«Київ Модерн-балет» закінчить театральний сезон двома прем’єрами — «Жінки у ре мінорі» та «Видіння Рози» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Київ Модерн-балет» закінчить театральний сезон двома прем’єрами — «Жінки у ре мінорі» та «Видіння Рози»
«Київ Модерн-балет» закінчить театральний сезон двома прем’єрами — «Жінки у ре мінорі» та «Видіння Рози»
Раду Поклітару та його жінки 
15 червня 2014, неділя
Поширити у Facebook

Один із найталановитіших балетмейстерів Європи, керівник єдиного в Україні театру сучасної хореографії «Київ Модерн-Балет» Раду Поклітару підготував першу за останній рік прем’єру — одноактний балет «Жінки в ре мінорі» на музику Баха. Її можна побачити в останні дні перед закінченням сезону, 18 і 19 червня, у Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва, що на вулиці Межигірській, 2.

На створення балету «Жінки у ре мінорі» Раду Поклітару надихнула п’єса «Дім Бернарди Альби» Федеріко Гарсія Лорки. Це жіноча драма про темпераментну іспанську родину. Також у балеті важливу роль грає кохання харизматичного Раду Поклітару. «Більше десяти років тому я закохався в музику Баха, і сподіваюсь, цей роман взаємний», — зізнається Раду.

Раду, як завжди, вірний собі. На сцені багато пристрасті і драматизму. У виставі розповідається про те, як жінки в буденних для них обставинах починають ненавидіти одна одну, з їхніх сердець, ніби з рогу достатку, сипляться заздрість, злоба, зрадливість та інші найгірші риси людського характеру. Балетмейстер у постановці стверджує: жіночої дружби не існує, вона — тільки міф, який жінки створюють, аби здаватися кращими.

Згідно з п’єсою Лорки, у виставі всі герої — жінки. Та в Раду половину жіночих ролей грають чоловіки. Художник костюмів балету «Жінки у ре мінорі» Дмитро Курята розповів, що середньовічна мода передбачала візуальне зменшення бюсту в жінок. Щоб якомога більше уніфікувати танцюристів — чоловіків і жінок — були створені сукні за мотивами цієї епохи. Також варто звернути увагу і на оригінальну ідею Раду, що одразу змушує глядачів бачити в чоловіках жінок. Певний час на сцені вони займаються винятково жіночою роботою — перуть білизну.

У ці дні разом із балетом «Жінки у ре мінорі» відбудеться прем’єра вистави учня Раду Поклітару, провідного танцюриста, а віднедавна і балетмейстера «Київ Модерн-балету» Олексія Буська «Видіння Рози». Батько театру схвально відгукується про свого наступника: «Всі хореографічні рішення не вдається продумувати заздалегідь. Коли ми ставимо балет на майданчику, кожен висловлює свої пропозиції. З Олексієм узагалі окрема історія: я йому одну ідею — він мені натомість п’ять».

«Видіння Рози» — це друга постановка Олексія Буська. У 2013-му він поставив балет «Пори року», за який отримав премію «Київська пектораль». Кілька місяців тому на Міжнародному конкурсі хореографічного мистецтва ім. Дягілєва у Польщі молодий хореограф побачив легендарний балет «Російських сезонів Дягілєва» Le Spectre de la rose («Видіння рози») на музику Карла Марії фон Вебера. Це його надихнуло переосмислити історію на свій лад. «Коли починав ставити «Видіння Рози», думав, що це історія про дівчину. Під час роботи я зрозумів, що це балет про матір, яка присвятила все життя дочці. Це історія про страждання душі, відносини між рідними людьми та смерть», — розповів «УМ» Олексій Бусько.

У балеті буде чотири персонажі, але тільки два соло — матері та дочки, в яких розповідається про сумну жінку в чорному та її хвору доньку Розу в білому вбранні. Мати кожного дня молиться, страждає та ставить стару платівку, адже це єдине, що заспокоює її дочку. Третім персонажем буде злодій, який пробирається крізь вікно до квартири і танцює з хворою дівчиною (його грає сам Олексій). А четвертий узагалі не буде уособлювати в собі людина. Це розмитий, але водночас дуже суттєвий образ місця на сцені. Вступивши в промінь світла, занедужує Роза, а злодій втрачає зір, аби потім злитися з дівчиною в єдиному незрячому, несамовитому пориві.

Балетмейстри розповіли «УМ», що поки що на літо не мають запланованих гастролей з прем’єрами. Та вирішили не тримати їх до осені, а презентувати на завершення театрального сезону, щоб не порушувати традицію. У 2013-му «Київ Модерн-балет» попрощався з глядачем прем’єрою «Лебединого озера».

Слід відзначити: рівно рік тому Раду Поклітару на прес-конференції заявив, що Києву несила утримувати його театр, а держава не хоче взяти його під свою опіку і надати статус національного. Тоді фінансова криза притиснула танцюристів настільки, що були побоювання, що трупа розбіжиться у пошуках кращої долі. За цей час у «Київ Модерн-балеті» відбулися зміни. Театр змінив спонсора. Раніше ним був бізнесмен із Пермі Володимир Філіппов. Віднедавна вперше за час існування «КМБ» його підтримує український меценат Володимир Бородянський. Тож замість песимістичних минулорічних слів «Усім дякую! Всі вільні!» цього разу з вуст Раду прозвучало: «Ласкаво просимо!»


Автор: Інна Устиловська
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Джерело: Газета "Україна молода"



Інші:

Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
2.gif