Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
Вовкун Василь
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
10 січня, п'ятниця
Поширити у Facebook

Віра, жертовність та відданість своїм переконанням навіть у найтемніші часи… 15 січня, вперше на сцені Національної опери України, Львівська національна опера презентує одну з найрезонансніших премʼєр минулого сезону – «Діалоги кармеліток» Франсіса Пуленка! Знаменитий твір французького композитора Франсіса Пуленка є одним з найбільш популярних та найбільш відомих зразків цього жанру ХХ століття.

Нова постановка театру, прем’єра якої відбулася у червні 2024 року, стала справді історичною, адже “Діалоги кармеліток” прозвучали вперше не лише у Львові, а й на українській оперній сцені загалом. Тепер львівський театр презентує цю оперу для київських глядачів.
Історія про молоду аристократку Бланш, яка, переживаючи складні події та обставини у часи Французької революції, перемагає власні страхи, сумніви та безпорадність, постане у режисерській візії Василя Вовкуна:

“Україну, стверджує історик Ярослав Грицак, називають лабораторією модерності. Досвід 1914-1945 років, а тепер, на нашу думку, додається й період та досвід нинішньої війни, дає право вживати цю метафору в іншому сенсі: історія України дозволяє з лабораторною точністю вивчати насильство як елемент модерності – це значною мірою історія масових вбивств заради торжества розуму, стверджує Ярослав Грицак. Тож «Діалоги кармеліток» Пуленка, охоплюючи події Французької революції кінця вісімнадцятого століття, дзеркально відображаються й актуалізуються в сучасних українських реаліях”.

Неокласична музика Франсіса Пуленка прозвучить під орудою музичного керівника театру та диригента-постановника вистави Івана Чередніченка, який також наголошує на неабиякій актуальності “Діалогів кармеліток” для українського глядача: «Основною ідеєю опери я вважаю боротьбу особистості зі злом. Це насправді актуалізує виставу в сучасних реаліях. Людській душі складно пережити насильство та терор. Головна героїня дійсно зазнає надзвичайної трансформації в особистому протистоянні злу. Потрібно мати неймовірну силу духу, щоб побороти всеосяжний страх, яким сповнена партитура, та стати до нього обличчям».

Виняткове враження здійснюватимуть хорові епізоди, адже колективний образ монахинь кармеліток є важливою складовою опери, та саме він є тим постійним планом й водночас підтекстом, на фоні якого народжується і новий зміст, і нова розвʼязка твору. Особливе мистецьке значення хорів в “Діалогах кармеліток” відзначив хормейстер-постановник та головний хормейстер Львівської національної опери Вадим Яценко: “Франсіс Пуленк дуже тонко працює з хоровим полотном, бо, не дивлячись на західноєвропейську церковну традицію, в нього є багато опусів і циклів акапельних хорів. Деякі лейтмотиви з опери простежуються у його ранній хоровій творчості. Пуленк – великий майстер хорового письма, його композиторська техніка у цій царині ідеально відшліфована: в музичній тканині все дуже логічно і прозоро, а краса музики хорових епізодів “Діалогів кармеліток” вражає до сліз”.

Багатогранна та наповнена численними сенсами музична складова опери відобразиться на сцені у мінімалістичній сценографії Миколи Молчана. Ігноруючи ефектні декорації кабінету аристократа Маркіза де ля Форса та суворих монастирських приміщень, художник-постановник прагнув досягти виразними мінімалістичними засобами містких символів головної християнської ідеї.

Микола Молчан також наголошує на цінності та актуальності цієї опери: “Через конкретну особу розкривається одвічний людський вибір – хтось говорить про славу та необхідність жертовності, а інші йдуть на цю жертву. В цьому утворюється звʼязок цієї опери не лише з Французькою революцією, а і з випробуваннями, через які проходив Христос, і через які проходять люди сьогодні”.

Художниця костюмів до нової постановки Львівської національної опери, топова українська дизайнерка Оксана Караванська, не відмовляється від традиційного одягу – однострою черниць кармеліток, але й наділяє їх індивідуальним змістом. “Основою костюмів до нової постановки Львівської національної опери є графічність. Ми живемо у третьому тисячолітті, коли майже всі зчитують картинку за 1/10 секунди, тому для мене найважливішим з того, що побачить глядач, є оптичне зображення.

Я творила образи, що читаються, мов скульптура. Вони максимально наповнені тим змістом, який вклав у постановку режисер, і вони дуже сучасні, хоч і мають ноти минулої епохи”, зазначає дизайнерка.

Виразних штрихів та деталей постановці надасть світлова партитура художника світла Олександра Мезенцева, що підкреслюватиме основні смислові акценти постановки та поглиблюватиме закладені композитором та режисером сенси.

“Постановка Львівської національної опери підіймає на інший рівень стійкість характеру, подолання власних страхів. Відповідальність за свої дії та вчинки”, – зазначив Олександр Мезенцев.

Показ опери “Діалоги кармеліток” на сцені Національної опери України відбудеться 15 січня.

Квитки за посиланням:
https://widget.mticket.com.ua/uk/widget354site1003/widget/event/100169788 Вистава на 3 дії триватиме 2 год 30 хв.

Постановники:
Диригент-постановник – Іван Чередніченко
Режисер-постановник – Василь Вовкун
Хормейстер-постановник – Вадим Яценко
Художник-постановник – Микола Молчан
Художниця костюмів – Оксана Караванська (Київ)
Художник світла – Олександр Мезенцев
Дійові особи та виконавці:
Бланш де ля Форс – Маріанна Цвєтінська / Олеся Бубела / Дарʼя Литовченко Матінка Марія – Любов Качала / Софія Соловій / Марʼяна Мазур Маркіз де ля Форс – Роман Страхов / Юрій Шевчук
Шевальє де ля Форс – Максим Ворочек / Олександр Черевик Мадам де Круассі, настоятелька – Наталія Дацько / Анастасія Поліщук / Олена Скіцько
Мадам Лідоан, нова настоятелька – Людмила Савчук / Катерина Миколайко / Тетяна Оленич
Сестра Констанція – Анастасія Корнутяк / Ганна Носова / Наталія Сітарська Матінка Жанна – Лілія Нікітчук / Ірина Чікель / Галина Гарбіт Сестра Матільда – Анастасія Кулініч / Юлія Онишко
Капелан – Роман Трохимук / Василь Садовський
1-й комісар – Віталій Роздайгора / Вадим Коваль
2-й комісар – Юрій Трицецький / Назар Павленко
Тьєррі/Тюремник – Андрій Бенюк / Віталій Загорбенський / Микола Корнутяк / Іван Борхес-Самко
Месьє Джавеліно, лікар – Дмитро Кокотко / Володимир Дутчак












Діячі мистецтв: Василь Вовкун
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України



Інші:

У Львівській опері "Різдвяна містерія" підсумувала рік 60-го обертання "Юності" навколо сонця
Джуніор концерт: юні таланти Львівщини на сцені Органного залу
Унікальні концерти січня в музеї Соломії Крушельницької
Вперше на київській сцені: Львівська національна опера представить постановку опери “Діалоги кармеліток” Франсіса Пуленка
У Рівненській обласній філармонії відбудеться екскурсія «Нерозкриті таємниці органного залу»
У Львівській опері встановили рекорд наймасштабнішого виконання пісні «Україні Слава»
Зимові прем’єри в Києві: чим дивуватимуть театри на початку року
Оголошення про початок подання матеріалів на здобуття мистецької премії «Київ»
Національна філармонія України відкриває Молодіжну академію для майбутніх зірок музики
Претенденти на премію Б. М. Лятошинського у 2025 році
Національна опера України успішно представляє українське мистецтво в Японії
Два масштабні фестивалі, що присвячені музиці Баха і Моцарта, дитячі концерти та святкування ювілею Бориса Лятошинського
«Піккардійська Терція» в Києві: різдвяний концерт, що зігріє серця та підтримає ЗСУ
У 2025 році на державному рівні відзначатиметься 150-річчя від дня народження Рейнгольда Глієра
Січень у Національній філармонії
З Бахом у Новий рік: перший фестиваль-2025 у Львівській філармонії
У МКСК вручили мистецькі премії лауреатам 2024 року
Січень у Львівському органному залі: святкова музика, ексклюзиви та концерти для першого разу
Січень у Музеї Соломії Крушельницької: музика, що надихає
ФЕСТИВАЛЬ МУЗИКИ БОРИСА ЛЯТОШИНСЬКОГО. Liatoshynsky Space 2025. 03.01–26.01.2025
Різдвяна колаборація оркестру та етнобренду
Січень у Національній опері України
Браво, Кирило Карабиць!
СВЯТВЕЧІР у ФІЛАРМОНІЇ: МУЗИКА НА ВОДІ, МОЦАРТ І… ВИТИНАНКИ
2 мільйони гривень для ЗСУ зібрали на аукціоні INSO-Львів!
«Сильвестрові рефлексії» – концерт-подарунок від «Віртуозів Львова»
У Києві покажуть прем'єру сучасного балету "Ескапістіко"
«Від Миколая до Йордана»: Хор імені Верьовки вирушає у різдвяний тур Україною
Київській опереті – 90 років!
Вітаємо Аллу Загайкевич!
Два дні музики Бетховена в Львівській філармонії
Скрипалька Соломія Івахів презентує світові альбом “Українське Різдво”, виданий у США
Знайдений зв’язок між сприйняттям музики та вивченням мов
В Ужгороді відкрили мініскульптурку на честь всесвітньовідомого "Щедрика" і його автора Миколи Леонтовича
Музика з української пластичної вистави «Косачка» з'явилася на стримінгових платформах
Балетна трупа Одеської національної опери вирушила на гастролі до Греції
На Вінниччині до 145-річчя композитора презентували мистецький проект «Хорові асамблеї Миколи Леонтовича»
Вистава «Червона рута» серед претендентів на найвищу державну нагороду у гуманітарній сфері
Львівський хор “Гомін” презентує українське Різдво у Швеції!
Львівська національна опера запрошує на прем’єру оперети “Летюча миша” в оригінальній версії Йоганна Штрауса
      © 2008-2024 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
R_L_2101.jpg