|
Класику — в маси!
У рамках Дня Києва на Софійській площі відбувся гранд-концерт оперних знаменитостей і лазерне шоу під відкритим небом
28 травня 2013, вівторок
Поширити у Facebook
Софійська площа стала оперною сценою!
Як розповів «Дню» режисер програми Анатолій Солов’яненко, торік міжнародний творчий проект «На Україну повернусь» змінив прописку і вперше відбувся на масовому майданчику — Софійській площі.
Експеримент виявився вдалим, концерт зірок почули тисячі любителів опери.
Цього разу організатори підготували меломанам сюрприз: окрім вітчизняних знаменитостей, які з великим успіхом представляють українську вокальну школу в найпрестижніших театрах світу, спеціальним гостем став італійський співак Франческо АНІЛЕ — володар премій багатьох престижних конкурсів, серед яких Конкурс імені Маріо дель Монако, «Найкращий голос Тоскани».
Співак виступає в Італії та за кордоном, беручи участь у постановках таких відомих театрів, як La Scala (Мілан), Teatro Massimo (Палермо), Teatro di San Carlo (Неаполь).
Аніле продемонстрував нашим слухачам віртуозне володіння голосом і артистизм, виконавши коронні арії з опер «Паяци» і «Тоска». А коли зазвучала популярна неаполітанська пісня O sole mio («Моє сонце» — музика Едуардо ді Капуа на слова Джованні Капурро; до речі, цю пісню було написано й уперше виконано в Одесі 1898 року), то «зал» вибухнув криками «Браво!».
— Я в захваті від привітності й теплого прийому киян, — сказав «Дню» після концерту Франческо АНІЛЕ. — З оркестром і маестро Миколою Дядюрою ми швидко порозумілися. Впевнений, що сьогодні концерти на великих майданчиках (площах, стадіонах) надзвичайно важливі, бо вони популяризують оперне мистецтво серед публіки різного віку.
Під час свого недовгого перебування в Києві я відвідав Національну оперу і Філармонію і хотів би відзначити високий рівень культури ваших артистів. У мене залишаться найпрекрасніші спогади про вашу країну, про людей, з якими тут познайомився. Мрію ще раз приїхати до Києва, щоб взяти участь у нових спільних проектах Італійського інституту культури в Україні та Національної опери.
— Нинішній концерт став святом для широкого кола слухачів, — сказав А. Солов’яненко. — Площа була оперним залом. Ті, що прийшли раніше і зайняли місця в «партері» (було встановлено чотири тисячі стільців), змогли послухати концерт сидячи, а кому місця не вистачило, стоячи вітали артистів. Але ніхто не нарікав, тому що програма дійсно була розкішною!
Чудовим був виступ солістки Національної опери України Людмили Монастирської (сопрано), яка святкувала день народження й приймала вітання на сцені — їй піднесли розкішні букети від голови Київської міської адміністрації Олександра Попова та міністра культури Леоніда Новохатька, які були присутні на концерті. Нинішній рік став знаковим для співачки.
Монастирська з великим успіхом дебютувала на сцені Метрополітен-опера у партії Аїди. Їй аплодували слухачі «Ла Скали» і «Ковент-Гардена». Сьогодні цю співачку справедливо вважають оперною примадонною №1 у світі! До речі, генеральний директор Метрополітен-опера Пітер Гелб сказав: «Такої Аїди, як Людмила Монастирська, на нашій сцені не було більше 60 років!» (На київському вечорі Монастирська виконала арію Леонори з опери «Сила долі» Верді та Тоски з однойменної опери Пуччіні. — Т. П.)
На концерті Большой театр представляв Олег Кулько (Москва), який навчався у Київській консерваторії у легендарного співака і педагога К. Огнєвого, а розпочав свій творчий шлях у нашій столиці. З Відня прилетів тенор Мар’ян Талаба, а з Цюріха — Валерій Мурга (учень відомого українського баритона Віктора Куріна і протеже оперної примадонни Євгенії Мірошниченко. За плечима В. Мурги — перемоги у багатьох міжнародних конкурсах, а нині він провідний соліст прославленого театру). Виступи співаків відбувалися у супроводі Симфонічного оркестру Національної філармонії під орудою диригента Миколи Дядюри.
Уперше під відкритим небом було представлено новий творчий союз — тріо басів. Нагадаємо, спільний дебют провідних солістів Національної опери Сергія Магери, Тараса Штонди та Сергія Ковніра відбувся в лютому під час ювілейного концерту, присвяченого 200-річчю Гулака-Артемовського. Особливо публіці сподобалася арія Дона Базиліо зі «Севільського цирульника» Россіні і Грєміна з «Євгенія Онєгіна» Чайковського, а «Пісню Карася» з опери «Запорожець за Дунаєм» Гулака-Артемовського супроводжували оваціями. До речі, 3 липня відбудеться сольний концерт тріо басів на рідній сцені — у Національній опері України.
Вечір відбувся під девізом «Класика — в маси!». Дуже приємно, що оперних митців із задоволенням слухали люди різного віку (було багато молоді й дітей), а засмутили сторонні шуми, які заважали насолоджуватися високим мистецтвом (Софійську площу з її інтенсивним рухом не перекривали, тож музиканти симфонічного оркестру не змогли заглушити трелі авто й виття сирен пожежних машин).
Програма завершилася популярною піснею Ігоря Шамо «Києве мій» (неофіційний гімн нашої столиці), яку виконали всі учасники концерту. А лазерне шоу можна назвати прелюдією до майбутніх липневих урочистостей — 1025-річного ювілею Хрещення Київської Русі.
Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Людмила Монастирська, Сергій Магера, Тарас Штонда, Сергій Ковнір
Диригенти: Микола Дядюра
Джерело: Газета "День"
|