Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
4 січня, п'ятниця

Музичний видавець Стелла Красовська в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні.Вдень" розповіла про ринок концертів класичної музики в Україні та те, як він змінюється з часом.

Ведучий: Роман Коляда

Що було найцікавішого у царині класики минулого року?

— Кожен сам для себе вирішує, що йому цікавіше. Я не можу тут домінувати і сказати народу: от ця подія була найцікавіша. Я можу сказати про свій особистий смак.

Я вважаю, що найцікавішими подіями в Україні були фестивалі, наприклад, одеський Два дні, дві ночі, або Одеса класік, який очолює Олексій Бетвінов. Чому фестивалі? Тому що там завжди пролунає нова музика, нові імена, будуть гості і це завжди потужний коктейль для слухацького вуха, для людей з високим смаком, які хочуть чогось такого, чого немає кожен день. Я вважаю кожен концерт подією, але саме на фестивалях присутні ось ці моменти.

Але фестивалям властиво грати якраз ту музику, яка вважається складною, а як же концерти типу Девіда Гаррета?

—Я казала про себе. Треба розуміти таку річ: всі ми, хто народжений “в совку” тобто в минулому столітті до утворення України, є такий момент, що ми будемо озиратися по сторонах. Це притаманно людям: запитати думку спеціаліста. Це корисно, але після цього треба все-таки мати свою думку. Своя думка народжується у вас, коли ви відходите на цілу низку цікавих потужних концертів. Хай їх буде, наприклад, десять. І після цього ви зрозумієте, що а) саксофон вам більше подобається, ніж скрипка тому що в нього оксамитовий тембр, а скрипка може рвати навпіл. Ви це відчуєте і будете відслідковувати концерти наших гостей номінантів Греммі, які періодично приїжджають в Київ і в різних клубах дають дуже цікаві унікальні концерти. Або ви побували на концерті Девіда Гаррета і розумієте, що тепер ви відкрили для себе скрипку і починаєте ходити на концерти різних скрипалів, які приїздять в Україну, або наших скрипалів, або ви побачили Мирославу Которович і підете на її концерт та зрозумієте, що скрипалі теж дуже різні. Тоді в вас буде власна думка і це прекрасно.

Класична музика в нас завжди вважалася дуже елітарною. Чи вдалося в 2018 році трохи розмити таке уявлення? У мене є відчуття, що щось змінилося, картина світу стала ширшою.



—Моє особисте враження таке саме, тому що розірвався простір. В нас зараз є інтернет на відміну від того часу, коли його не булою У нас зараз відкриті кордони і можна дуже недорого полетіти у будь-яку країну якщо це заздалегідь продумати і люди це роблять. Вони бувають на концертах, на фестивалях, а ті, хто не буває, читають у тих хто побував і викладає в фейсбук чудові записи з Іспанії, Італії, як на вулицях проходять фести, співають оперні співаки, як це все прекрасно. Тобто, зрозумійте, задумка класичної музики, як суті, коли писали Гайдн, Моцарт або Бетховен, вони б здригнулися і перевернулися в гробах, коли б побачили, що з них зробили таку ось висмоктану з пальця штучну ікону, на яку треба молитися. Вони писали музику, під яку проходили бали, люди танцювали, пили вино, насолоджувалися, вели тонкі розмови і раділи життю. Тобто не було такого, щоб стукнуті мішком і слухали високе мистецтво. Це примара. Мистецтво для того, щоб ним насолоджуватись.

Я хочу зазначити, що буваю і на поганих концертах, бо це частина моєї роботи. Хочу сказати, мені дуже сумно, що з залу виходять люди з виразом обличчя, що вони не розуміють класику, а насправді то був тупо поганий концерт. Не буду показувати пальцем, але це було не яскраво, не харизматично, а люди виходять і думають, що вони не зрозуміли класику.


Джерело: Українське радіо



Додати: Share on Facebook

Інші:

«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
Ольга Нагорна: «Мрію, щоб у кожному місті країни був оперний театр»
Наталія Пономарчук, шеф-диригент Київського камерного оркестру Національної філармонії України
Антоній Баришевський: "В Україні збільшується аудиторія, яка готова сприймати "складну" музику"
Головний учитель – це сцена! I ми вчимося все життя
«Керувати країною легше, ніж керувати оркестром»
Нове звучання забутої спадщини
Оркестр Національної філармонії України повернувся з гастролей по Китаю
Коли Нацрада з питань телебачення і радіомовлення оголосить форматний конкурс на 14 ФМ-частот в обласних центрах для розбудови мережі суспільного радіо «Промінь»?
Галина Бабій: концерти — це ті вітамінні ін'єкції, які підживлюють твій світогляд музиканта
Новатор Луїджі Гаджеро
Керівниця Академічної капели Українського радіо Юлія Ткач: «Не знаю досконалішого явища, ніж хоровий спів»
Німецький режисер Штурм: "Україна може більше ставити Вагнера"
Тарас Демко з Органного залу: Найскладніше – дивувати далі
Пласідо Домінго у Києві
''Щось в країні відбувається'' – прима-балерина Національної опери анонсувала '' Лебедине озеро ''
Іван Остапович: "Диригент не повинен бути ідіотом"
Взяли і зробили: Органний зал
Вікторія Польова: «Коли в тебе потрапляє музика, більше не відчуваєш болю»
«Бути сильною вимагає життя...»
«Наш основний конкурент – це бажання залишитися вдома». Молоді керівники Органного залу про перший рік роботи
У Києві напередодні дня народження Моцарта зіграють оперу "Дон Жуан"
Наталія Пономарчук: «Із музикою я проживаю іноді більш справжнє життя, ніж у дійсності»
      © 2008-2018 Music-review Ukraine