Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
4 січня 2019, п'ятниця
Поширити у Facebook

Музичний видавець Стелла Красовська в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні.Вдень" розповіла про ринок концертів класичної музики в Україні та те, як він змінюється з часом.

Ведучий: Роман Коляда

Що було найцікавішого у царині класики минулого року?

— Кожен сам для себе вирішує, що йому цікавіше. Я не можу тут домінувати і сказати народу: от ця подія була найцікавіша. Я можу сказати про свій особистий смак.

Я вважаю, що найцікавішими подіями в Україні були фестивалі, наприклад, одеський Два дні, дві ночі, або Одеса класік, який очолює Олексій Бетвінов. Чому фестивалі? Тому що там завжди пролунає нова музика, нові імена, будуть гості і це завжди потужний коктейль для слухацького вуха, для людей з високим смаком, які хочуть чогось такого, чого немає кожен день. Я вважаю кожен концерт подією, але саме на фестивалях присутні ось ці моменти.

Але фестивалям властиво грати якраз ту музику, яка вважається складною, а як же концерти типу Девіда Гаррета?

—Я казала про себе. Треба розуміти таку річ: всі ми, хто народжений “в совку” тобто в минулому столітті до утворення України, є такий момент, що ми будемо озиратися по сторонах. Це притаманно людям: запитати думку спеціаліста. Це корисно, але після цього треба все-таки мати свою думку. Своя думка народжується у вас, коли ви відходите на цілу низку цікавих потужних концертів. Хай їх буде, наприклад, десять. І після цього ви зрозумієте, що а) саксофон вам більше подобається, ніж скрипка тому що в нього оксамитовий тембр, а скрипка може рвати навпіл. Ви це відчуєте і будете відслідковувати концерти наших гостей номінантів Греммі, які періодично приїжджають в Київ і в різних клубах дають дуже цікаві унікальні концерти. Або ви побували на концерті Девіда Гаррета і розумієте, що тепер ви відкрили для себе скрипку і починаєте ходити на концерти різних скрипалів, які приїздять в Україну, або наших скрипалів, або ви побачили Мирославу Которович і підете на її концерт та зрозумієте, що скрипалі теж дуже різні. Тоді в вас буде власна думка і це прекрасно.

Класична музика в нас завжди вважалася дуже елітарною. Чи вдалося в 2018 році трохи розмити таке уявлення? У мене є відчуття, що щось змінилося, картина світу стала ширшою.



—Моє особисте враження таке саме, тому що розірвався простір. В нас зараз є інтернет на відміну від того часу, коли його не булою У нас зараз відкриті кордони і можна дуже недорого полетіти у будь-яку країну якщо це заздалегідь продумати і люди це роблять. Вони бувають на концертах, на фестивалях, а ті, хто не буває, читають у тих хто побував і викладає в фейсбук чудові записи з Іспанії, Італії, як на вулицях проходять фести, співають оперні співаки, як це все прекрасно. Тобто, зрозумійте, задумка класичної музики, як суті, коли писали Гайдн, Моцарт або Бетховен, вони б здригнулися і перевернулися в гробах, коли б побачили, що з них зробили таку ось висмоктану з пальця штучну ікону, на яку треба молитися. Вони писали музику, під яку проходили бали, люди танцювали, пили вино, насолоджувалися, вели тонкі розмови і раділи життю. Тобто не було такого, щоб стукнуті мішком і слухали високе мистецтво. Це примара. Мистецтво для того, щоб ним насолоджуватись.

Я хочу зазначити, що буваю і на поганих концертах, бо це частина моєї роботи. Хочу сказати, мені дуже сумно, що з залу виходять люди з виразом обличчя, що вони не розуміють класику, а насправді то був тупо поганий концерт. Не буду показувати пальцем, але це було не яскраво, не харизматично, а люди виходять і думають, що вони не зрозуміли класику.


Джерело: Українське радіо



Інші:

Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine