П’ятірка 1 червня: Юні, талановиті й уже пошановані лауреатськими званнями | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
П’ятірка 1 червня: Юні, талановиті й уже пошановані лауреатськими званнями
Академічний симфонічний оркестр Чернівецької обласної філармонії
Созанський Йосип
П’ятірка 1 червня: Юні, талановиті й уже пошановані лауреатськими званнями
14 червня 2018, четвер
Поширити у Facebook

Саме так можна охарактеризувати зірковий склад юних виконавців, які грали 1 червня у залі Чернівецької обласної філармонії з академічним симфонічним оркестром під керівництвом заслуженого діяча мистецтв Йосипа Созанського. Тож розповідь про цю музичну юнь варто розпочати з доброго слова на адресу Йосипа Созанського, який не втомлюється приймати молодь «під своє крило», надаючи їм раз за разом можливість спробувати себе на великій сцені. І з доброго слова на адресу оркестрантів: із ложі преси добре було видно, як переймаються досвідчені музиканти виступом молодих: на їхніх обличчях видні були всі звиви виконуваних мелодій…

А ще добрі слова варто мовити на адресу викладачів музичної школи №2 і коледжу мистецтв ім. Сидора Воробкевича, чиї вихованці так радували того вечора чернівецьких аматорів класичної музики. І особливий респект – викладачці по класу скрипки Людмилі Мартинюк, яка раз за разом випускає у світ нових серйозних виконавців. Уже за Костянтина Лукинюка, який наразі продовжує скрипкові студії в Америці, варто було присвоїти пані Людмилі почесне звання заслуженого діяча мистецтв. Та чомусь подання на неї, як стверджує джерело «Версій», навіть не вийшло зі стін Чернівецької ОДА… Хіба ж може конкурувати вчителька музики з пошанованими такими званнями діячами туризму…

Та вернімося до молодих виконавців. Це сузір’я вибухнуло таким феєрверком творів, характерів, емоцій, що й далі змушує думати, згадувати, оцінювати – і дуже хочеться кожного з них підтримати.

Не надто балуваний сольними творами фагот свого часу був почутий у цій якості Моцартом: частину з його концерту №191 для фагота з оркестром виконала Аліна Конєва, студентка 2 курсу названого коледжу. Вона вправно втілила у своєму виконанні задум автора – представити фагот ліричним героєм, який у ритмі менуету веде галантну гру зі струнними інструментами.

Про скрипаля Маркіяна Лукинюка, молодшого брата нашої зірки – Лукинюка Костянтина – напередодні концерту почула дещо упереджене «Це зовсім не Костя…». А під час виконання Маркіяном Концерту для скрипки з оркестром чеського композитора Антоніна Дворжака раптом подумалося: «І слава Богу, що не такий!» Так, Маркіян менш досвідчений – лише студент 3 курсу коледжу мистецтв, але в нього свої емоції, свої стосунки зі скрипкою, своя бесіда з Богом мовою музики… Власне, він і не повинен доводити свою схожість чи несхожість шанувальникам його вже відомого брата. Достатньо буде вчитися, працювати й творити власну музику. І все в нього вийде.

Ніхто ж бо не вимагає якихось доказів від Олексія Гамова, нинішнього киянина, який у концерті 1 червня виконав Романс для скрипки з оркестром того ж Антоніна Дворжака. Тут були вже й впевненість, і досвідченість, і ліричність…

А в другому відділі сцена цілком належала нинішній випускниці музичної школи №2 Даніелі Паламарюк, яка складала таким виступом свій випускний іспит. Ця тоненька дівчина просто вразила публіку довершеністю виконання, експресією, точністю почуттів. І хоча у програмці про виконуваний Даніелою Концерт для скрипки з оркестром Арама Хачатуряна, написаний 1940 року, називається святковим і геть оптимістичним, Даніела, на погляд слухачів, прочитала його дещо глибше, ніж трактувалося в радянському музикознавстві: дівчина почула в цій музиці непросту, навіть трагічну історію вірменського народу, який за всіма гоніннями й втратами не розгубив-таки ні оптимізму, ні вміння святкувати. І це робить музику Хачатуряна актуальною для українських виконавців…

Концертний полонез польського композитора Генріка Венявського ніби дозволив «відпочити» слухачеві від збурених Хачатуряном почуттів – і зарядитися почуттями новими, інакшими, але теж потрібними в цьому світі.

Завершила свій виступ-іспит Даніела Паламарюк іспанським танцем Наваррою в дуеті з учнем тієї ж таки музичної школи №2 Миколою Полянком у супроводі симфонічного оркестру.

Вдячна публіка не хотіла відпускати виконавців зі сцени, та виступи «на біс» на екзамені не передбачаються.


Автор: Лариса Хомич
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Чернівецької обласної філармонії
Диригенти: Йосип Созанський
Концертна організація: Чернівецька обласна філармонія
Джерело: Версії



Інші:

Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
      © 2008-2024 Music-review Ukraine