|
П’ять кроків за 5 років джаз-квартету «ART-PRESTIGE»
24 грудня 2014, середа
Поширити у Facebook
Нещодавно в Івано-Франківську відбувся Ювілейний концерт джаз-квартету «Art-Prestige», створеного у 2009 р. при І-Франківській обласній філармонії контрабасистом, композитором та аранжувальником Арсеном Бучинським спільно із саксофоністом Мирославом Пасічняком. Учасниками ансамблю є Роман Микитюк (фортепіано) та Євген Якимович (ударні).
Всі вони – професійні музиканти, випускники вищих мистецьких закладів Києва, Москви та Івано-Франківська. За час своєї творчої біографії колектив встиг зарекомендувати себе в концертному житті міста, гастрольних подорожах містами України, Всеукраїнському проекті «Схід-Захід» (Донецьк, 2010), музичному фестивалі «Прикарпатська весна» (І-Франківськ, 2011, 2012) та ІІ Міжнародному фестивалі «Музика без кордоонів» (Ужгород, 2013).
Про виступ джаз-квартету «Art-Prestige» на фестивалі «Jazz-Bez» в І-Франківську ми вже згадували на сторінках журналу «Джаз» (№ 6 за 2012 р.). Сьогоднішній ювілейний концерт ансамблю охоплював низку джазових стандартів та сучасної джазової музика українських і зарубіжних композиторів, а також творів прикарпатських авторів – Арсена Бучинського і Романа Микитюка.
Більшу частину репертуару, представленого на концерті складали композиції саме учасників квартету. Звучала також сучасна джазова класика у виконанні квартету саксофоністів «Джаз-Класік» (художній керівник, заслужений працівник культури України, доцент Олександр Мельник) та солістки джаз-квартету Наталії Шевченко. Серед них твори Бенні Гудмана «Медлі», Едена Ахбеза «Звичайний хлопець», Астора П’яцолли «Танго свободи», Берта Бакарака «Погляд любові», Джорджа Гершвіна «Тримаю ритм» та джазова інтерпретація лемківської народнї пісні «Анничка».
5 років творчої діяльності квартету були спрямовані на пошук свого неповторного виконавського почерку. Спираючись на класичні зразки традиційного джазу, стильовий напрям колективу визначився у поєднанні жанрів Swing, Post-Bop, Jazz-Rock. Яскравими прикладами стали вже відомі слухачам композиції Арсена Бучинського «Бистрі води», «Сонячний день», «Вечірня розмова», «Веснянка» «Фанк під дощем» та цілком нові, створені до ювілею – «Дорога додому», «Рух міста», «Вежі незнайомого міста». Не менш цікаво і захоплено глядачі сприймали твори Романа Микитюка – «Трембіт», «Листопад», «Крок до світанку», «Літні вітри» та ін.
Від початку своєї філармонійної діяльності джаз-квартет активно співпрацює із солісткою Наталією Шевченко. На нашу думку, багатогранна творчість співачки заслуговує на те, щоби музична громадськість України ширше дізналася про непересічність вокального дару молодої артистки.
Перші музичні кроки Наталії Шевченко розпочиналися з опанування гри на скрипці. Однак, з раннього дитинства вона мріяла стати співачкою. Наталя з неабияким інтересом прислухалася до співу відомих виконавців і в своїй дитячій уяві зуміла сформувати коло мистецьких уподобань. Захоплення музикою ставали багатосторонніми, ще у 7-річному віці дівчинка намагалася відтворити Пісню Наталки з опери «Наталка-Полтавка» М.Лисенка та скопіювати звучання традиційного народного голосу.
Перший виступ юної артистки на професійній сцені був пов’язаний з естрадною піснею «Україночка» (з репертуару О.Білозір). Наталя достеменно пам’ятає в деталях початок творчого зростання і поєднує ці відчуття з найприємнішими спогадами.
Всі творчі поривання дитячих мрій були всіляко підтримані батьками та вчителями. Саме навчання гри на скрипці стало основою формування музичного смаку, який проявився у неординарних стилістичних поєднаннях, синтезуванні різних музичних сегментів, зрештою – у величезному бажанні досягти універсальності своїх вокальних можливостей.
Подальша кар’єра Н.Шевченко нерозривно поєднувалася з відмінним навчанням в Івано-Франківському музичному училищі ім. Д.Січинського (клас скрипки О.М.Бахталовської) та Інституті мистецтв Прикарпатського національного університету ім. В.Стефаника (клас сольного співу М.П.Стефанюка).
Палітра творчих уподобань Наталії Шевченко охоплює різножанрові напрями академічної, народної і джазової музики. Свої багатогранні мистецькі уподобання вона втілює як артистка-вокалістка Національного академічного гуцульського ансамблю пісні і танцю «Гуцулія» (художній керівник, народний артист України, професор Петро Князевич); солістка Івано-Франківської обласної філармонії, де творчо співпрацює з Академічним камерним оркестром «Harmonia Nobile» (художній керівник та концертмейстер, заслужена артистка України Наталія Мандрика), джаз-квартетом «Art-Prestige» (художній керівник Арсен Бучинський), симфонічним оркестром (художній керівник та головний диригент, заслужений артист України Віктор Олійник), оркестром народної музики «Бревіс» (художній керівник Ярослав Бибик).
До речі, саме пошук вирішення проблеми поєднання манер співу та звукової подачі вокального матеріалу стало основою її наукового дослідження. За словами співачки, вихід на сцену повинен нести в собі код музики і саме через цей індивідуальний код донести до сердець слухачів неповторність вокального мистецтва і красу українського голосу. А найбільше Н.Шевченко дякує Богові за можливість співати.
Виступ джаз-квартету «Art-Prestige» та його солістки Наталії Шевченко вже вкотре переконливо підтвердив, що за 5 років творчого пошуку музиканти досягли високого рівня професійної майстерності, власного індивідуального стилю (як композиторського, так і виконавського). Цей колектив може успішно презентувати своє вокально-інструментальне мистецтво серед іменитих колективів України і бути визнаними в колі авторитетів елітного мистецтва.
Мирон Черепанин, доктор мистецтвознавства, професор, заслужений артист України
Автор: Мирон Черепанин
Колективи: Джаз-квартет "Art Prestige"
Концертна організація: Івано-Франківська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал Івано-Франківської обласної філармонії
|