Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
23 червня 2019, неділя
Поширити у Facebook

Прима-балерина Національної опери України Христина Шишпор почала займатися балетом з 4 років, вже в 16 отримала пропозиції від декількох театрів. У тому числі Великого театру Росії та Віденської державної опери. Однак відхилила всі пропозиції заради роботи в Києві, ставши тут світовою зіркою.



Про здібності і рекорди

Мій рекорд з фуете – свідчення того, що багаторічна наполегливість і титанічна праця неодмінно призводять до перемог. Не кожна людина зможе крутити таку кількість фуете, ба навіть взагалі їх робити. У даному випадку мова йде не просто про 48 обертань. Їх я можу виконати хоч зараз. Складність того рекорду полягала у тому, що на момент його встановлення йшов вже третій акт вистави, коли ти вже не відчуваєш лівої ноги і немає перерви в па-де-де. І ти виходиш на вже дуже натруджену ногу.

Більшість балерин не витримують навіть 32 обертань, що вже казати про 48. А я зважилася на цей експеримент, насамперед, щоб випробувати себе: зможу чи ні.

Про те, як досягати свого, коли в тебе не вірять

Ми з батьками вирішили, що я спробую вступити до хореографічного училища. Але мене туди не взяли. Сказали: балериною мені не бути. Не зарахували і до Школи мистецтв, порадивши грати на скрипці.

Про те, як падати і знову підніматися

Ми ж не роботи. Тож може трапитися, що завгодно. Ти можеш і послизнутися, і впасти.

Навіть світові зірки падали на сценах. Ніхто від цього не застрахований. Я теж падала, і не раз. Памятаю, танцювала "Жизель" - і зі шпагату у стрибку гепнулася. Аж ахнула. І зі мною ахнув весь зал. І нічого. Звелася – і продовжила танцювати.

Про пристрасть до своєї справи

Мої друзі завжди сміються, називають надлюдиною, яка завжди працює, йде на роботу попри те, що було напередодні ввечері. Інакше не можу. Що би не трапилося, як би не почувався – йдеш і працюєш над собою Христина Шишпор

Про відсутність права на помилку

Ми не маємо права на помилку.

Ми виходимо – і опиняємося віч-на-віч з глядачем. Відмотати назад плівку не вдасться. На сцені у тебе є лиш мить. І ти або використовуєш її, або ні.

Про страждання і прихований біль в балеті

Коли балерина заходить за куліси – краще її не бачити. Танцювати балет – неймовірно важко. Часом після виступів ти відчуваєш напад задухи. Здимаються судини на ногах і обличчі. Але вже за п’ять хвилин усе минає – і ти знову перетворюєшся на принцесу. Таку, якою тебе бачать і люблять глядачі. Якщо ж все добре, після спектаклю я перебуваю в ейфорії.

Але і вона минає. Досить швидко адреналін спадає, починаєш відходити. Іноді я навіть відчуваю щось на кшталт депресії. Бо ж спектакль завершився – а хотілося ще так багато зробити, встинути.

Про найпристраснішу публіку

Минулої весни я вперше побувала у Бразилії.

Не очікувала, що ця країна мені настільки сподобається. Ми виступали у Ріо-де-Жанейро на величезному майданчику під відкритим небом, перед 20 тисячами глядачів на трибунах. Танцювали "Дон-Кіхот". Зустрічали нас неймовірно: і аплодували, і тупотіли, і не відпускали, постійно викликали на "біс". Коли публіка вдячна, ти можеш і 25 вистав на адреналіні станцювати.

Про рішення залишитися працювати в Україні

Сьогоднішні випускниці хореографічних коледжів мріють підкорити Захід. Потрібно мати велику силу волі, щоб досягти чогось у нас. Залишитися і стати кимось в Україні – значно складніше, ніж за кордоном. От хтось і їде з нашої країни у пошуках легших шляхів до визнання, хтось – щоб заробити більше грошей. Я - залишилася. І не жалкую про це рішення. Бо змогла стати прима-балериною і виконую головні партії у багатьох спектаклях вдома, в Україні.


Джерело: obozrevatel.



Інші:

Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
81.jpg