«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів» | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів»
Національний камерний ансамбль
Яблонський Дмитро
«Я закохався з першої ноти в «Київських солістів»
Дмитро Яблонський з успіхом дебютував як головний диригент прославленого колективу
8 травня 2014, четвер
Поширити у Facebook

Відомий російсько-американський маестро та віолончеліст підписав контракт із «Київськими солістами», відмовившись від посади головного запрошеного диригента оркестру «Нова Росія» під орудою Юрія Башмета і спільних концертів з Володимиром Співаковим та ансамблю «Віртуози Москви» (нагадаємо, обидві музичні знаменитості підписалися під листом діячів культури на підтримку воєнних дій В. Путіна проти України та окупації Криму).

Національний камерний ансамбль "Київські солісти". ФОТО ЮРІЯ ТОЦЬКОГО


Дмитро Яблонський — організатор і керівник міжнародних музичних фестивалів, серед яких — «Габала-фестиваль» в Азербайджані, форум «Блукаючі зірки», який відбувається в країнах Європи, в Росії, США та Ізраїлі за участі молодих виконавців. Музикант є володарем двох віолончелей, з якими він виступає: Джозеф Філіус Андреа Гварнері (Joseph Filius Andrea Guarneri) 1726 р. і Матте Гоффріллер (Matteo Goffriller) 1700 р.

Дмитро Альбертович зізнається: «Я закохався з першої ноти в колектив «Київських солістів». Ці музиканти дуже трепетно ставляться до своєї справи. З ними ми можемо репетирувати день і ніч, забуваючи про час. Я намагатимуся створювати в Україні цікаві музичні проекти, поліпшувати роботу ансамблю, влаштовувати гастролі, знаходити спонсорів, бо зараз без меценатів важко виживати творчим колективам. Треба також вирішувати проблему з хорошими інструментами, які коштують дуже дорого. Тобто є чимало проблем, і я, як головний диригент «Київських солістів», готовий їх вирішувати».

Для свого дебюту в новому статусі Дмитро Яблонський обрав зал Національної філармонії. Відкрила вечір барокова сюїта «Античні танці й арія для лютні» Отторіно Респігі. У концерті брали участь солісти — лауреати міжнародних конкурсів скрипаль Тарас Яропуд і альтист Олександр Лагоша. Вони виконали Концертну симфонію для скрипки й альта В.-А. Моцарта. У другому відділі прозвучала музика до балету «Аполлон Мусагет» Ігоря Стравінського.

Публіка дуже щиро привітала нового диригента «Київських солістів». Після концерту ми поспілкувалися з Дмитром Яблонським.

— Дмитре Альбертовичу, ви одночасно диригент і віолончеліст. Яке начало перемагає?

— Це дві різні професії. Останні роки я більше диригент, аніж віолончеліст. Є чимало чудових солістів, які ніколи не викладали чи не диригували, і навпаки, талановиті викладачі, які не грають соло. Я намагаюся «розділяти» себе, адже дуже важко виступати в одному концерті і як віолончеліст, і як диригент. Та іноді поєдную це.

— Як, на вашу думку, чи змінюється публіка з плином часу?

— Люди люблять слухати те, що вони знають, і те, що близько їм по духу. Адже кожен глядач знає, на який концерт іде і що він почує в цей вечір. Я вважаю, що класичну музику необхідно постійно грати, прищеплюючи гарний смак публіці, зокрема молодому поколінню. Класика жила кілька сотень років і, на мою думку, залишиться у віках назавжди. Мусимо визнати, що смак глядачів змінився. Так, стало більше попси, але любителі класики ще залишилися. Інше питання, як сьогодні треба подавати цю музику. Для мене музика — це життя і кисень, ті почуття, яких не передати словами... Я вважаю, що говорити про музику повинні письменники і поети. А музиканти повинні музику творити.

— Що для вас головніше — техніка чи образність?

— Звичайно ж, образність! Адже, коли сам нічого не відчуваєш, неможливо творити. Цей сезон завершу в тому вигляді, в якому його запланували мій колега Володимир Сіренко і художній керівник колективу Наталія Дущенко. Але ми не зупинятимемось на досягнутому. Тож наступного сезону є план поставити одну з опер Глюка в концертному виконанні, зробити фестиваль, який включав би в себе не тільки академічну музику, а й, наприклад, джаз. Уже заплановані гастролі поїздки ансамблю до Швейцарії і на Габалінський міжнародний музичний фестиваль в Азербайджан. Підготуємо програму, складену із творів українських композиторів — як класиків, так і сучасників. А найближчий концерт «Київських солістів» відбудеться 14 травня. Прозвучить Струнний квартет Ф. Шуберта «Дівчина і Смерть» (оркестрування Г. Малера) та Концерт для скрипки, фортепіано і струнних Ф. Мендельсона-Бартольді — солісти: скрипаль Тарас Яропуд і піаністка Ірина Стародуб.


Автор: Ірина Куркова
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Диригенти: Дмитро Яблонський
Джерело: Газета "День"



Інші:

"Наші музи стоять разом із харківськими гарматами". Історії музикантів університету мистецтв, які повернулися до Харкова
Повернути з імперського небуття автора першої української симфонії. Святкуємо 280 років композитору Максиму Березовському
"Емоції друзів". У Херсоні презентували виставковий проєкт про міста України
Мозок музиканта: наука довела, що біль вони відчувають інакше
FROM KYIV – TO THE WORLD
ОДЕСЬКА ОПЕРА. ART & DIGITAL
Денис Січинський - «український Шуберт»
Бібліотека в епоху змін: збереження спадщини
Згадуємо Костянтина Огнєвого
Згадуємо Анатолія Солов’яненка
Закарпатський народний хор запрошує на свої головні ювілейні події
Митець, що чув музику кольорами: чому Литва вважає Мікалоюса Чюрльоніса національним героєм
Фондова колекція Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові
Презентовано документальний фільм «Не так, як раніше» про лікарів НДСЛ «Охматдит»
20 вересня 112 років тому народився Володимир Цісик
«Київська пектораль»: бути чи не бути?
15 вересня виповнюється 133 роки від дня народження Михайла Гайворонського
12 вересня – народився Олександр Кошиць (1875 -1944 рр.)
10 вересня день пам'яті Станіслава Людкевича
Найвідоміший американський маестро з українським корінням: 107 років тому народився Леонард Бернстайн
Чому провідний театр США ставить оперу про викрадених українських дітей?
Незламний фестиваль «Два дні й дві ночі нової музики» в Одесі продовжує свою 30-літню історію
Згадуємо Володимира Верменича
«Світ містики»: французька, литовська та українська музика у програмі піаніста-дослідника Юсуке Ішії
Маестро Павлу Муравському (Моравському) виповнилось би 111 років
Як працює Київська мала опера на Лук'янівці: від кінця XIX століття до концертів сьогодення
Остап Лисенко - диригент, етнограф, музикознавець, педагог (140 років тому)
Як спів впливає на здоров'я?
Чому варто побачити балет "Норовлива донька" в Національній опері
Мирослав Скорик – геній, який прославив українську культуру!
Грав навіть у засланні: це композитор Барвінський, який пережив радянські табори
Музика незламності: гімн ВМС України отримав сучасне аранжування
Топ-10 молодих і перспективних акторів українського театру
Імена майбутнього української музики
Хор «Гомін» не очікував такого резонансу: мільйонні перегляди відео, розпродані квитки, додаткові концерти, турне Україною
Чому вагітним варто слухати класичну музику: науковці відповіли
«Симфонія перемоги». Як Бетховен і син гетьмана України перемогли Гітлера
Шляхами пам’яті: присвята Мирославу Скорику та Борису Лятошинському
Оперний співак, педагог, керівник театру «Музична драма», професор консерваторії
Дев'ять років тому в бою з російським агресором загинув соліст Паризької опери Василь Сліпак
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
307.jpg