Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича
Всеукраїнський конкурс скрипалів ім.Богодара Которовича
ДЕНЬ ДРУГИЙ: НАДІЯ
26 квітня 2018, четвер
Поширити у Facebook

Вердикт другого дня прослухувань був таким - всіх членів журі і вболівальників та суддів у залі він вразив надзвичайно високим рівнем виконання. Навіть, до того, що деякі з членів поважного журі вважали програму, за яку взялися молоді музиканти, занадто складною. Що ж, тим більшої вагомості набули досягнення - сміливість, професійних хист і музичний смак виконавців! Для конкурсантів це був день неймовірної концентрації і прориву до перемоги. А для деяких з них – щасливий вихід на новий щабель конкурсних перегонів і власного зростання як митців.

Богдана Півненко, Голова журі Всеукраїнського конкурсу скрипалів ім.Богодара Которовича:

«Сьогодні був прекрасний тур!.. Ми мали 9 непересічних виступів – хтось був більш яскравішим, хтось менше, але всі вони були сильними, - і ми дійсно можемо пишатися, що в нас був такий високий рівень на другому турі! Адже, крім музики Моцарта і української програми, за умовами туру виконувалась «родзинка» нашого конкурсу - твори, які дуже любив Богодар Которович, і які, крім нього, насправді, мало хто грав, інших записів я навіть не знаю, – це сонати Нікколо Паганіні для камерного складу: скрипки і гітари.

…Знаєте, то було надзвичайне відчуття – на сцені стояв банер з портретом Которовича, і молоді люди виконували програму та намагались наслідувати маестро, грати в його традиції. Для них - це є приклад, як воно має бути. Крім того, що конкурсанти відкрили для себе інший репертуар, що було дуже хвилююче і дієво для них, як виконавців, наші закордонні члени журі також зробили своє несподіване відкриття – це нові твори українських композиторів! Після закінчення прослуховувань вони не просто цікавилися музикою, що їх вразила, а просили для себе ноти, аби поповнити власний репертуар! Це чудово, бо наш конкурс мав на меті просувати наших - українських виконавців з українським репертуаром! І те, що твори українських композиторів, завдяки поважним членам нашого журі, пролунають тепер у Франції, у Польщі, у Німеччині – це прекрасно!

Це і є головне - що ми несемо нашу культуру, пропагуємо її, і людям це подобається!»

- На конкурсі були виконавці з різних регіонів України. Як ви вважаєте, існує якась загальна українська скрипкова школа, чи кожен регіон пропонує свої аспекти в цьому напрямку?

«Це взагалі дуже цікаве питання. Безумовно, в нас є відмінності… Є чотири основні виші – це Львів, Одеса, Харків і Київ. І є різниця в школах, 100% є! Звичайно, відмінності залежать від того, хто в кого викладає, і хто в кого вчився. Тому що професура Харкова, наприклад, переважно вчилася у Москві. Ті, хто в Києві, старше покоління, за радянських часів також навчалися в Москві. Молодше покоління – такі, як я, - це вже школа Богодара Которовича. От представник Львівської школи, член журі Назарій Пилатюк, він вчився у свого батька, проте для нього, як і багатьох інших студентів, завжди відповідально було зіграти і почути, що ж скаже Которович. Нажаль, цього року так сталося, що немає представників Одеси, але на сьогодні Одеса трохи програє трьом згаданим консерваторіям. Хоча в Одесі скрипкова школа стара і відома на весь світ, проте зараз, нажаль, вона переживає не найкращі свої часи, і випускники школи Столярського приїжджають до нас у Київ вчитися. Якщо узагальнити, то українська школа традиційно пов’язана із кращими зразками радянської скрипкової школи, в найкращому її розумінні.

Але, зараз, цього тижня, всіх нас об’єднало одне – ім’я Богодара Которовича, і наш конкурс. Це і є важливим моментом, в якому можемо говорити про формування нової української скрипкової школи. Адже в оцінках того, що відбувається на сцені, думки членів журі майже на 90% співпадають, і це дуже радує. Є звичайно, свої моменти вподобань, проте в загальних критеріях ми єдині.»

Отже, згідно з критеріями журі, після другого тура прослуховування до фінального відбору проходять:

1. Шалига Богдан
4. Глібов Іван
8. Стадник Яна
14. Клименко Богодар

Конкурсні прослуховування III туру Конкурсу ім. Б.Которовича відбуватимуться 28 квітня у Великому залі Національної музичної академії України ім. П. І. Чайковського.

Нагадуємо, що у фіналі конкурсанти виступлять у супроводі Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України.

Художній керівник і головний диригент оркестру – народний артист України Володимир Сіренко.

Всім успіху! Побачимось!


Автор: Анна Архипова
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Конкурс скрипалів ім. Богодара Которовича



Інші:

Музей Соломії Крушельницької запрошує на презентацію цифрової платформи
У Херсоні відкриють музей, присвячений роботі театру
У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
      © 2008-2025 Music-review Ukraine