У Львівській опері вперше показали «Страшну помсту» Євгена Станковича | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
У Львівській опері вперше показали «Страшну помсту» Євгена Станковича
Сіренко Володимир
Станкович Євген Федорович
У Львівській опері вперше показали «Страшну помсту» Євгена Станковича
16 листопада 2022, середа
Поширити у Facebook

У Львівській опері відбулась світова прем’єра опери «Страшна помста» Євгена Станковича.

Цю виставу театр присвятив подію 80-річчю композитора.

У репертуарі театру вже є опера Євгена Станковича «Коли цвіте папороть». «Страшна помста» є світовою прем’єрою, першою постановкою твору за повістю Миколи Гоголя. Вона також стала першою прем’єрою Львівської опери в період повномасштабної війни.

Похмура інтерпретація біблійної історії про Каїна та Авеля, містична розповідь про страшні злочини, зраду та розплату нащадками за гріхи предків реалізовувала міжнародна команда на чолі із німецьким режисером Андреасом Вайріхом, сценографкою і дизайнеркою костюмів Анною Шеттль, які вже відомі львівським глядачам завдяки постановками опер «Сокіл» та «Алкід» Дмитра Бортнянського

За диригентським пультом – один із найкращих інтерпретаторів творів Станковича Володимир Сіренко, а також музичний керівник театру Іван Чередніченко. Звісно, у команді постановників є й чимало представників Львівської опери: балетмейстер Сергій Наєнко, хормейстер-постановник Вадим Яценко, художник світла Олександр Мезенцев.

За словами постановників, історія віддзеркалює події сьогодення. «Вистава є особливо актуальною в контексті нашої спільної помсти за нелюдські злочини рашизму», – наголошують вони.

Робота над виставою розпочалася ще до повномасштабного вторгнення росії на територію України, а сучасні події надали задуму нових сенсів. Аж до бажання змінити фінал.

«Тепер, коли ми побачили всю хоробрість українців, які у часи війни показали світові, що означає боротися за демократію, права людини та свободу, ми хочемо, щоб у фіналі опери прокляття зняли. Вважаємо це своєрідною даниною хоробрості української нації», – ділиться сценографка та художниця костюмів Анна Шеттль (Німеччина).

Художниця-постановниця також розповідає, що глядачі на сцені побачать відтворення колажного всесвіту сну-жахіття, сценічний простір відображає душевні стани головних персонажів. На створення костюмів авторку надихали вбрання козацької доби у поєднанні із сучасними елементами.

І сценографія, і костюми, і постановка загалом стали чудовим обрамленням сильної музики, яка зазвучала саме на сцені Львівської опери.

Попри те, що опера ніколи ще не була поставлена, Євген Станкович працював над нею близько тридцяти років. Ідеєю опери за твором Гоголя поділився зі своїми учнями, зокрема зі Станковичем Борис Лятошинський.

Безпосередньо робота над оперою почалась тоді, коли диригент Стефан Турчак запропонував композитору написати оперу. Проте через хворобу, а згодом і смерть Турчака (1988 рік) робота зупинилась. Вона то завмирала зовсім, то відновлювалась і нарешті зазвучала на львівській сцені.

Початково лібрето до опери написав кінорежисер Юрій Іллєнко у 80-х роках ХХ століття. У львівській виставі звучить лібрето, написане самим Станковичем.

«Є люди, які захищають свою землю, які на цій землі народились та її люблять. Є й такі, що зраджують. Про це – і в повісті Гоголя: зрадники приводять ворога на свою землю. Є і нечиста сила. Це все перегукується із нашою дійсністю та відбувається зараз. І якщо ми взагалі маємо право на духовну апеляцію до чогось, як і кожна людина на цій землі, то саме до добра та світла», – розповів Євген Станкович в інтерв’ю.

Найближчі вистави відбудуться 25 та 26 листопада.




Диригенти: Володимир Сіренко
Композитори:Євген Станкович
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Джерело: zaxid.net



Інші:

Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
33.jpg