«Vivat Моzаrт!» | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
«Vivat Моzаrт!»
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
Крячок Василь
«Vivat Моzаrт!»
У проєкті «Філармонія Нескорених»
15 жовтня 2023, неділя
Поширити у Facebook

20 жовтня Маріупольський камерний оркестр під орудою маестро Василя Крячка, – знову виступить перед киянами у проєкті «Філармонія Нескорених»

Цього разу у програмі – твори Моцарта. Дві симфонії та найпопулярніший Концерт №20 для фортепіано з оркестром, де солісткою виступить киянка – піаністка Олександра Зайцева.

  Соль-мінорна симфонія №40 – геніальна провісниця багатьох романтичних сторінок музики XIX століття, починаючи з Незакінченої симфонії Шуберта, яка написана для скромного оркестру.

У ній – чотири частини, її тема  трепетна і, наче виросла з арії Керубіно з її безпосереднім, живим юнацьким почуттям.
 
Симфонію № 29 ля мажор було закінчено Вольфгангом Амадеєм у Зальцбурзі 1774 року. Згодом хтось невідомий стер дату у рукописі, і музикознавцям довелося кликати криміналістів, щоб ті за допомогою кольорових фільтрів прочитали зниклий напис.Вона написана в часи, коли межа між оркестровою та камерною музикою ще не була непорушною.

Перші дві частини делікатні, майже інтимні. Побічна тема другої частини немов зіткана з найлегших зітхань, а в короткій розробці звучать гуркітливі фігури скрипок. Останні дві частини, навпаки, енергійні. Менует прикрашають сигнали гобоїв і валторн (крім них, духових інструментів в оркестрі немає), кожен розділ фіналу завершується пасажем скрипок, що злітає, а вінчає його героїчна кода.
 
Ре мінорний концерт належить до найпопулярніших моцартівських концертів завдяки романтичному і пристрасному характеру. Перша частина віщує патетичні сторінки «Дон Жуана», третя – фінал 40-ї симфонії.
 
Партитура була закінчена Моцартом 10 лютого 1785, а вже наступного дня композитор виконував новий твір у залі казино Мельгруб на відкритті серії з шести концертів за підпискою.

Грати партію клавіра, одночасно диригуючи, було його улюбленою формою появи на публіці. Саме Моцарт у 1780-і роки здійснив революцію, позбавивши фортепіано ролі акомпаніатора (яку за традицією виконував в оркестрі клавесин та інші клавішні інструменти) і перетворив його на справжнього соліста.
 
Моцарт призначав свої концерти найширшій публіки. У листі до батька він пише: «Саме концерти є чимось середнім між надто важким і надто легким, у них багато блиску, вони приємні для слуху, але, звичайно, не впадають у порожнечу; подекуди сатисфакцію можуть отримати лише знавці – втім, незнавці несвідомо мають бути задоволені ними».

 ***

«Філармонія нескорених» – проєкт Національної філармонії України, спрямований на підтримку музикантів із окупованих, деокупованих та прифронтових українських міст.

Проєкт стартував 20 лютого минулого року із концерту Камерного оркестру «Ренесанс» Маріупольської камерної філармонії під керівництвом диригента Василя Крячка.

Василь Крячок – уродженець Черкащини, який пов’язав свою долю із Маріуполем. Ще наприкінці 1980-х він заснував тут Камерний оркестр «Ренесанс», ставши його диригентом і художнім керівником. 2018-го очолив Маріупольську камерну філармонію. Від початку повномасштабного російського вторгнення 24 лютого аж до другої половини квітня Василь Крячок залишався у рідному місті, адже не міг покинути людей, що потребували його допомоги й підтримки.

Окупанти неодноразово намагалися схилити його до співпраці, але проукраїнська позиція митця залишалася незмінною.

Хоча нині більшість колег диригента залишилися в Маріуполі,але життя триває... "Ті, хто міг і хотів виїхати, - виїхали. Хто на підконтрольну Україні територію встиг, хто в Росії залишився, хто поїхав через росію в Грузію, хто в Європу, а три музиканти саме з камерного оркестру залишились і тепер грають в зібраному окупантами оркестрі. Так званий "оркестр Донецької державної консерваторії", тобто як такої Маріупольської камерної філармонії вже не існує", - каже Василь КРЯЧОК. - Втім, працювати в Маріуполі залишилося чимало колег... У нас був естрадно-духовий оркестр, десь 70 % з них там так і працюють, народний оркестр теж залишився. Я завжди був проукраїнською людиною, тому в мене навіть й думки не було, щоб там залишитись працювати на російських окупантів"...

До оновленого складу нашого оркестру увійшли п’ятеро маріупольців і музиканти-переселенці із Луганська та Харкова. Також з "Ренесансом" за сумісництвом співпрацюють ще близько десяти музикантів з інших оркестрів...

Нині Василь Крячок разом із музикантами виступає по Україні та відбулися успішні європейські гастролі , але найбільша мрія диригента - аби швидше бійці ЗСУ звільнили Маріуполь, щоб мати змогу грати на рідній сцені філармонії!












Колективи: Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Диригенти: Василь Крячок
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України



Інші:

У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
Держмистецтв проводить конкурс для композиторів на здобуття премії імені Б. М. Лятошинського – 2026 
З днем народження, Львівська національна оперо!
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
4.jpg