Міжнародна "Літня музична академія" у Київському інституті музики ім. Р.Глієра | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Міжнародна
Кот Юрій
Міжнародна "Літня музична академія" у Київському інституті музики ім. Р.Глієра
21 липня 2013, неділя
Поширити у Facebook

Міжнародна "Літня музична академія". Фото з сайту: http://www.dt.uaУ Київському інституті музики ім. Р.Глієра традиційно пройшла Міжнародна "Літня музична академія". Цього року в Академії брали участь 53 виконавці з Австралії, Канади, Норвегії, Польщі, Росії, США, Туреччини та України.

Майстер-класи вели професори, відомі виконавці: Яків Касман, Марк Лакірович, Володимир Пантелєєв (усі троє — зі США), Вадим Руденко (Росія), Олег Похановський (Канада), Юрій Кот (Україна).

Учасники Академії відвідують шість майстер-класів (фортепіано, скрипка, віолончель), кожен із яких триває по 45 хвилин.

Марк Лакірович (професор класу скрипки Longy School of Music у Бостоні і в Chicago College of Performing Arts Roosevelt University; проводить майстер-класи в Австрії, Канаді, Мексиці, Німеччині, Росії та США):

"Я завжди раджу своїм учням відвідувати майстер-класи. Адже на таких уроках найголовніше — отримання інформації. Це завжди нові знання. Звісно, є ймовірність, що учень не одразу сприйме всю інформацію, але навіть у такому разі вона обов'язково стане в пригоді йому на майбутнє".

Учасники, залежно від підготовленої програми, беруть майстер-класи із сольного виконавства або гри з оркестром у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України (диригент — заслужений діяч мистецтв України Наталія Пономарчук).

Яків Касман (професор класу фортепіано Алабамського університету в Бірмінгемі; проводить майстер-класи в Кореї, Росії, США та Японії):

"Академія" багато в чому унікальна. Адже всі музиканти після майстер-класів беруть участь у концертах, що дає можливість одразу почути результат навчання. Але найголовніша відмінність Міжнародної "Літньої музичної академії" в Києві від інших майстер-класів — це можливість зіграти з оркестром. Це приваблює безліч виконавців".

Марк Лакірович: "Важливо, що учасники можуть зіграти не зі студентським оркестром, а з професійним колективом".

Олег Похановський (професор класу скрипки університету Манітоба в Канаді, проводить майстер-класи в Німеччині, Ізраїлі, Італії, Канаді, Сербії та США):

"Гра з оркестром — це перший крок у велике мистецтво, в професійне життя. Від уроку до уроку результат не завжди помітний, але на концерті справді розумієш, наскільки учні виросли як скрипалі та музиканти. У мене майже всі учні зіграли з оркестром вперше. Це їхній дебют, серйозне психологічне та фізичне випробування. Упевнений, вони назавжди запам'ятають цей досвід, адже це їхній перший виступ із оркестром".

Усі майстер-класи Академії відкриті: студенти, виконавці, педагоги можуть вільно відвідувати уроки. Багато учасників прагнуть подивитися на роботу як виконавців, так і професорів. Таким чином вони чіткіше бачать мету і завдання, які стоять перед обома учасниками освітнього процесу.

Яків Касман: "З одного боку, нам хочеться допомогти учням настільки, наскільки це можливо: виправити якісь помилки, не помічені раніше, сказати щось таке, що знаємо тільки ми (адже ми — теж виконавці і грали всі ці твори). З іншого боку, цікаво подивитися, що можна зробити за шість уроків, як це звучало на першому уроці і як прозвучить на концерті. Завдання учасника Академії — відкрити свою душу і розум для сприйняття. Якщо виконавець уже вивчив твір і вважає, що все ідеально й змінювати нічого не варто, приходити до нас нема сенсу. Учасник, безумовно, повинен бути сприйнятливим до всього, що почує, але і вміти відстояти свою думку — також необхідно. Адже викладач теж може помилятися. Коли в людини є власна думка і людина здатна її аргументувати, мене, наприклад, можна переконати. Процес навчання дуже цікавий, коли обидві сторони готові йти назустріч одне одному".

Серед учасників Міжнародної "Літньої музичної академії" — дві доньки професора Якова Касмана. Олександра Касман виконала перший концерт Прокоф'єва (пройшла майстер-класи у Юрія Кота), а Діна Касман (майстер-класи Вадима Руденка) — першу частину третього концерту Бетховена.

Яків Касман: "Вони звикли до моєї точки зору, і мені хотілося б, щоб вони почули й іншу. Я повністю довіряю професорам, у яких вони вчилися на Академії. Педагогічний склад Академії дуже сильний. Зізнаюся, я готовий навіть до того, що їхній погляд на музику може кардинальним чином змінити трактування твору. Мене це не лякає".

Учасникам Академії, окрім основних майстер-класів, було запропоновано додатково пройти майстер-класи камерного ансамблю, а також практичний курс старовинного та сучасного танцю.

Олег Похановський: "У камерному ансамблі виконавці разом роблять музику. Коли ти граєш соло, тебе неодмінно "підхопить" піаніст, а камерний ансамбль — це абсолютно інше мислення: тут потрібно відчувати, де більше послухати інших, а де виявити ініціативу. Це інший психологічний стан, який відрізняється від того, що супроводжує гру соло".

Яків Касман: "Камерний ансамбль — це дуже корисна річ. Інколи виконавцям складно знайти скрипаля чи піаніста. Звісно, за такий стислий відтинок часу, можливо, й не досягти зіграності, але важливо саме пограти разом. Музиканти швидко знаходять спільну мову, бо музика сама каже, що робити. Головне — грати захоплено".


Автор: Лідія Новохатько
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
26.jpg