Останні «Літні промені» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Останні «Літні промені»
Чугай Андрій
Сіренко Мирослава
Рябінін Ігор
Мороз Ксенія
Макій Андрій
Погорецький Юрій
Казаков Сергій
Козлова Ірина
Шелешкова Ольга
Топоренко Сергій
Жукова Ольга
Пацовський Ігор
Яропуд Наталя
Яропуд Тарас
Остапенко Андрій
Національний камерний ансамбль
Національний академічний духовий оркестр України
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Протасов Віталій
Рощак Олексій
Мороз Михайло Григорович
Останні «Літні промені»
У серпні, коли всі київські майданчики порожніють, в Національній філармонії вчетверте відбувається фестиваль
22 серпня 2013, четвер
Поширити у Facebook

ФЕСТИВАЛЬ Фестиваль "Літні музичні промені". ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / "День"Оркестрова музика впевнено «оселилася» в Колонному залі ім. Лисенка.

Слухачі мають можливість упродовж дванадцяти вечорів насолоджуватися чарівними звуками популярної симфонічної музики у виконанні провідних колективів і солістів столиці: Академічного симфонічного оркестру Національної філармонії України, Київського камерного оркестру, Національного камерного ансамблю «Київські солісти», Національного академічного духового оркестру України під орудою відомих вітчизняних диригентів Віталія Протасова, Олексія Рощака, Олексія Баженова, Юрія Літуна та майстрів диригентської палички з Грузії, США, Бельгії.

Фестиваль презентував ціле сузір’я молодих, утім, володіючих досконалою виконавською технікою солістів-інструменталістів. Це: Андрій Остапенко (гітара), Ксенія Мороз, Тарас Яропуд, Ігор Рябінін, Наталія Булат, Каріна Лебедь, Сергій Топоренко, Ольга Шелешкова, Михайло Білич, Андрій Рахманін, Андрій Чугай, Катерина Бойчук, Анастасія Чоп (скрипка), Олександр Лагоша, Андрій Макій (альт), Юрій Літун (гобой), Юрій Погорецький, Наталя Яропуд, Ігор Пацовський, Ольга Жукова (віолончель), Сергій Казаков, Ірина Козлова (віолончель), Мирослава Сіренко (флейта), Дмитро Таран (валторна), Тетяна Жук-Сєдова (клавесин). Водночас кардинально оновлена програма концертів нинішнього фестивалю вражає різнобарв’ям жанрів і зірковістю імен світових майстрів оркестрового письма різних епох: А. Вівальді, Й-С. Бах, В. А. Моцарт, Л. Бетховен, Й. Брамс, Ф. Шуберт, Дж. Верді, А. Дворжак, Б. Сметана, П. Чайковський, М. Мусоргський, А. Хачатурян, С. Гулак-Артемовський, А. П’яцолла та інші.

Поряд із класичними симфоніями програми вечорів пропонують джазові композиції, популярні твори сучасних авторів, а також завжди «безпрограшний варіант» — музику з кінофільмів, зокрема — «Чарлі Чаплін», «Маска Зорро», «Із Африки», «Аватар», «Бетмен», «Танці з вовками» та інших. Свіжий «обертон» цьогорічному філармонійному форуму надав Інтернаціональний фестиваль-воркшоп диригентського мистецтва U Artist Music Festival, що відбувається паралельно з «Літніми музичними променями». Адже частину своєї програми диригенти: з США — Дональд Шлейхер (музика А. Дворжака, А. Копленда, Л. Бернстайна) і Бельгії — Рональд Золман (твори А. Дворжака, Й.Брамса, Г. Форе) презентували саме на сцені Колонного залу ім. Лисенка. Під їхньою орудою звучав Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України.

Киянам і гостям столиці цікаво було познайомитися з американською школою диригування та її носієм — Дональдом Шлейхером, відомим майстром диригування у себе вдома, в США, знаним професором оркестрового диригування і директором факультету оркестрового навчання Іллінойського університету. Маестро має великий досвід професійної діяльності, співпраці з багатьма серйозними оркестровими колективами США, Китаю, Південної Кореї, Мексики. Великий ентузіаст з виховання молодих диригентів, Д. Шлейхер постійно проводить майстер-класи в різних культурних центрах. Власне, з такою самою місією маестро з’явився нині в Києві. Це — перший його візит на наш континент взагалі. Логічно, що диригент обрав для свого виступу американську програму, вона й стала його своєрідною звуковою візитівкою.

У першому відділі концерту прозвучали: Увертюра до мюзиклу Л. Бернстайна «Кандід» і Сюїта з балету А. Копленда «Аппалачська весна». Особливим дарунком маестро стало виконання Восьмої симфонії Дворжака. Ця симфонія, як відомо, посідає знакове місце в творчій біографії чеського композитора. Саме цей твір прозвучав у Кембриджі 16 червня 1891 року, коли найстаріший університет Англії зголосився присвоїти Дворжаку почесне звання доктора музики. І тут, власне кажучи, саме виконання цієї симфонії і Stabat Mater» замінило виклад тез дисертації, що їх мав за регламентом надати претендент перед урочистою церемонією нагородження. Симфонія соль мажор — одна з вершинних досягнень композитора в цьому жанрі. Звучання цієї музики полонить рідкісним мелодичним багатством, композиційною стрункістю форми, яскравим національним колоритом.

І довелося лише шкодувати, що кількість публіки в залі майже дорівнювала кількості оркестрантів на сцені, проте присутні не скупилися на оплески й, як належить, — по заслузі — нагородили музикантів щедрими оваціями.

Безсмертна музика Антоніо Вівальді — це такий собі сучасний «бренд», який завжди влучає в «десятку» смакових пріоритетів сучасного шанувальника класичної популярної музики. І в цьому можна було переконатися на вечорі виступу Київського камерного оркестру під орудою Віталія Протасова. У програмі концерту панувала її Величність Скрипка.

П’ять солістів-скрипалів упродовж виконання двох скрипкових концертів Вівальді створили абсолютно унікальну емоційну атмосферу в залі — особливої душевної розкріпаченості, розкошування красою чистих, благородних, незатьмарених зайвими дисонансами, кришталевих скрипкових звучань, що легко вводили слухача в стан особливої внутрішньої гармонії та єднання з природою. Молоді виконавці були гаряче підтримані такою ж молодою слухацькою аудиторією. До речі, партер був заповнений майже на сто відсотків, і молоді обличчя цього вечора явно переважали. Із особливим ентузіазмом зустріли виступ Андрія Остапенка (гітара), який виконав витончену, інтонаційно рафіновану музику — «Елегійний концерт» Л. Бауера.

Фестиваль триватиме до 28 серпня. Фінальним акордом «Літніх музичних променів» стане програма «Кіноповість тривалістю в життя», яку підготували музиканти Національного академічного духового оркестру України під орудою Михайла Мороза.

А 17 вересня Національна філармонія масштабно відзначатиме свій 150-річний ювілей!


Автор: Наталія Семененко
Колективи: Національний камерний ансамбль "Київські солісти", Національний академічний духовий оркестр України, Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Андрій Чугай, Мирослава Сіренко, Ігор Рябінін, Ксенія Мороз, Андрій Макій, Юрій Погорецький, Сергій Казаков, Ірина Козлова, Ольга Шелешкова, Сергій Топоренко, Ольга Жукова, Ігор Пацовський, Наталя Яропуд, Тарас Яропуд, Андрій Остапенко
Диригенти: Віталій Протасов, Олексій Рощак, Михайло Мороз
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Фестиваль "Літні музичні промені"
Джерело: Газета "День"



Інші:

Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
65.jpg