Квота української музики | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Квота української музики
Соколов Валерій
Шадрін Олексій
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Протасов Віталій
Олійник Леся Степанівна
Квота української музики
Скрипаль Валерій Соколов і віолончеліст Олексій Шадрін об’єднали слухачів Гармонією з великої літери
26 червня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Одна з «гарячих» нині тем — впровадження квоти української музики в ефірі. Принаймні так називали цей закон при його обговоренні, хоча насправді, як виявилося, йшлося про виключно пісенний жанр. Очевидно, тому, що для більшості вся українська музика вкладається, на жаль, лише в римовані рядки. Але чому в ті 35 «відведених» відсотків не включати звучання, скажімо, української симфонічної, камерно-інструментальної чи оперної музики, які мають давню історію і є сьогодні частиною світового сучасного мистецтва? Чому ті ж таки 35% не «підсилити» творчістю українських диригентів, піаністів, скрипалів, виконавців на народних та інших інструментах? Про їхній щонайвищий рівень свідчить великий на них попит у країнах, які орієнтуються в музичній культурі, насамперед, на симфонічні оркестри, оперні театри, де в радіо і телеефірі звучить, переважно, так звана висока музика. Про рівень і талант українських виконавців свідчить їхня затребуваність на провідних сценах світу, захоплені рецензії. Але про своїх відомих співвітчизників часто дізнаємося внаслідок їхньої успішної кар’єри за межами України.

 Валерій Соколов

Ці міркування в мене виникли після концерту в Національній філармонії феноменальних молодих музикантів, колишніх харків’ян, лауреатів багатьох міжнародних конкурсів — скрипаля Валерія Соколова та віолончеліста Олексія Шадріна. Із симфонічним оркестром Національної філармонії під орудою чудового українського диригента Віталія Протасова вони виконали подвійний Концерт ля мінор Йоганеса Брамса. Оркестр і музиканти вразили слухачів творенням «на очах» справжнього музичного шедевру. Здавалося, дух самого Брамса витав у залі, передаючи біль, ніжність і драматизм глибокої романтичної душі. Ідеальної чистоти і краси звучання, скрипка під пальцями Валерія Соколова вражала можливостями музичного інтонування, здатного передавати щонайтонші емоційні смисли.

Нагадаю, після Харкова Валерій Соколов продовжив навчання в Лондоні та Франкфурті, про нього відомий французький режисер зняв фільм «Скрипка душі», а право на його концерти виборюють кращі зали та оркестри світу. На щастя, цей справді видатний, попри свій 30-річний вік, музикант відомий уже і в Україні, куди він постійно прагне приїхати з концертами. Нині Валерій Соколов здійснює з Національним оркестром України під орудою Володимира Сіренка запис компакт-диска з трьома скрипковими концертами Євгена Станковича. Одну з цих перлин сучасної музики — Концерт №3 композитор присвятив Валерію. Чому б не включити ці та багато інших записів українських музикантів у вітчизняний радіоефір?

Приголомшуючим відкриттям для слухачів концерту стала гра 23-річного Олексія Шадріна. Неймовірної краси тембральне звучання, здавалося, перевершило всі можливості віолончелі, яку він перетворив на інтонації й голоси самої музики! Розпочавши освіту в Харківській спеціальній музичній школі, Олексій з 2010 року навчається у Вищій школі музики, театру і медіа німецького міста Ганновер — серед західноєвропейських країн Німеччина й Австрія виявляють особливий попит на нашу музичну молодь.

У другому відділі музиканти подарували ще одне диво, коли до дуету солістів приєднався блискучий представник петербурзької фортепіанної школи Євген Ізотов, який уже кілька років співпрацює з Валерієм Соколовим. Таке ідеальне, яскраве, сонячне звучання Концерту для скрипки, віолончелі та фортепіано з оркестром до мажор, яке ми почули, може досягти лише ансамбль унікальних музикантів, здатних об’єднати весь зал відчуттям гармонії та вищої краси. Слухачі відповіли на це мистецьке диво бурхливими, тривалими й вдячними оплесками.

...В одному з інтерв’ю вже згадуваний Бруно Монсенжон пророкував, що майбутнє музичної Європи багато в чому залежатиме від талановитої молоді України. Представників цієї молоді (та не тільки молоді) надзвичайно багато — і «колишніх», і тих, хто ще навчається та працює на своїй землі. Нині з’явився шанс, наданий державою, переконатись у цьому: можливість слухати й знати творчість українських композиторів і виконавців. Чи використає це закон про 35 відсотків?


Автор: Леся Олійник
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Валерій Соколов, Олексій Шадрін
Диригенти: Віталій Протасов
Музикознавці: Леся Олійник
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета «День»



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine