Міжнародна "Літня музична академія" у Київському інституті музики ім. Р.Глієра | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Міжнародна
Кот Юрій
Міжнародна "Літня музична академія" у Київському інституті музики ім. Р.Глієра
21 липня 2013, неділя
Поширити у Facebook

Міжнародна "Літня музична академія". Фото з сайту: http://www.dt.uaУ Київському інституті музики ім. Р.Глієра традиційно пройшла Міжнародна "Літня музична академія". Цього року в Академії брали участь 53 виконавці з Австралії, Канади, Норвегії, Польщі, Росії, США, Туреччини та України.

Майстер-класи вели професори, відомі виконавці: Яків Касман, Марк Лакірович, Володимир Пантелєєв (усі троє — зі США), Вадим Руденко (Росія), Олег Похановський (Канада), Юрій Кот (Україна).

Учасники Академії відвідують шість майстер-класів (фортепіано, скрипка, віолончель), кожен із яких триває по 45 хвилин.

Марк Лакірович (професор класу скрипки Longy School of Music у Бостоні і в Chicago College of Performing Arts Roosevelt University; проводить майстер-класи в Австрії, Канаді, Мексиці, Німеччині, Росії та США):

"Я завжди раджу своїм учням відвідувати майстер-класи. Адже на таких уроках найголовніше — отримання інформації. Це завжди нові знання. Звісно, є ймовірність, що учень не одразу сприйме всю інформацію, але навіть у такому разі вона обов'язково стане в пригоді йому на майбутнє".

Учасники, залежно від підготовленої програми, беруть майстер-класи із сольного виконавства або гри з оркестром у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України (диригент — заслужений діяч мистецтв України Наталія Пономарчук).

Яків Касман (професор класу фортепіано Алабамського університету в Бірмінгемі; проводить майстер-класи в Кореї, Росії, США та Японії):

"Академія" багато в чому унікальна. Адже всі музиканти після майстер-класів беруть участь у концертах, що дає можливість одразу почути результат навчання. Але найголовніша відмінність Міжнародної "Літньої музичної академії" в Києві від інших майстер-класів — це можливість зіграти з оркестром. Це приваблює безліч виконавців".

Марк Лакірович: "Важливо, що учасники можуть зіграти не зі студентським оркестром, а з професійним колективом".

Олег Похановський (професор класу скрипки університету Манітоба в Канаді, проводить майстер-класи в Німеччині, Ізраїлі, Італії, Канаді, Сербії та США):

"Гра з оркестром — це перший крок у велике мистецтво, в професійне життя. Від уроку до уроку результат не завжди помітний, але на концерті справді розумієш, наскільки учні виросли як скрипалі та музиканти. У мене майже всі учні зіграли з оркестром вперше. Це їхній дебют, серйозне психологічне та фізичне випробування. Упевнений, вони назавжди запам'ятають цей досвід, адже це їхній перший виступ із оркестром".

Усі майстер-класи Академії відкриті: студенти, виконавці, педагоги можуть вільно відвідувати уроки. Багато учасників прагнуть подивитися на роботу як виконавців, так і професорів. Таким чином вони чіткіше бачать мету і завдання, які стоять перед обома учасниками освітнього процесу.

Яків Касман: "З одного боку, нам хочеться допомогти учням настільки, наскільки це можливо: виправити якісь помилки, не помічені раніше, сказати щось таке, що знаємо тільки ми (адже ми — теж виконавці і грали всі ці твори). З іншого боку, цікаво подивитися, що можна зробити за шість уроків, як це звучало на першому уроці і як прозвучить на концерті. Завдання учасника Академії — відкрити свою душу і розум для сприйняття. Якщо виконавець уже вивчив твір і вважає, що все ідеально й змінювати нічого не варто, приходити до нас нема сенсу. Учасник, безумовно, повинен бути сприйнятливим до всього, що почує, але і вміти відстояти свою думку — також необхідно. Адже викладач теж може помилятися. Коли в людини є власна думка і людина здатна її аргументувати, мене, наприклад, можна переконати. Процес навчання дуже цікавий, коли обидві сторони готові йти назустріч одне одному".

Серед учасників Міжнародної "Літньої музичної академії" — дві доньки професора Якова Касмана. Олександра Касман виконала перший концерт Прокоф'єва (пройшла майстер-класи у Юрія Кота), а Діна Касман (майстер-класи Вадима Руденка) — першу частину третього концерту Бетховена.

Яків Касман: "Вони звикли до моєї точки зору, і мені хотілося б, щоб вони почули й іншу. Я повністю довіряю професорам, у яких вони вчилися на Академії. Педагогічний склад Академії дуже сильний. Зізнаюся, я готовий навіть до того, що їхній погляд на музику може кардинальним чином змінити трактування твору. Мене це не лякає".

Учасникам Академії, окрім основних майстер-класів, було запропоновано додатково пройти майстер-класи камерного ансамблю, а також практичний курс старовинного та сучасного танцю.

Олег Похановський: "У камерному ансамблі виконавці разом роблять музику. Коли ти граєш соло, тебе неодмінно "підхопить" піаніст, а камерний ансамбль — це абсолютно інше мислення: тут потрібно відчувати, де більше послухати інших, а де виявити ініціативу. Це інший психологічний стан, який відрізняється від того, що супроводжує гру соло".

Яків Касман: "Камерний ансамбль — це дуже корисна річ. Інколи виконавцям складно знайти скрипаля чи піаніста. Звісно, за такий стислий відтинок часу, можливо, й не досягти зіграності, але важливо саме пограти разом. Музиканти швидко знаходять спільну мову, бо музика сама каже, що робити. Головне — грати захоплено".


Автор: Лідія Новохатько
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
26.jpg