Дмитро СУХОВІЄНКО: «Місія музиканта і узагалі музики – нести людям довіру, злагоду, добро та мир» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Дмитро СУХОВІЄНКО: «Місія музиканта і узагалі музики – нести людям довіру, злагоду, добро та мир»
Суховієнко Дмитро
Дмитро СУХОВІЄНКО: «Місія музиканта і узагалі музики – нести людям довіру, злагоду, добро та мир»
Піаніст виступив у проекті «Музика проти війни» (Менухін -100)
8 травня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Уперше в Україні, в рамках святкування 100-річчя від дня народження видатного скрипаля Ієгуді Менухіна, відбулися музичні присвяти в провідних залах Одеси, Львова і Києва. Цими гранд-концертами відзначили ювілей одного з найвизначніших музикантів ХХ століття.

Ієгуді Менухін (1916 – 1999) був не лише геніальним музикантом, а й видатним суспільно-громадським діячем. Під час Другої світової війни він зіграв понад 500 концертів для збройних сил союзників – від Алеутських островів до Карибського моря, а після війни – величезну кількість благодійних концертів на підтримку Червоного Хреста, євреїв Ізраїлю й Північної Африки, жертв німецьких концтаборів і знедолених усього світу.

Менухін опікувався музичним майбутнім світу, підтримуючи талановитих дітей і молодь стипендіями, організовуючи для них Струнну школу (Великобританія) й Академію (Швейцарія), засновуючи фестивалі та конкурси.

Останньою мрією І.Менухіна була концертна подорож містами України – Києвом, Одесою та Ялтою (поблизу Ялти народилася мати музиканта). Але раптова смерть не дала здійснити ці плани. Тож у пам’ять про музиканта втілити його задум у життя взялися його послідовники, які організували проект «Менухін -100» («Музика проти війни»).

Про музичний світ геніального скрипаля Ієгуді Менухіна, його життєву філософію та вміння відчувати справжній талант розповів «Дню» відомий піаніст, стипендіат Академії Менухіна в Швейцарії Дмитро Суховієнко. Нині цей знаменитий музикант представляє українську фортепіанну школу на Заході. Він народився в Черкасах, навчався в Україні та Швейцарії. Вже багато років із дружиною і двома дітьми живе в Бельгії, а гастролює по всьому світу. Дмитро Суховієнко є артистичним директором серії концертів у Європейському парламенті в Брюсселі та музичним директором Міжнародної асоціації AIDA.


У НАЦІОНАЛЬНІЙ ФІЛАРМОНІЇ УКРАЇНИ ВИСТУПАЄ ДМИТРО СУХОВІЄНКО. Фото з сайту: http://day.kyiv.ua


«ПРО ОБ'ЄДНАННЯ СВІТУ В ГАРМОНІЇ»

«Менухін-100» — перший масштабний проект Міжнародної мистецької асоціації AIDA, розкажіть про ідею створення цього заходу.

– Цей проект покликаний представити й розкрити світові постать видатного музиканта і гуманіста Ієгуді Менухіна, який мріяв про єднання Сходу та Заходу як двох великих носіїв культур, та про об'єднання світу в гармонії. Отже, дати гуманістичний поштовх об'єднавчим ідеям через культуру, через мистецтво — саме в цьому вбачає свою місію AIDA. Себе Ієгуді Менухін називав людиною, яка жила в різних частинах світу і яка все життя «зводила мости» між країнами. «Де я перебуваю, там і пускаю коріння», – полюбляв говорити Менухін, котрого по праву вважали «людиною світу». Тому кожна країна, якої торкнеться проект «100-річчя Ієгуді Менухіна», ініційований AIDA, розкаже свою історію, пов'язану з цією геніальною постаттю.

– Дмитре, ви навчалися в Академії Менухіна. Як відбулося ваше перше знайомство з всесвітньо відомим скрипалем?

– Моя зустріч із музичним світом Менухіна відбулась у далекому 1993-му, коли брав участь у Міжнародному конкурсі піаністів ім. Клари Хаскіл у Швейцарії. Цікаво, що моє помешкання під час конкурсу розташовувалося навпроти Міжнародної музичної академії Менухіна. Тоді навіть не здогадувався, що одразу після закінчення Київської консерваторії 1995 р. отримаю стипендію на навчання саме на тій вулиці, де кілька років тому радів за інших скрипалів. За рік навчання в Академії у мене була чудова нагода особисто познайомитись із Ієгуді Менухіним та попрацювати з цим талановитим музикантом. Ці зустрічі були короткими, але дуже яскравими й неоціненними для мене як молодого музиканта. Менухін не вчив мене мистецтву гри на фортепіано, однак своїм прикладом людяності й толерантності навчив по-іншому подивитися на все, що пов'язано з основами цінностей нашого життя. Наприклад, Менухін вважав, що багатство людини відображається в знанні мов!

Мене надзвичайно вразила його скромність, при тому, що він був всесвітньо відомим скрипалем і мав велику кількість титулів і заслуг. Пригадую одну із репетицій зі співаками на Фестивалі Менухіна в Гштааді. Я виконував на фортепіано партію оркестру, а Менухін диригував. Розпочав він у своєму темпі, й коли співаки вступили, я зрозумів, що між нами зовсім різні темпи. Однак за мить маестро подивився на мене і з усмішкою змінив темп під вокалістів… Потім були ювілейні три концерти в Женеві, Берні та Люцерні…
І сьогодні, через 20 років, я щасливий, що ми відзначаємо 100-річчя видатного музиканта в Україні та Європейському парламенті в Брюсселі. Це дуже символічний захід – продовження пам’яті про людину, яка змінила моє життя. Місія музиканта й узагалі музики – нести людям довіру, злагоду, добро та мир.

«Я ВІРЮ, ЩО УКРАЇНА СТАНЕ СИЛЬНОЮ, ЄВРОПЕЙСЬКОЮ, ДЕРЖАВОЮ»

– Сьогодні Україна переживає нелегкі часи, на сході триває війна. На вашу думку, яку роль повинна відігравати культура в цей момент?

– У нашій державі сьогодні складна ситуація – війна на сході триває, українські бійці гинуть майже кожного дня. Як ніколи, культура повинна саме в такий час давати людям надію і розраду. Адже саме в мистецтві, музиці, поезії ми створюємо прекрасні миті, які так потрібні людям. Я вірю, що Україна стане сильною, європейською, державою. А музика і взагалі мистецтво – це потужний інструмент для створення яскравого майбутнього всього світу. Останні роки про Україну знають майже у всьому світі й бажають, щоб в нашій країні скоріше настав спокій та мир.


Автор: Оксана Гайдук
Фото: Юрій Шкода
Виконавці: Дмитро Суховієнко
Джерело: day.kyiv.ua



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine