Танці в ре мінорі | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Танці в ре мінорі
Олійник Леся Степанівна
Танці в ре мінорі
Нові постановки Раду Поклітару музиканти і шанувальники модерн-балету завжди очікують з особливим інтересом
3 липня 2014, четвер
Поширити у Facebook

"КИЇВ МОДЕРН-БАЛЕТ" ФОТО СЕРГІЯ ЄФАНОВА Очевидно, тому що, можливо, як ніхто інший із сучасних хореографів, Раду Поклітару володіє унікальним відчуттям музики і вмінням утілити її через модерний балет.

Його прем’єри очікувані ще й тому, що в авторському театрі Раду Поклітару вібрує драматичний імпульс і аритмія нашого часу.

Унікальна здатність утілити це через пластичний рух і танцювальний жест, які дихають у його інтерпретації через музичну тканину, вирізняють мистецтво хореографа серед інших.

Музика імпульсує сценічну ідею і, навпаки, художня концепція визначає пошук музичного матеріалу.

Стиль Раду Поклітару відчувається з перших же тактів його спектаклів. Притаманні майстру смислова поліфонія танцю, яка передає внутрішній напружений динамізм, лексику «зашифрованих» метафор і складних символів, артикулюють насамперед драматичні глибини буття. Такими є його балети-символи «Дощ», «Андеграунд» на музику латиського композитора Петеріса Васкса, «Перехрестя» за скрипковими концертами Мирослава Скорика.

Остання з прем’єр Раду Поклітару відкриває нові можливості інтерпретації драматичної музики через модерну пластику сучасного балету. Сценічні візії хореограф вибудовує цього разу підкреслено в емоційному плані тональних барв, через пошук танцювальної пластики і сценічної дії, співзвучних музичній тональності. Навіть назву свого нового спектаклю він визначив «тонально» — «Жінки у ре мінорі».

Звертаючись до музики улюбленого композитора Йоганна Себастьяна Баха, хореограф обрав твір, написаний в одній із драматичних за семантикою тональностей — Концерт №1 для клавіру з оркестром ре мінор. В історичній музичній практиці емоційні барви ре мінору зазвичай висвітлюють образи скорботи, драматичних колізій, експресивної патетики. Нагадаю, що саме в цій тональності написані такі трагедійні символи, як Реквієм Моцарта, ІХ симфонія Бетховена, симфонія Цезаря Франка, Токата і Фуга для органу та згаданий Концерт.

Саме цей Концерт ре мінор Й.-С. Баха став творчим імпульсом для створення нового балету хореографа. «Трагічна історія про неіснуючу жіночу дружбу», — як визначено в програмці до спектаклю є лише нфатяком на так само неіснуючий сюжет. Як і в усіх спектаклях Раду Поклітару головним тут є — творча ідея, філософський смисл, якому підпорядковуються всі виразові засоби. Характерне для хореографа поліфонічне мислення знаходить у балеті оригінальне втілення насамперед через темпоритм токати. Токатний тривожний характер і динаміка похмурої теми Концерту є основою драматичних колізій, які поліфонічно переплітаються в пластичній тканині балету. Кожний рух музичного голосу, кожна музична тема знаходять візуальний поліфонічний розвиток, де головним є «сценографія тіла, а не сюжету» (за влучним висловом відомого митця Олександра Дубовика).

На тлі токатного вихору і складних багатофігурних композицій особливо пронизливо «звучать» монологи і дуети солістів: Він і Вона — у вирі драматичних пристрастей. Їхні пластичні образи графічно точно створюють Еліна Віннікова (Вона) та Олексій Бусько (Він). Усі артисти трупи «Київ модерн-балету» є, по суті, солістами, кожний з яких створює свою індивідуальну поліфонічну лінію. Сценічне оформлення і «тональність» костюмів (художник Дмитро Курята) теж відповідають музичному кольору ре мінору: спектр його барв коливається у переважно темних тонах. Звичайно, живе виконання музики, а не під фонограму (навіть у виконанні Глена Гульда) додало б спектаклю ще більшої гостроти і виразності. Але й навіть у такому звуковому варіанті, новий балет Раду Поклітару і його «Київ модерн-балету» представив яскравий зразок «бароко ХХІ століття»


Автор: Леся Олійник
Музикознавці: Леся Олійник
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва
Джерело: Газета "День"



Інші:

Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
31.jpg