|
Міжнародна "Літня музична академія" у Київському інституті музики ім. Р.Глієра
21 липня 2013, неділя
Поширити у Facebook
У Київському інституті музики ім. Р.Глієра традиційно пройшла Міжнародна "Літня музична академія". Цього року в Академії брали участь 53 виконавці з Австралії, Канади, Норвегії, Польщі, Росії, США, Туреччини та України.
Майстер-класи вели професори, відомі виконавці: Яків Касман, Марк Лакірович, Володимир Пантелєєв (усі троє — зі США), Вадим Руденко (Росія), Олег Похановський (Канада), Юрій Кот (Україна).
Учасники Академії відвідують шість майстер-класів (фортепіано, скрипка, віолончель), кожен із яких триває по 45 хвилин.
Марк Лакірович (професор класу скрипки Longy School of Music у Бостоні і в Chicago College of Performing Arts Roosevelt University; проводить майстер-класи в Австрії, Канаді, Мексиці, Німеччині, Росії та США):
"Я завжди раджу своїм учням відвідувати майстер-класи. Адже на таких уроках найголовніше — отримання інформації. Це завжди нові знання. Звісно, є ймовірність, що учень не одразу сприйме всю інформацію, але навіть у такому разі вона обов'язково стане в пригоді йому на майбутнє".
Учасники, залежно від підготовленої програми, беруть майстер-класи із сольного виконавства або гри з оркестром у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України (диригент — заслужений діяч мистецтв України Наталія Пономарчук).
Яків Касман (професор класу фортепіано Алабамського університету в Бірмінгемі; проводить майстер-класи в Кореї, Росії, США та Японії):
"Академія" багато в чому унікальна. Адже всі музиканти після майстер-класів беруть участь у концертах, що дає можливість одразу почути результат навчання. Але найголовніша відмінність Міжнародної "Літньої музичної академії" в Києві від інших майстер-класів — це можливість зіграти з оркестром. Це приваблює безліч виконавців".
Марк Лакірович: "Важливо, що учасники можуть зіграти не зі студентським оркестром, а з професійним колективом".
Олег Похановський (професор класу скрипки університету Манітоба в Канаді, проводить майстер-класи в Німеччині, Ізраїлі, Італії, Канаді, Сербії та США):
"Гра з оркестром — це перший крок у велике мистецтво, в професійне життя. Від уроку до уроку результат не завжди помітний, але на концерті справді розумієш, наскільки учні виросли як скрипалі та музиканти. У мене майже всі учні зіграли з оркестром вперше. Це їхній дебют, серйозне психологічне та фізичне випробування. Упевнений, вони назавжди запам'ятають цей досвід, адже це їхній перший виступ із оркестром".
Усі майстер-класи Академії відкриті: студенти, виконавці, педагоги можуть вільно відвідувати уроки. Багато учасників прагнуть подивитися на роботу як виконавців, так і професорів. Таким чином вони чіткіше бачать мету і завдання, які стоять перед обома учасниками освітнього процесу.
Яків Касман: "З одного боку, нам хочеться допомогти учням настільки, наскільки це можливо: виправити якісь помилки, не помічені раніше, сказати щось таке, що знаємо тільки ми (адже ми — теж виконавці і грали всі ці твори). З іншого боку, цікаво подивитися, що можна зробити за шість уроків, як це звучало на першому уроці і як прозвучить на концерті. Завдання учасника Академії — відкрити свою душу і розум для сприйняття. Якщо виконавець уже вивчив твір і вважає, що все ідеально й змінювати нічого не варто, приходити до нас нема сенсу. Учасник, безумовно, повинен бути сприйнятливим до всього, що почує, але і вміти відстояти свою думку — також необхідно. Адже викладач теж може помилятися. Коли в людини є власна думка і людина здатна її аргументувати, мене, наприклад, можна переконати. Процес навчання дуже цікавий, коли обидві сторони готові йти назустріч одне одному".
Серед учасників Міжнародної "Літньої музичної академії" — дві доньки професора Якова Касмана. Олександра Касман виконала перший концерт Прокоф'єва (пройшла майстер-класи у Юрія Кота), а Діна Касман (майстер-класи Вадима Руденка) — першу частину третього концерту Бетховена.
Яків Касман: "Вони звикли до моєї точки зору, і мені хотілося б, щоб вони почули й іншу. Я повністю довіряю професорам, у яких вони вчилися на Академії. Педагогічний склад Академії дуже сильний. Зізнаюся, я готовий навіть до того, що їхній погляд на музику може кардинальним чином змінити трактування твору. Мене це не лякає".
Учасникам Академії, окрім основних майстер-класів, було запропоновано додатково пройти майстер-класи камерного ансамблю, а також практичний курс старовинного та сучасного танцю.
Олег Похановський: "У камерному ансамблі виконавці разом роблять музику. Коли ти граєш соло, тебе неодмінно "підхопить" піаніст, а камерний ансамбль — це абсолютно інше мислення: тут потрібно відчувати, де більше послухати інших, а де виявити ініціативу. Це інший психологічний стан, який відрізняється від того, що супроводжує гру соло".
Яків Касман: "Камерний ансамбль — це дуже корисна річ. Інколи виконавцям складно знайти скрипаля чи піаніста. Звісно, за такий стислий відтинок часу, можливо, й не досягти зіграності, але важливо саме пограти разом. Музиканти швидко знаходять спільну мову, бо музика сама каже, що робити. Головне — грати захоплено".
Автор: Лідія Новохатько
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"
|