Всередині звука, або Збентеженість | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Всередині звука, або Збентеженість
Загайкевич Алла
Всередині звука, або Збентеженість
Авторський проект Алли Загайкевич «Електроакустика»
2 квітня 2011, субота
Поширити у Facebook

Авторський проект Алли ЗагайкевичВідносно авторського проекту Алли Загайкевич «Електроакустика», що презентувався 2 квітня в Інституті проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України ремарка в програмі «назустріч фестивалю» (офіційно відкриття «Музичних прем’єр сезону-2011» відбулося в неділю, 3 квітня) мала би означати певне зіткнення: концертних форматів (традиційного і альтернативного), музичних об’єктів (зокрема електронного і акустичного звука), типів культури сприйняття музики, публіки.
Справді, проект Алли Загайкевич надто концептуальний і самодостатній.

Власне, починаючи з 2003 року, коли з’явилася сама ідея започаткування цієї концертної серії, він сам став своєрідним фестивалем, об’єднуючи авторів і любителів сучасної електронної музики – до того ж, як академічного, так і експериментального напрямків.
Орест Смовж (скрипка)
Програма суботнього концерту була якраз на межі академічної й клубної традицій з елементами шоу і музичного театру.

З одного боку, було представлено твори класика жанру Едуарда Артем’єва, а також київських композиторів Святослава Крутикова і Алли Загайкевич, котрі однаково професійно працюють як з електронікою, так і з акустикою (до слова, блискуче виступили в ролі солістів скрипаль

Орест Смовж і кларнетист Андрій Дьомін), з іншого – прозвучала типово клубна (моментами нестерпно гучна, тут згодилося б мати при собі беруші) музика Олександра Гладуна, столичного мультиінструменталіста й перформера, відомого за псевдонімом Dunaewsky69.

Звісно, серед присутніх були і його шанувальники, однак композиція «Збентежений джміль» так збентежила іншу частину публіки – прихильників академічної електроакустики, – що половина з них порозходилась…

А польський класик Кароль Шимановський від транскрипції свого етюду, мабуть, плакав би, або сміявся, що, зрештою, означало б одне й те саме.
Андрій Дьомін (кларнет)

Проте центром програми став перформанс «Нова Радість-2» Данила Перцова, хоча це композиція радше для очей, аніж для вух.

Не дивно, що теоретизування автора в програмці щодо принципу організації звука в цьому творі (послідовність тонів, гармонічна логіка і т. ін.) видавалося зайвим і наївним.

Адже всю увагу залу сфокусував на собі Сергій Охрімчук: у його соло зі скрипкою було і самолюбування, і стеб, і театральні маневри, включно із заграванням з публікою (таки вдалося спровокувати й народні танці), групою фотографів і самим автором.

А втім, тут питання авторства спірне: сказано ж, що ця композиція наснилася саме Охрімчукові, а Перцов, можна сказати, виступив у ролі аранжувальника сну колеги. У зв’язку з цим пригадався старий анекдот: «Музику створює народ, а композитор Арон жирує».

Сергій Охрімчук (скрипка)

Матеріал надано редакцією журналу «Музика»


Автор: Олеся Найдюк
Фото: Роман Ратушний
Композитори:Алла Загайкевич
Концертний зал: Концертний зал Інституту проблем сучасного мистецтва Національної Академії мистецтв України
Конкурс (фестиваль): Фестиваль "Музичні прем'єри сезону"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110307_426.jpg