Брамс: меланхолія і пристрасть | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Брамс: меланхолія і пристрасть
Білич Михайло
Брамс: меланхолія і пристрасть
17 червня на «АРТ-сцені» Київської опери на Подолі відбудеться концерт, в якому лунатимуть знакові твори класика
13 червня 2023, вівторок
Поширити у Facebook

У програму концерту до 190-річчя від дня народження Йоганнеса Брамса увійшли два найвідоміші та найемоційніші камерні твори видатного німецького композитора епохи романтизму.

«Меланхолійне Тріо» ор.40, присвячене матері композитора, яка померла у рік написання твору, прочиняє нам двері у потаємні дитячі спогади Брамса, а також демонструє нам одну з найпроникливіших партій для валторни в історії світової літератури.

За спогадами самого композиторами, початкова тема валторни у першій частині прийшла до нього під час лісової прогулянки, саме у тембрі цього мідного духового інструмента він бачив найповніше втілення романтичної лірики.

Другий твір програми — «Фортепіанний квінтет фа мінор», який часто вважають вершиною камерної музики Брамса — переносить слухачів в інший емоційний спектр.

Дослідники творчості композитора окреслюють його характер бетховенським за своєю динамічною та шубертівським за його найкращі ліричні фрагменти. Драматургія квінтету рухається за карколомною траєкторією: пристрасна драма першої частини змінюється ліричним Andante, за яким звучить демонічне Скерцо та динамічний фінал.

Виконавці:
Михайло Білич /скрипка/, Андрій Васін /фортепіано/ ,Дмитро Таран /валторна/, Андрій Чоп /альт/  та Микола Любенко /віолончель/.

ДОВІДКА Music-Review Ukraine

Йоганнес Брамс народився 7 травня 1833 року в Гамбурзі (Німеччина). Першим вчителем музики був його батько. Обдарований піаніст, Брамс почав публічно виступати вже в дитячі роки. Але незабезпечене матеріальне становище сім'ї змусило його братися за будь-яку роботу — він переписував ноти, аранжував, грав у садах і ресторанах. Це, втім, принесло певну користь юному Брамсу: майбутній композитор увійшов в безпосереднє зіткнення з музикою німецького демократичного побуту, яку широко використовував у своєму наступному творчості.

Істотну роль у творчому розвитку Брамса зіграла його зустріч у 1853 році з Е. ремінь. Виступаючи з ним в якості акомпаніатора, Брамс перейнявся красою і захопливістю угорських національних мелодій, які входили в репертуар скрипаля. Згодом це знайшло відображення у творчості Брамса — в його знаменитих «Угорських танцях» і в ряді інших творів, де використані характерні мелодійні обороти і ритми угорської народної музики.

У 1850-х роках Брамс багато виступав як піаніст в різних містах Німеччини, керував придворною хоровою капелою в Детмольд і жіночим хором в Гамбурзі. Починаючи з 1862 року творча діяльність Брамса найтіснішим чином пов'язана з Віднем. У цьому місті, являвшемся тоді своєрідним музичним центром, постійно звучали австрійські, німецькі, угорські, чеські, словацькі, сербські пісні і танці. Все це було джерелом, що живило творчість Брамса.

У 1870-1880 роки Брамс створив більшість своїх кращих творінь — всі симфонії, скрипковий і 2-й фортепіанний концерти, камерні ансамблі, пісні, хори, танці. Творчість Брамса, що охоплює майже всі жанри, характеризується глибокою і органічним зв'язком з народно-побутовою музикою.

У жанрі симфонічної музики Брамс є продовжувачем традицій 
Бетховена. Не дарма 1-ю симфонію Брамса деколи називають «десятою симфонією Бетховена».

Помер Брамс 3 квітня 1897 року.



Виконавець (артист): Михайло Білич
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва



Інші:

6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
Класика зі смаком джазу
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Магія наближається...
Музика солідарності: сучасна польська композиторка Александра Брейза в Національній філармонії України
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
101221_022.jpg