І романтика, і модерн | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
І романтика, і модерн
Соколов Валерій
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
І романтика, і модерн
18 вересня 2016, неділя
Поширити у Facebook

Свій 79-й концертний сезон Національний одеський філармонійний оркестр розпочав програмою, яка включала твори Чайковського і Скрябіна. За диригентським пультом — народний артист України Хобарт Ерл. Сольну партію в Концерті для скрипки з оркестром Петра Чайковського виконав добре відомий одеситам молодий скрипаль, лауреат міжнародних конкурсів Валерій Соколов (Харків).

Це вже стало традицією для художнього керівника і головного диригента НОФО Х. Ерла розпочинати концертний сезон музикою Чайковського. Так, у 2014 році програма включала «польську» Симфонію № 3, а в ювілейний для оркестру 2012-й була виконана знаменита Симфонія № 6 («Патетична»), «лебедина пісня» композитора. Чайковський, без перебільшення, — один із найзатребуваніших класиків у репертуарі НОФО.

Концерт для скрипки з оркестром належить до шедеврів світової музики і написаний у пору найвищої творчої зрілості майстра (1878). Технічно він вважається надзвичайно складним. Відомо, що первісно Петро Ілліч присвятив його засновникові російської скрипкової школи Леопольду Ауеру, але той не наважився грати таку складну річ. Перше виконання за кордоном відбулося у США, а в Європі — у Відні в 1881-му. Його здійснив Адольф Бродський, якому композитор згодом і переприсвятив цей твір. Такі перипетії цього концерту.

Валерій Соколов — вихованець Харківської СМШ, лондонських Школи скрипалів Ієгуді Менухіна та Королівського коледжу музики, після закінчення яких пройшов аспірантуру в Кронберській академії (Німеччина). Один із найбільш затребуваних молодих скрипалів сучасності.

У віртуозності Валерія Соколова одеські меломани не раз переконувалися, наприклад, під час виконання Концерту для скрипки з оркестром Яна Сібеліуса у 2014 році, який теж належить до найскладніших у цьому жанрі. Адже відомо, що Сібеліус мріяв стати скрипалем, тому в цьому творі багато карколомних пасажів. Чи потрібно казати, що й цього разу харків’янин полонив публіку, показавши віртуозну, темпераменту й захоплюючу гру, донісши найтонші смисли твору Чайковського. Хочеться також відзначити синхронність гри соліста та оркестру, де ведучими були скрипки, зокрема перші скрипки (концерт-мейстер Євген Кострицький). В окремих місцях привертала увагу виразна гра гобоїв (концертмейстер Уляна Макеєва) і флейт (концертмейстер Василь Барило). Зазначу, що цей концерт є обов’язковим для виконання на Міжнародному конкурсі ім. П.І. Чайковського.

Наступного дня, 10 вересня, Валерій Соколов дав свій сольний концерт у супроводі фортепіано у Малому залі філармонії.

Нагадаю ще одну обставину, пов’язану з іменем Чайковського. Цьогоріч відзначався ювілей відкриття найпрестижнішого концертного майданчика у світі — 125-ліття Карнегі-холлу, в якому честь диригувати власним твором на торжествах у Нью-Йорку в квітні 1891-го була надана російському композиторові.

У другій частині концертної програми романтичний твір чуттєвого Чайковського змінив модерністичний екзальтованого Скрябіна (який у ранній період творчості був послідовником Петра Ілліча). Звучала його Симфонія № 3, відома ще як «Божественна поема» — твір, який, за задумом композитора, закликав до революційної зміни дійсності. Зрозуміло, що включення твору із зовсім іншою музичною мовою, філософського за змістом, дещо ускладнило, на мою думку, сприйняття його певною частиною публіки, якій потрібно було швидко перелаштувати свій слуховий апарат до такої споглядальної музики.

Як і на попередньому концерті 8 вересня, Великий зал Одеської філармонії був заповнений, що свідчить про стабільність аудиторії Національного одеського філармонійного оркестру.

Останнім часом під час концертів НОФО у холі філармонії проводяться імпровізовані художні виставки членів Одеської обласної організації НСХУ. Таке партнерство триває вже другий рік. Виставку живопису та акварелі «Класика і сучасність» заслужених художників України Анатолія і Галини Кравченків підтримали їхні колеги Тетяна Міхова, Світлана Михалевич та Спиридон Павленко, що збагатило естетичні враження присутніх на концерті одеситів та гостей міста.


Автор: Володимир Кудлач
Колективи: Національний Одеський філармонійний оркестр
Виконавці: Валерій Соколов
Диригенти: Хобарт Ерл
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Чорноморські новини



Інші:

Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
У Харкові знову виступив прекрасний лебідь в оточенні кращих голосів міста
Вишиванки на сцені і в залі: ансамбль "Запорожці" запросив шанувальників на "Зоряні зустрічі"
Артисти симфонічного оркестру виступили для бійців ЗСУ
На концерті пам'яті Михайла Чембержі "Там, де музика звучить!"
Враження від 21-ших "Акордів Хортиці"
Галас навколо GAIA. В Києві відбулась прем'єра авангардної опери від Opera aperta
Ансамбль солістів "Київська камерата" виступив у Carnegie Hall
“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
      © 2008-2024 Music-review Ukraine