«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів»
Національний камерний ансамбль
Яблонський Дмитро
«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів»
Дмитро Яблонський з успіхом дебютував як головний диригент прославленого колективу
8 травня 2014, четвер
Поширити у Facebook

Відомий російсько-американський маестро та віолончеліст підписав контракт із «Київськими солістами», відмовившись від посади головного запрошеного диригента оркестру «Нова Росія» під орудою Юрія Башмета і спільних концертів з Володимиром Співаковим та ансамблю «Віртуози Москви» (нагадаємо, обидві музичні знаменитості підписалися під листом діячів культури на підтримку воєнних дій В. Путіна проти України та окупації Криму).

Національний камерний ансамбль "Київські солісти". ФОТО ЮРІЯ ТОЦЬКОГО


Дмитро Яблонський — організатор і керівник міжнародних музичних фестивалів, серед яких — «Габала-фестиваль» в Азербайджані, форум «Блукаючі зірки», який відбувається в країнах Європи, в Росії, США та Ізраїлі за участі молодих виконавців. Музикант є володарем двох віолончелей, з якими він виступає: Джозеф Філіус Андреа Гварнері (Joseph Filius Andrea Guarneri) 1726 р. і Матте Гоффріллер (Matteo Goffriller) 1700 р.

Дмитро Альбертович зізнається: «Я закохався з першої ноти в колектив «Київських солістів». Ці музиканти дуже трепетно ставляться до своєї справи. З ними ми можемо репетирувати день і ніч, забуваючи про час. Я намагатимуся створювати в Україні цікаві музичні проекти, поліпшувати роботу ансамблю, влаштовувати гастролі, знаходити спонсорів, бо зараз без меценатів важко виживати творчим колективам. Треба також вирішувати проблему з хорошими інструментами, які коштують дуже дорого. Тобто є чимало проблем, і я, як головний диригент «Київських солістів», готовий їх вирішувати».

Для свого дебюту в новому статусі Дмитро Яблонський обрав зал Національної філармонії. Відкрила вечір барокова сюїта «Античні танці й арія для лютні» Отторіно Респігі. У концерті брали участь солісти — лауреати міжнародних конкурсів скрипаль Тарас Яропуд і альтист Олександр Лагоша. Вони виконали Концертну симфонію для скрипки й альта В.-А. Моцарта. У другому відділі прозвучала музика до балету «Аполлон Мусагет» Ігоря Стравінського.

Публіка дуже щиро привітала нового диригента «Київських солістів». Після концерту ми поспілкувалися з Дмитром Яблонським.

— Дмитре Альбертовичу, ви одночасно диригент і віолончеліст. Яке начало перемагає?

— Це дві різні професії. Останні роки я більше диригент, аніж віолончеліст. Є чимало чудових солістів, які ніколи не викладали чи не диригували, і навпаки, талановиті викладачі, які не грають соло. Я намагаюся «розділяти» себе, адже дуже важко виступати в одному концерті і як віолончеліст, і як диригент. Та іноді поєдную це.

— Як, на вашу думку, чи змінюється публіка з плином часу?

— Люди люблять слухати те, що вони знають, і те, що близько їм по духу. Адже кожен глядач знає, на який концерт іде і що він почує в цей вечір. Я вважаю, що класичну музику необхідно постійно грати, прищеплюючи гарний смак публіці, зокрема молодому поколінню. Класика жила кілька сотень років і, на мою думку, залишиться у віках назавжди. Мусимо визнати, що смак глядачів змінився. Так, стало більше попси, але любителі класики ще залишилися. Інше питання, як сьогодні треба подавати цю музику. Для мене музика — це життя і кисень, ті почуття, яких не передати словами... Я вважаю, що говорити про музику повинні письменники і поети. А музиканти повинні музику творити.

— Що для вас головніше — техніка чи образність?

— Звичайно ж, образність! Адже, коли сам нічого не відчуваєш, неможливо творити. Цей сезон завершу в тому вигляді, в якому його запланували мій колега Володимир Сіренко і художній керівник колективу Наталія Дущенко. Але ми не зупинятимемось на досягнутому. Тож наступного сезону є план поставити одну з опер Глюка в концертному виконанні, зробити фестиваль, який включав би в себе не тільки академічну музику, а й, наприклад, джаз. Уже заплановані гастролі поїздки ансамблю до Швейцарії і на Габалінський міжнародний музичний фестиваль в Азербайджан. Підготуємо програму, складену із творів українських композиторів — як класиків, так і сучасників. А найближчий концерт «Київських солістів» відбудеться 14 травня. Прозвучить Струнний квартет Ф. Шуберта «Дівчина і Смерть» (оркестрування Г. Малера) та Концерт для скрипки, фортепіано і струнних Ф. Мендельсона-Бартольді — солісти: скрипаль Тарас Яропуд і піаністка Ірина Стародуб.


Автор: Ірина Куркова
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Диригенти: Дмитро Яблонський
Джерело: Газета "День"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
307.jpg