Наталія Пономарчук – після Лондонського і Варшавського тріумфів дириґуватиме в Києві | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Наталія Пономарчук – після Лондонського і Варшавського тріумфів дириґуватиме в Києві
Галатенко Інна
Київський камерний оркестр
Пономарчук Наталія
Наталія Пономарчук – після Лондонського і Варшавського тріумфів дириґуватиме в Києві
8 лютого 2024, четвер
Поширити у Facebook

11 лютого Наталія Пономарчук після Лондонського та Варшавського тріумфів, – вийде на сцену Національної філармонії України у концерті Київського камерного оркестру з програмою, присвяченою творчості двох провідних австрійських композиторів: основоположника романтизму в музиці – Франца Шуберта і представника так званої «після ваґнерівської п'ятірки» – Густава Малера.
 
Найбільш чисельними у творчому доробку Шуберта є вокальні пісні, яких налічують понад 600. Втім, майстерні та глибокі музичні відкриття композитор здійснив й в інструментальних жанрах.

Єдиний повноцінний струнний квінтет Шуберта отримав високу оцінку як «піднесений» або «екстраординарний» і як той, що має «бездонний пафос», і зазвичай вважається кращим камерним твором Шуберта, а також одним з найбільших творів у всій камерній музиці.
 
Струнний квінтет до мажор для скрипки, альта, 2 віолончелей і контрабаса митець написав у останній рік свого життя (1828). Шуберт вибрав тональність до мажор у можливому жесті до двох композиторів, якими він захоплювався, Моцарта та Бетховена, обидва з яких написали струнні квінтети у цій тональності. В музиці цього «віолончельного квінтету» немає гострого драматизму чи конфлікту, натомість поєднані масштабність і широта музичного вислову з ідилічною врівноваженістю, одухотвореністю. Контрастності в образах твору не так багато, але в ньому відображено цілу гаму почуттів – і зосереджені роздуми, і смуток, і радість.
 
«Пісні мандрівного підмайстра» австрійця Густава Малера – своєрідний парафраз на вокальні цикли Шуберта. Чотири вірші, які стали поетичною основою опусу, Малер написав сам переживаючи нерозділене, хворобливе, але палке кохання. У 1884 році молодий Малер, який лише три роки як закінчив навчання, працював у Касселі другим диригентом оперного театру.
 
«…Учора я приїхав сюди... Тільки-но я ступив на бруківку Касселя, мною опанували колишні страшні чари, і я не знаю, як відновити внутрішню рівновагу. Я знову зустрівся з нею, вона загадкова, як завжди. Можу сказати лише: Господи, допоможи мені!»... «Я написав цикл пісень, всі вони присвячені їй. Вона їх не знає. Та й що вони можуть їй сказати, крім того, про що їй уже відомо?.. Пісні задумані так, ніби мандруючий підмайстер, наздогнаний злою долею, виходить у широкий світ і прямує, куди очі дивляться».
 
Назва циклу стала автобіографічною: композитор вважав себе ще підмайстром у мистецтві. У віршах відчувається тісний зв’язок із традиціями німецького літературного романтизму — з лірикою Ейхендорфа і Гейне, а найбільше з віршами Вільгельма Мюллера, котрі й стали основою шубертівських циклів. Порівняно з ними, Малер більш лаконічно та концентровано змальовує музикою ціле життя, переживання та надії головного героя, який шукав своє щастя, і знайшов, але воно судилося не йому… У назві циклу композитор відобразив власне самоусвідомлення, адже вважав себе підмайстром у мистецтві. Цикл заявляє провідну тему творчості Малера – роздуми про сенс життя та його красу, попри страждання та випробування, які спіткають на цьому шляху.
 
Солюватиме у вокальному циклі Малера – сопрано Інна Галатенко.
 










Колективи: Київський камерний оркестр
Виконавці: Інна Галатенко
Диригенти: Наталія Пономарчук
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

Театральна прем’єра жовтня: видовищна постановка «Лісова пісня» у Київському академічному театрі ляльок
Українські співачки запрошують на "Вечорниці" у… Дубаї
«Музика – це мова почуттів»
Жовтень у Національній філармонії України
30 вересня відзначає день народження легендарний Валентин Сильвестров
Стартував другий сезон проєкту "Гід по класичній музиці" KharkivMusicFest
Українська музика – це наш голос, наша сила і наша перемога!
"Козаки Поділля" покажуть грандіозну концертну програму на честь захисників із Хмельниччини
В Ужгороді стартував перший Відкритий конкурс юних органістів
«Орфей в пікселі»
Львівський органний зал відкриває Homin Center
Переможницею «RECITAR CANTANDO» стала Анна Богач
Презентація цифрової платформи та концерти: що чекає відвідувачів Музею Соломії Крушельницької у жовтні
Різнобарвний жовтень у Львівському органному залі: від ніжності клавіш до гучності труб
Чим порадує меломанів Національна опера у жовтні?
Напередодні світової прем’єри презентовано терйлер фільму «Обережно: Діти»
«Оперний театр у час історичних викликів: історична ретроспектива, сучасні меседжі»
Що презентує міжнародний театральний фестиваль «Золотий лев-2025»?
«СХІД ОПЕРА ФЕСТ-2025»
Вперше в Україні здійснюється повний запис камерних симфоній Євгена Станковича
Про війну і надію: відкриття 31-го міжнародного фестивалю сучасної музики «Контрасти»
Horowitz Competition 30
Сумська обласна філармонія взяла участь у міжнародному фестивалі в Іспанії
«Крила натхнення»
“Море. Ліс…” Україна. Литва
З 27 вересня по 11 жовтня відбудеться ХХХVI Міжнародний фестиваль «Київ Музик Фест-2025»
Органні імпрези
23 вересня виповнюється 153 роки від дня народження видатної української співачки Соломії Крушельницької (1872-1952)
Одеська опера відкриває світові нові голоси
Володимир Сивохіп більше не очолює Львівську філармонію
У Чернівецькому театрі розповіли про постановку першої опери Бортнянського «Креонт»
Директором Київського державного музичного ліцею імені Миколи Лисенка призначено заслуженого діяча мистецтв України Олексія Сергійовича Бояра.
День відкритих дверей у Музеї Соломії Крушельницької з нагоди дня народження співачки
«ЛІНІЯ ВОГНЮ»: повнометражний документальний фільм про українських рятувальників
«Варіації»
Про партеси: лекція Ольги Шуміліної. Супровідна освітня програма до концерту «Гомін»
19 вересня відзначає день народження Маестро Євген Станкович
«Медовий місяць» отримав приз імені Альберта Відершпіля на міжнародному кінофестивалі в Гамбурзі.
Стажери «Метрополітен - опера»
«Київ Модерн-балет» готує прем’єру балету «Травіата» на музику Дж. Верді
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
9.jpg