Музичний діалог нової музики | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Музичний діалог нової музики
Ансамбль
Пілютиков Сергій
Польова Вікторія Валеріївна
Музичний діалог нової музики
27 вересня в рамках ХХІІ Міжнародного фестивалю «Київ Музик Фест» у залі Національної спілки композиторів України відбувся концерт «Музичні діалоги: Україна – Росія»
27 вересня 2011, вівторок
Поширити у Facebook

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України виконав твори відомих композиторів Росії – Олександра Жемчужникова, Ельміра Нізамова, Олега Пайбердіна та Ярослава Судзіловського, а також українців Сергія Зажитька, Вікторії Польової, Золтана Алмаші та Сергія Пілютикова.

композитор Сергій Пілютиков«Ми представили композиторів, які, на наш погляд, сьогодні є помітними постатями в російській музиці, – повідомив художній керівник ансамблю, координатор проекту Сергій Пілютиков. – Українські ж композитори – це автори, які, подолавши бар’єри різноманітних технік і модних течій, уже можуть говорити власною мовою».

Музикантам було цікаво познайомитися з новою музикою російських колег. У процесі виконання вони прагнули показати, як відрізняються способи мислення композиторів, котрі мешкають у різних регіонах Росії. Справедливо зазначив Сергій Пілютиков: «Спектр російської музики величезний, як і ця країна».

Багатьом присутнім запам’яталися пронизливі звуки духових інструментів у творі «Гохуа» Олега Пайбердіна з Росії. Творчість цього композитора високо цінує кандидат мистецтвознавства Тамара Невінчана. Вона вважає, що він займає у російській музиці особливе місце як авангардний композитор, орієнтований на творчі глибини, а не просто зовнішній ефект. Музикознавець позитивно оцінила і весь проект «Музичні діалоги: Україна – Росія», назвавши опуси, що прозвучали, гідними уваги найприскіпливішої публіки й відзначивши як цікавого композитора керівника проекту Сергія Пілютикова (ми почули його роботу «Сигнал»).

звучить твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабасаНеоднозначну реакцію у публіки викликав твір Сергія Зажитька «Семюелю Беккету» для німого читця і контрабаса, – своєрідна театральна вистава майже без слів для актора і музиканта. Пофантазувати, що хоче нам сказати німий читець, активно жестикулюючи, граючи мімікою та заглядаючи у шпаргалку, можна було, дослухаючись до оригінальних низьких звуків інструмента. Музикант підсилював емоції читця вигуками й гупанням ногою по контрабасу.

Наприкінці в німого читця раптом прорізався голос і він видав: «Коли вкорочуються дві ноги з однаковою швидкістю, це значить, що не все втрачено». Незвичайний музичний твір звеселив і розворушив слухачів у залі.

Роз’яснити сутність почутого й побаченого ми попросили кандидата мистецтвознавства, заступника голови Київської організації Національної спілки композиторів України Галину Степанченко.

«Твори Сергія Зажитька завжди дещо епатують публіку, – посміхнувшись, відповіла моя співрозмовниця. – Я не слухаю їх як чисто музику, відносячи його творчість до театральності. Композитор пов’язаний із театром, писав для нього. Отож і звукотворчість оригінальна. Варто слухати й знати, що це буде обов’язково якийсь перфоманс. А ще – читати Беккета. Десь це навіяно філософією письменника, кінцівка твору викликає сарказм і до того, що відбувається, і до емоцій».

Музичні діалоги: Україна – РосіяДалі мистецтвознавець розповіла, що із задоволенням послухала твори Вікторії Польової «Цвітіння» та «Метелик» із циклу «Пісні непорочності» за Вільямом Блейком. На її думку, оригінальний світ неординарної поезії – напівпочуттів, напівсвітла, напівгри та напівтіні – сучасні композитори втілюють особливими засобами у сфері звуковидобування, гри звуком і тембром.

Взагалі ж Галина Степанченко йшла на концерт в очікуванні почути музику не у звичному для нас розумінні академізму, а саме так звану нову музику в Україні. Фахівець вважає композиторів, про яких говорить, дуже професійними. Володіючи всіма композиторськими технологіями, вони вибирають для себе потрібне. Так, спостерігаємо багато мінімалізму.

Як ми побачили, сучасні митці використовують акторську гру, неординарну декламацію. У результаті народжується нереальний образ, емоція або, скоріше, натяк на них. Комічність ситуації у творі Сергія Зажитька нас вражає, а значить, музика знаходить слухача.

Ансамбль сучасної музики «Рикошет» Київської організації Національної спілки композиторів України

Слова вдячності Національній спілці композиторів України за надану можливість російським музикантам виступити на фестивалі й показати своє обличчя висловила директор культурних і освітніх програм представництва Росспівробітництва в Україні Людмила Чижова. «Фестиваль знайомить із новою сучасною музикою. Мені дуже приємно, що форум живе, набирає силу і продовжує радувати прекрасними творіннями», – сказала вона.

численні слухачі музичного фестивалю сучасної музики Київ Музик Фест 2011

Після концерту помітно було, що реакція людей різна, адже слухали концерт і молоді люди, і не дуже, але байдужих точно не залишилося.

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Світлана Соколова
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Ансамбль "Рикошет"
Композитори:Сергій Пілютиков, Вікторія Польова
Концертний зал: Концертний зал Національної спілки композиторів України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
«Моє відчуття цьогорічного Букету – Потужність»
На фестивалі «КіноБукет» показали понад 35 стрічок, відбулись чотири кінопрем’єри та дві панельні дискусії
Фотомиті фестивалю Bouquet Kyiv Stage 2024
«МОВНІ ВПРАВИ»: У ХЕРСОНІ ВІДКРИЛИ ДРУГУ ЧАСТИНУ ВИСТАВКИ
Залужний відвідав концерт у Лондоні
Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_112.jpg