Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
Драган Андрій
Рапіта Оксана
Львівський камерний оркестр
Пірієв Олександр Валерійович
Скорик Мирослав Михайлович
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
6 червня, середа

У Івано-Франківську відбувся концерт під назвою «Скорик в стилі JAZZ». Про свій концертний тур, про роль джазової музики в своїй творчості та про новий диск, який презентували під час концерту, в ексклюзивному інтерв’ю читачам Правда.іф розповів легендарний композитор, Герой України, народний артист України, лауреат премії ім. Т.Шевченка Мирослав Скорик.

– Пане Мирославе, цей рік є ювілейним для Вас. Як саме виникла ідея проведення концертного туру?

– Ідея виникла спільно з віолончелістом Олександром Пірієвим, він підтримав думку зробити таку поїздку по Україні, з творами в джазовому стилі для фортепіано і для струнного оркестру. Це вже восьмий чи дев’ятий такий концерт. Олександр дуже активний пропагандист української музики. Два роки тому він започаткував такий фестиваль української музики під назвою «Три «С», де були представлені три композитори Євген Станкович, Валентин Сільвестров і Мирослав Скорик. Власне цей тур є продовженням ідеї пропаганди української музики.

– Власне, які міста Ви вже відвідали і які поїздки заплановані надалі?

– Ми уже відвідали Київ, Львів, Харків, Луцьк, Рівне, Ніжин, Хмельницький, були в Коломиї. Проїхали досить багато міст, згадати одразу усі складно. І надалі ще заплановано багато концертів, тому все відбуватиметься досить інтенсивно.

У Вас дуже різнопланова, різноманітна, багатогранна творчість. Чому саме «Скорик в стилі JAZZ»?

– У мене давно виникла така ідея. Я багато працював над п’єсами у джазовому стилі. Хотів зробити концерт саме для фортепіано і струнних. І перша ідея виявилася вдалою, концерт пройшов з успіхом.

– Які саме твори Ви обрали для концерту?

– Це п’єси, написані в різні часи, які мають певне завершення, певний цикл. Виявилося, що для публіки це цікаво.

В концерті звучать п’ять джазових п’єс для фортепіано з оркестром, чотири джазові парафрази класичної музики для фортепіано в чотири руки, «В старому джазовому стилі» для фортепіано і струнних, «Дзига» для фортепіано та струнних, «Три екстравагантні танці» для фортепіано в чотири руки та струнних та «Мелодія» для віолончелі та струнних.

– Якщо говорити власне про джаз, то яке його місце у Вашому житті?

– Я завжди цікавився джазом. Колись у Львові створив ансамбль «Веселі скрипки», де намагався українську музику посилити джазовими елементами, ритмами. Тоді появилися різні пісні і стилі не в звичайно-традиційному стилі для української пісенної музики, з фольклористикою, а в загальних тенденціях світової музики і саме джазової музики. Тоді це мало успіх. А взагалі елементи джазу проявляються в різних моїх творах. Це поєднання класичної музики із сучасною. Джазова музика – це складова світової культури. І я її вживаю в різних аспектах своєї музики.

– Окрім концерту, відбувається ще й презентація Вашого диску. Розкажіть, які твори до нього увійшли та які виконавці задіяні.

– Дійсно, ми привозимо на концерт і диск з цією програмою. Ми зробили запис піаністів, які з нами грають: це Оксана Рапіта і Мирослав Драган, віолончеліст Олександр Пірієв і Львівський камерний оркестр «Академія».

– Якщо говорити про концертну агенцію «UKR Artists», яка організувала цей тур, то як триває ваша співпраця і наскільки потрібні такі організатори концертів?

– Обов’язково потрібні, без них такі концерти і поїздки були б неможливими. Завдяки нашому продюсеру Олександру Пірієву, який енергійно взявся за цю справу, і відбувся цей концертний тур.




Автор: Любов Загоровська
Колективи: Львівський камерний оркестр "Академія"
Виконавці: Андрій Драган, Оксана Рапіта
Композитори:Мирослав Скорик
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Івано-Франківської обласної філармонії
Джерело: Правда.іф



Додати: Share on Facebook


Інші:

Остап Шутко: «Музика – це мова, яку не треба перекладати»
«Моя «зброя» – голос!»
Директор Ужгородської музичної школи знає, чому коли людина щаслива, її душа співає
Андрій Кошман, баритон, соліст формації «NOVA OPERA»
«Життя моє - опера!»
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
Галина Стеценко: «Відчуваю дідову присутність у своєму житті»
День відкритих дверей у музеї Кошиця
Дві сотні мелодій однієї садиби
Від Баха до Гласса: як навчитися розуміти класику
Людина і... гаджети
Надія Величко: “Коли заграв орган, я наче почула голос Бога”
«Любовний напій» Ольги Кульчинської та Андрій Бондаренка
«Хто ж не мріє злетіти на Олімп! Але не ціною втрати голосу»
Український фестивальний оркестр зі Львова записав цикл для міжнародного проекту "Пісні для Юдіт"
Оксана Линів: "Розвиток культурного життя в Україні буде тоді, коли житиме позитивна творча конкуренція"
Володимир Шейко: "Диригент – це покликання"
Джазовий бандурист, одесит Георгій Матвіїв: Батькам сказали, що у мене нема ні слуху, ні голосу
«Дуже ціную нашу систему музичної освіти»
«Коли я сказав Крушельницькій, що у неї „фальшивий фортеп’ян“, вона зрозуміла, що у мене абсолютний музичний слух»
У Голівуді ніхто не хоче говорити про Україну – Джон Малкович
«Я не народився рабом, тож не можу стати тираном»
Як це – бути солісткою однієї з найкращих опер у світі
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Антоній Баришевський: «В сучасній музиці сьогодні є все і може бути будь-що»
Мирослав Скорик: Для композитора важливо бачити, що його музика подобається
Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine