Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
Таванець Дмитро
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
6 жовтня 2024, неділя
Поширити у Facebook

Польська музика в Україні: Пендерецький і Лютославський у виконанні Симфонічного оркестру Національної філармонії Вперше за його диригентським пультом польсько-український диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

25 жовтня на головній сцені філармонії знов звучатиме польська музика. Симфонічним оркестром Національної філармонії диригуватиме Маестро Роман Ревакович, який є палким популяризатором української музики у Польщі та польської - в Україні. Сталим та очікуваним є, організований ним фестиваль Дні української музики у Варшаві, на якому звучать твори українських композиторів останніх 250 років. Так само регулярними є концерти польської музики в Україні. Цьогоріч вони відбуватимуться у Хмельницькому, Полтаві, Черкасах і два у Києві.

Перша подія у Києві є відлунням концерту, який відбувся 25 років тому (!) у цьому ж залі, з цим же диригентом та з такою само програмою!

А от Симфонічним оркестром Національної філармонії Маестро - диригуватиме вперше!

У програмі звучатиме музика Кшиштофа Пендерецького, Вітольда Лютославського та Йоганнеса Брамса.

"Пробудження Якова" - поворотний твір у спадщині Пендерецького. Написаний у середині 1970-х, він маркує перехід композитора від авангардних шукань до свого стилю, ґрунтованого на поміркованій модерністській естетиці. Хоча у ньому впізнаються характерні ознаки творчості Пендерецького: великий об'єм звукових хмар, дослідження можливостей всього оркестру, акустично неочевидні прийоми гри, видіти рух до ясності та врівноваженості.

Інший класик польської музики ХХ століття Вітольд Лютославський цікавився способами організації невпорядкованих звукових мас. Так він прийшов до ідеї контрольованої алеаторики - повтору різними інструментами визначеного мелодичного звороту довільну кількість разів у певних рамках, що створює ефект природності звучання та водночас робить виконання твору щораз унікальним. Таким буде і київське виконання його Фортепіанного концерту. Солюватиме в концерті надзвичайно тонкий музикант Дмитро Таванець, фортепіано.

Ефектно фіналізує концерт - Симфонія No 1 до мінор, написана Йоганнесом Брамсом. На її написання композитор витратив - від ескізів до останніх штрихів, - 21 рік!

Коли Брамс закінчив її у вересні 1876 року, йому було сорок три роки (Бетховену - двадцять дев'ять, Шуберту - п'ятнадцять, Шуману - двадцять два, Малеру - двадцять вісім, Моцарту - вісім чи дев'ять, але це вже зовсім інша історія...). Ця симфонія писалася так довго, адже повинна була чекати з'ясування складних емоційних відносин Брамса з Робертом і Кларою Шуман (тільки після смерті Роберта в 1856 році Брамс нарешті зміг почати визнавати, що його пристрасть до старшої Клари повинна була залишитися нерозділеною), і, що більш важливо, його сильного бажання піти по стопах Бетховена. Диригент Ганс фон Бюлов навіть назва Брамсівську Першу симфонію - "Десятою симфонією Бетховена" через схожість між головною темою фіналу Першої симфонії Брамса і головною темою фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Таке порівняння скоріше дратувало Брамса: він вважав, що це рівнозначно звинуваченням у плагіаті, тоді як він вважав використання ідіоми Бетховена в цій симфонії актом свідомого вшанування. Проте не можна плутати одного композитора з іншим: ритмічний драйв Бетховена в значній мірі належить йому, тоді як, більш типова експансивність Брамса, - присутня протягом всієї цієї симфонії, а його музична мова однозначно романтична за манерою XIX століття. Цінність і важливість досягнень Брамса у цій симфонії визнав навіть найвпливовіший критик Відня, переконаний консерватор Едуард Ганслік.

Всі ці фантастично емоційні твори побілка почує в інтерпретації маестро Романа Реваковича, польсько-українського диригента, народженого у Польщі у сім'ї українських жертв операції "Вісла", який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах.

За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща. Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури Співорганізатори концерту: Польський інститут у Києві та Фундація Pro Musica Viva.


Роман Ревакович


Автор: Стельмашевська Ольга
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Дмитро Таванець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Портал Експеримент



Інші:

Філармонійний квітень запрошує у музичну подорож країнами світу
Чим порадує шанувальників високого мистецтва Національна опера України у квітні?
На фронті загинув художник з освітлення Рівненської філармонії Всеволод Шабадах
Оголосили лауреатів премії імені Лисенка: кого нагородили та чому не вручать нагороду за композиторську діяльність
Квітень в Львівському органному залі
Про відзначення державними нагородами України з нагоди Міжнародного дня театру
9 театральних постанов, які можна відвідати в День театру 27 березня в Києві, Одесі, Чернігові, Дніпрі та Львові
"Виставка до 70-річчя Ігоря Білозіра: «Мистецьке коло» у Львівській філармонії"
Розмаїття Баха, усміхнений Моцарт та діалог української і французької музики
У Швеції відбувся унікальний концерт «Бароко в жовто-блакитних тонах – шведсько-українське музичне переплетення»
Квітневі події у Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Заявники, що пройшли технічний відбір Фестивалю-Премії «ГРА»-2025
Харківський університет мистецтв завдяки донатам придбав орган
Зустрічайте 4 переможниць конкурсу Повний Короткий!
На війні загинув колишній музикант симфонічного оркестру Запорізької обласної філармонії Богдан Немцов
Ювілей Івана Козловського
Згадуємо Анатолія Авдієвського
«Святкова Академія»
Одесити вирушають на гастролі до Нідерландів і Бельгії
«Пахіта» – нова версія у «Схід Опері»
«БАХ Маратон»
Фестиваль до 110-го ювілею Святослава Ріхтера
Гранд тур оркестру INSO-Lviv у Нідерландах
Три блискучі концерти березня у Львівському органному залі – обирайте свій або приходьте слухати всі
До Рівного завітає Віктор Плоскіна
“Колискова для солдата”
У Кременці проходить фестиваль органної музики
У Салоніках відбулась світова прем’єра фільму «Королеви радості».
Сьомий етап курсу навчання "Магія музики" стартував у Берегові
Поезія культових поетів, покладена на музику
Світові шедеври та сучасна українська музика в Львівській філармонії
«АЗОВСТАЛЬ. Полонені. Заручники війни»
Kyiv Modern Ballet покаже у Львові виставу «Вій»
У Черкасах Національний симфонічний оркестр зіграє "Оду стійкості" на підтримку ЗСУ
В Одеській філармонії прозвучать скарби української класики
"Молитва крізь століття" прозвучить на Khmelnytskyi Classic Fest
"Київська камерата" зіграє концерт "Відлуння часу" в Національній філармонії
"Прикарпатська весна 2025": в Івано-Франківську проведуть традиційний фестиваль
У Житомирській обласній філармонії відбудеться Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв ім. Святослава Ріхтера
Мистецький проєкт «Березовський – Рачинський»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
211.jpg