«Київ Модерн-балет» закінчить театральний сезон двома прем’єрами — «Жінки у ре мінорі» та «Видіння Рози» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Київ Модерн-балет» закінчить театральний сезон двома прем’єрами — «Жінки у ре мінорі» та «Видіння Рози»
«Київ Модерн-балет» закінчить театральний сезон двома прем’єрами — «Жінки у ре мінорі» та «Видіння Рози»
Раду Поклітару та його жінки 
15 червня 2014, неділя
Поширити у Facebook

Один із найталановитіших балетмейстерів Європи, керівник єдиного в Україні театру сучасної хореографії «Київ Модерн-Балет» Раду Поклітару підготував першу за останній рік прем’єру — одноактний балет «Жінки в ре мінорі» на музику Баха. Її можна побачити в останні дні перед закінченням сезону, 18 і 19 червня, у Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва, що на вулиці Межигірській, 2.

На створення балету «Жінки у ре мінорі» Раду Поклітару надихнула п’єса «Дім Бернарди Альби» Федеріко Гарсія Лорки. Це жіноча драма про темпераментну іспанську родину. Також у балеті важливу роль грає кохання харизматичного Раду Поклітару. «Більше десяти років тому я закохався в музику Баха, і сподіваюсь, цей роман взаємний», — зізнається Раду.

Раду, як завжди, вірний собі. На сцені багато пристрасті і драматизму. У виставі розповідається про те, як жінки в буденних для них обставинах починають ненавидіти одна одну, з їхніх сердець, ніби з рогу достатку, сипляться заздрість, злоба, зрадливість та інші найгірші риси людського характеру. Балетмейстер у постановці стверджує: жіночої дружби не існує, вона — тільки міф, який жінки створюють, аби здаватися кращими.

Згідно з п’єсою Лорки, у виставі всі герої — жінки. Та в Раду половину жіночих ролей грають чоловіки. Художник костюмів балету «Жінки у ре мінорі» Дмитро Курята розповів, що середньовічна мода передбачала візуальне зменшення бюсту в жінок. Щоб якомога більше уніфікувати танцюристів — чоловіків і жінок — були створені сукні за мотивами цієї епохи. Також варто звернути увагу і на оригінальну ідею Раду, що одразу змушує глядачів бачити в чоловіках жінок. Певний час на сцені вони займаються винятково жіночою роботою — перуть білизну.

У ці дні разом із балетом «Жінки у ре мінорі» відбудеться прем’єра вистави учня Раду Поклітару, провідного танцюриста, а віднедавна і балетмейстера «Київ Модерн-балету» Олексія Буська «Видіння Рози». Батько театру схвально відгукується про свого наступника: «Всі хореографічні рішення не вдається продумувати заздалегідь. Коли ми ставимо балет на майданчику, кожен висловлює свої пропозиції. З Олексієм узагалі окрема історія: я йому одну ідею — він мені натомість п’ять».

«Видіння Рози» — це друга постановка Олексія Буська. У 2013-му він поставив балет «Пори року», за який отримав премію «Київська пектораль». Кілька місяців тому на Міжнародному конкурсі хореографічного мистецтва ім. Дягілєва у Польщі молодий хореограф побачив легендарний балет «Російських сезонів Дягілєва» Le Spectre de la rose («Видіння рози») на музику Карла Марії фон Вебера. Це його надихнуло переосмислити історію на свій лад. «Коли починав ставити «Видіння Рози», думав, що це історія про дівчину. Під час роботи я зрозумів, що це балет про матір, яка присвятила все життя дочці. Це історія про страждання душі, відносини між рідними людьми та смерть», — розповів «УМ» Олексій Бусько.

У балеті буде чотири персонажі, але тільки два соло — матері та дочки, в яких розповідається про сумну жінку в чорному та її хвору доньку Розу в білому вбранні. Мати кожного дня молиться, страждає та ставить стару платівку, адже це єдине, що заспокоює її дочку. Третім персонажем буде злодій, який пробирається крізь вікно до квартири і танцює з хворою дівчиною (його грає сам Олексій). А четвертий узагалі не буде уособлювати в собі людина. Це розмитий, але водночас дуже суттєвий образ місця на сцені. Вступивши в промінь світла, занедужує Роза, а злодій втрачає зір, аби потім злитися з дівчиною в єдиному незрячому, несамовитому пориві.

Балетмейстри розповіли «УМ», що поки що на літо не мають запланованих гастролей з прем’єрами. Та вирішили не тримати їх до осені, а презентувати на завершення театрального сезону, щоб не порушувати традицію. У 2013-му «Київ Модерн-балет» попрощався з глядачем прем’єрою «Лебединого озера».

Слід відзначити: рівно рік тому Раду Поклітару на прес-конференції заявив, що Києву несила утримувати його театр, а держава не хоче взяти його під свою опіку і надати статус національного. Тоді фінансова криза притиснула танцюристів настільки, що були побоювання, що трупа розбіжиться у пошуках кращої долі. За цей час у «Київ Модерн-балеті» відбулися зміни. Театр змінив спонсора. Раніше ним був бізнесмен із Пермі Володимир Філіппов. Віднедавна вперше за час існування «КМБ» його підтримує український меценат Володимир Бородянський. Тож замість песимістичних минулорічних слів «Усім дякую! Всі вільні!» цього разу з вуст Раду прозвучало: «Ласкаво просимо!»


Автор: Інна Устиловська
Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Джерело: Газета "Україна молода"



Інші:

Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
13 грудня у знаменитому залі Берлінській філармонії відбувся концерт Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії під назвою «Sound of Ukraine»
Концерт ентузіастів
Культурна дипломатія вищого гатунку
Харківський кросовер-оркестр PRIME ORCHESTRA гастролює містами Туреччини
«Пиши листи до Миколая!»
У Рівненській обласній філармонії звучали різдвяні пісні
«Сарсуела. На хвилях іспанської пристрасті»
Відважний проєкт
У Львівській філармонії з успіхом пройшла прем’єра опери польського композитора
У Києві відбулася прем’єра опери “Родинний альбом” Єжи Корновіча (Польща), а 10 грудня її почують у Львові
Повернення Дона Карлоса: вердіївський шедевр вперше за два роки прозвучав у Києві
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
2.gif