала світова прем’єра Другого концерту для віолончелі та симфонічного оркестру Мирослава Скорика у виконанні Симфонічного оркестру Національної радіокомпанії України під орудою Володимира Шейка та соліста Олександра Пірієва.

Заздалегідь анонсована подія, активне інформаційне залучення соцмереж, ґрунтовна підтримка з боку  Асоціації платників податків України на чолі з її президентом  Ґріголом Катамадзе та меценату проекту — ПрАТ «Слобожанська Будівельна Кераміка», очолюваного Ігорем Далічуком,  привели до аншлагу в Національній опері.

Це був той щасливий випадок коли автор музики та виконавець знайшли один одного (ініціатива походила від молодого, відомого віолончеліста Олександра Пірієва). Перший виконавець Другого віолончельного концерту М. Скорика О. Пірієв наголосив: «За задумом, наш проект «Три «С» упродовж квітня-червня охопить столицю та  міста-мільйонники — Харків, Львів, Дніпропетровськ і Одесу. Кожен із композиторів «трійці» матиме авторський концерт і тур цими великими українськими  центрами. Як і в концерті Мирослава Скорика, прем’єри музики його колег по «цеху», — Євгена  Станковича та Валентина  Сильвестрова звучатимуть у виконанні різних оркестрів і в оточенні  творів зарубіжних класиків, близьких за стильовими ознаками до музики наших легендарних митців».

У столичній імпрезі, присвяченій Мирославу Скорику, його Триптих із музики до славнозвісної кінострічки «Тіні забутих предків» (режисер Сергій Параджанов), Два каприси з циклу 24 скрипкових каприси Н. Паганіні в симфонічній версії М. Скорика та  Другий  віолончельний  концерт пролунали в сузір’ї знаменитих шедеврів Дж. Гершвіна («Рапсодія в стилі блюз»), К. Дебюссі («Післяполудневий відпочинок фавна»), М.    Равеля («Болеро»).

Саме в такому вишуканому «оточенні» іменитих композиторів музика Скорика органічно встала в одну лінійку зі світовими шедеврами та підкорила  слухачів своєю національною колористикою, плинним, зворушливим мелодизмом, запальними карпатськими ритмами, звуковою барвистістю.

Другий віолончельний концерт пролунав у надзвичайно натхненній інтерпретації О. Пірієва як драматична сповідь майстра, філософа, мудреця, який відчуває драматичні  й болючі моменти сучасного життя і прагне відшукати точки опори у красі рідної землі.

Подарунком слухачам  стало виконання Пірієвим у супроводі оркестру знаменитої «Мелодії» М. Скорика, вже перші звуки якої змусили зал відчути невимовну красу цієї перлини великого маестро.

КОМЕНТАРI
Ганна ГАВРИЛЕЦЬ, композитор, голова Київської організації Національної спілки композиторів України:
— Прекрасний проект, чудова музика. Колеги-композитори й музикознавці завжди з пієтетом ставилися до славетної «трійці» сучасних класиків: Скорика — Станковича — Сильвестрова. Ідею, щоб об’єднати ці імена в одному проекті, вдало впровадив у життя молодий та енергійний музикант із яскраво вираженою менеджерською «жилкою»,  віолончеліст Олександр Пірієв, і наразі ми стали свідками захоплюючого нового мистецького проекту.

Мені дуже імпонує, що музика Скорика прозвучала в авторитетному «оточенні» із шедеврів західноєвропейських класиків  — Равеля, Дебюссі, Гершвіна, чия музика дотична до творчості Мирослава Михайловича та свого часу мала помітний вплив на формування його композиторського стилю. Прекрасно звучав оркестр,  блискуче заявили про себе солісти — Олександр Пірієв (віолончель), наш видатний піаніст Йожеф Ермінь, хоча рояль і було чомусь розташовано майже за кулісами, що суперечить усталеним традиціям академічного концертного виконавства. Але, попри це, з  ентузіазмом сприймала всю музику публіка.

Галина СТЕПАНЧЕНКО, музикознавець:
— Нинішній концерт — подієвий в сучасному культурному просторі нашої країни. Сам проект «Три «С» є  надзвичайно вдалою спробою розширити загально вживане поняття «європейського контексту», адже виконання музики славетного українського класика, володаря універсального композиторського таланту, творча спадщина якого не має жанрових бар’єрів — вона однаково яскраво репрезентована   в оперному і балетному жанрі, симфонічних і камерних творах, інструментальних концертах і необарокових опусах, естрадних піснях і кіномузиці, саме  в обрамленні шедеврів світової класики, дає можливість вкотре пересвідчитись у самодостатності, художній досконалості й високій естетичній цінності його творів.
Символічно, що ця імпреза відбулася в Національній опері, де за останній час ми були свідками резонансних прем’єр оперних і балетних вистав  Мирослава Скорика.

Глибоке враження залишила музика його Другого віолончельного концерту, де, з притаманною маестро щирістю й пристрастю, відбився пульс нашого сучасного буття з його драматичними й часом трагічними моментами. Фінал Концерту залишає у слухачів надію на настання світлих днів,  на повернення радісних й щасливих миттєвостей життя. Вітаю чудових солістів — Олександра Пірієва, Йожефа Ерміня, які перебували в емоційному унісоні з музикою Мирослава Скорика, із Симфонічним оркестром Національної радіокомпанії України під орудою  Володимира Шейка.

Тетяна САЧЕВСЬКА, концертмейстер Національної опери, викладач Інституту музики ім. Р. Глієра:
— Я щаслива бути свідком справжнього тріумфу Мирослава Скорика. Це мудра й талановита людина, маститий митець та молода душею людина, дуже доброзичлива й толерантна. Я досі під враженням від розкішної прем’єри його опери «Мойсей», яка відбулася ще 2006 року у нашому театрі.  Та нинішній концерт — це щось неповторне, що торкається найпотаємніших глибин людської душі.

Сергій КОТКО, соліст Національного будинку органної та камерної музики:
— Музика Мирослава Михайловича оселилася у моєму серці через мелодійність, наспівність, красу гармонії, особливий шарм інструментальних тембрових знахідок. Його естрадні пісні 1960-х і зараз зачаровують мене, як співака, своєю природною щирістю й красою.

Цей концерт примусив зосередитися над філософськими моментами його партитури, адже в компактній формі віолончельного концерту йому вдалося розказати  нам так багато йта вражаюче проникливо про  наше  складне й бурхливе сьогодення.... Здавалося,   ці тривалі речитативи віолончелі у експресивному виконанні О. Пірієва — голос самого композитора, його сумніви й душевні терзання. Як на мене, то ця музика — концентроване послання й застереження всім нам, його сучасникам.



Автор: Наталія СЕМЕНЕНКО
Фото: Юрій Тоцький
Колективи: Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Виконавці: Йожеф Ермінь, Олександр Пірієв
Диригенти: Володимир Шейко
Композитори:Ганна Гаврилець, Мирослав Скорик
Музикознавці: Галина Степанченко
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
Джерело: Газета "День"



Додати: Share on Facebook

Інші:

На фестивалі «Два таланти» юні музиканти представили майстерну гру на фортепіано
Королівська сім'я на фестивалі української музики
Четвертий фестиваль Vinnytsia Adolph Sax Festival завершився великим гала-концертом
У Києві з великим успіхом відбувся концерт, який завершив масштабний творчий проект «Три С»: Скорик — Станкович — Cильвестров»
"Три С" як новий формат
10 листопада в Національній опері України відбувся гала-концерт, присвячений творчості Скорика, Станковича і Cильвестрова
Петр Чуприна: "Еще никогда за последние 30-40 лет не было такой заполняемости зала Национальной оперы"
Те, з чого зроблені мрії
У Дніпрі відбувся концерт японського піаніста
«RADIO CHOIR_UA»: мистецтво Хору Українського радіо в сучасному форматі.
Гендель і джаз
Китай по-українськи, або де зустрілися Європа і Азія
Національна оперета здійснить масштабний гастрольний тур до Івано-Франківська
Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту
Юна флейтистка із Закарпаття успішно виступила у Лондоні разом з камерним оркестром
Американська піаністка Надєжда Влаєва включила Чернігів у своє всесвітнє турне, яке нещодавно розпочала концертом в Бельгії.
Маестро відзначив свій День народження з оркестром і глядачами
Всевидяче "Око": фестивальні варіації української академічної музики
Вісімнадцять шедеврів за один вечір
Євген Станкович своє 75-річчя відзначив великим концертом в Ужгороді
На сцені Оперного театру виступили нащадки славних одеських скрипалів
У Луцьку завершився ХIV Музичний фестиваль «Стравінський і Україна»
КИЇВ МУЗИК ФЕСТ-2017 ПРЕДСТАВИВ СВІТОВІ ПРЕМ’ЄРИ
Учні музичної школи Чернівців дали концерт просто неба
В Херсоні відзначили день музики
Дух України над Монте-Веріта
Спогад про великих виконавців
Італійська опера на українській сцені
Одеська опера, випробування Вагнером
В Рівненській обласній філармонії відбувся перший концерт нового сезону
Запорізька філармонія відкрила концертний сезон фестивалем духовної музики
У Чернівцях відзначили День музики концертом-подорожжю для дітей
Черкаська філармонія відкрила новий 63-й концертний сезон
У Луцьку відкрився ХIV Музичний фестиваль «Стравінський і Україна»
У Києві виступив внучатий племінник автора музики гімну «Як тебе не любити, Києве мій!»
Музична прогулянка Андріївським узвозом
28 вересня диригент Теодор Кучар виступив у Дніпрі із академічним симфонічним оркестром
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
У Сєвєродонецьку виступив відомий бразильський диригент
Вінниця приймає легендарні джаз-бенди з 9 країн світу
      © 2008-2017 Music-review Ukraine. Усі права застережено. При цитуванні інформації посилання на Music-review Ukraine обов'язкове



File Attachment Icon
60.jpg