Стаття |
|
|
|
|
«Театральна вечірка non stop»
6 листопада, середа
Поширити у Facebook
«Театральна вечірка non stop» — нова, шоста книга українського мистецтвознавця, драматурга, журналіста та педагога Олександра Чепалова. Вона написана у часи війни росії проти України й вимушеного прихистку автора в Німеччині. Це — продовження розмови з читачами про художні враження минулого за 40 років творчої діяльності («Театральная бессонница в летнюю ночь», 2015), що наразі стосується актуальних проблем мистецького життя Західної Європи 2022–2024 р.
Тексти доповнюють та деталізують архівні й нові авторські світлини з літопису культурних подій, а також круїзів та цільових подорожей до багатьох країн світу.
Нова книга присвячується усім, хто у ці тривожні часи робить достеменний український театр та їхнім глядачам, що відвідують вистави та концерти, незважаючи на безглузді та жорстокі атаки ворога.
З березня 2022 по жовтень 2024 р. я відвідав близько 340 вистав, концертів та інших видовищних заходів, що в середньому становить 3 вистави на тиждень- такої інтенсивності видовищних вражень не було, мабуть, ніколи у житті.
Видання замислене як точна поліграфічна копія попередньої книги «Театральная бессонница в летнюю ночь» (2015). Навіть кількість кольорових вклейок з моїми власними світлинами співпадають. Можливо, читачі моєї попередньої книги у паперовому варіанті захочуть поставити нову поряд, і тоді вони зовнішньо вирізнятимуться тільки назвами та малюнком обкладинки. А поки нова книга існує лише у електронній версії.
У «Театральній вечірці» більше 400 сторінок, а у її змісті 116 нарисів, серед яких рецензії, огляди, інтерв’ю, репортажі, есеї, проблемні статті з теорії та історії мистецтв. На превеликий жаль, є кілька некрологів людей, близьких мені та усій нашій мистецькій спільноті. Більше 200 сторінок містять розділи про оперні та балетні вистави, сучасний танець. Останній почасти заповнює нішу, яка виникла після закінчення виходу мого часопису «Танец в Украине и мире» (2011-2015 р.).
З тих пір тексти відповідного напрямку були розпорошені по різних періодичних виданнях, а тепер максимально зосереджені у книзі. Екранним мистецтвам та драматичному театру відведено близько 60 сторінок, в тому числі нарису про сучасний український театр з огляду на нову дійсність. Багато сторінок присвячується легким жанрам – від джазу до мюзиклу і цирку. А також круїзним мандрам та театральному туризму: оперні й танцювальні фестивалі у Австрії, Італії, Японії (звичайно і у самій Німеччині). А також враження від спілкування з польськими, вірменськими, литовськими й швейцарськими митцями та колегами.
Серед об’єктів уваги у книзі Кафка, Шевельов, Шенберг, Вагнер, Толкін, Домінго, Поклітару, Лифар, Ноймайєр, П. Бауш, М. Плісецька та Р. Щедрін, Дж. Кранко, Параджанов, Баришніков та І. Бродський, С. Далі, А. Хічкок, Людвіг ІІ, Малер, Бах, Мендельсон, Б. Коскі, В. Юровський, А. Согомонян, А. Григорян, А. Вусик, Т. Трунова, М. Євреїнов, М. Казинік, Ігудесман та Джу, К. Серебренніков, Г. Манн, Мата Харі та інші важливі персонажі історії культури та сьогодення.
|