Стаття |
|
|
|
|
Звучи, фортепіано, і не змовкай, кларнет...
Одеські конкурси молодих виконавців, які об’єднують Україну
14 квітня 2014, понеділок
Поширити у Facebook
Розмаїття камерних ансамблів в Одесі було представлено на конкурсі ім. В.П. Повзуна, котрий був відомим кларнетистом, педагогом, ректором спочатку Кишинівської, а потім Одеської консерваторій. Саме під час його очільництва збудували новий навчальний корпус консерваторії та студентський гуртожиток, відкрилися відділення композиції, кафедра народних інструментів та камерного ансамблю.
Внесок Василя Петровича в розвиток виконавського мистецтва Одещини неоціненний, а однойменний конкурс не дасть забути його добре ім’я. Щиро віримо, що конкурсанти, котрі приїхали з усієї країни, отримали величезне задоволення від змагання та спілкування зі своїми колегами-однолітками.
Щодо статусу та структури конкурсу слід зазначити, що це змагання проходило за підтримки Міністерства культури України, благодійного фонду ім. Е. Гілельса, одеських обласної та міської рад. Вікова диференціація учасників — від учнів ДМШ до студентів консерваторій. Змагання проходило в один тур без вступного внеску та попередніх прослуховувань, а призовий фонд складав 20000 гривень. Наступний конкурс ім. В.П. Повзуна планують провести через рік, збільшивши його бюджет.
Дуже важлива єднальна функція конкурсу, адже в такий тяжкий для нашої країни час він зібрав 84 учасники з багатьох регіонів. Особливо чисельним було представництво навчальних закладів Львова, Києва та Донецька.
Чимало представників одеських музичних навчальних закладів, серед яких передусім вирізняються школа ім. П.С. Столярського, училище культури і мистецтв ім. К.Ф. Данькевича та музакадемія ім. А.В. Нежданової, вражали не тільки звичайних слухачів, а й профе-сіоналів своєю майстерністю, за що й отримали звання лауреатів і дипломантів конкурсу.
Привітаємо одеситів-лауреатів та побажаємо їм натхнення й успіхів на такій нелегкій творчій ниві, а саме: Поліну Чайку та Мехрібан Сулейманову (скрипка та фортепіано, клас доцента Н.С. Бузанової), Андрія Сломінського та Тетяну Лешків (III премія, кларнет і фортепіано, клас доцента Н.С. Бузанової), Миколу Шахова та Аміну Чобанзаде (II премія, контрабас і фортепіано, клас заслуженого артиста України, доцента В.В. Чекалюка та в.о. доцента Л.В. Зими), Романа Микитея, Миколу Любенка, Олександру Номер (II премія, кларнет, віолончель та фортепіано, клас старшого викладача Т.В. Кравченко), Анастасію Муляр і Вадима Виходцевського (I премія) зі школи імені П.С. Столярського.
Звісно ж, Одеса вітає тих, хто приїхав до нас, сподіваючись на перемогу, і здобув її! Це — Ернст Морозов, Назар Тотовицький, Богдан Шалига, Анастасія Герасіна, Христина Кульчинська (Київська спеціа-лізована музична школа ім. М.В. Лисенка — I премія), Андрій Опанащук та Назар Аддаті (Київська музична академія — III премія), Людмила Москаленко, Алла Москаленко (Донецька музична академія — I премія), Ярина Ясницька, Зеновія Данчак (Львівська музична академія — III премія) та інші.
Можливо, менш значним, з огляду на об’єктивні причини, був конкурс, названий на честь видатного виконавця-кларнетиста, педагога, колишнього проректора Одеської консерваторії Каліо Евальдовича Мюльберга, адже в ньому брали участь лише учні спеціалізованих музичних шкіл та музичних училищ, хоча кількість учасників була досить пристойною і з широким географічним представництвом. Як і в попередньому конкурсі, учасники змагалися за перемогу, до якої додавалася грошова винагорода (призовий фонд — також 20000 гривень).
Важливою є пропагандистська мета цього змагання, адже, як не прикро про це говорити, музичне мистецтво в наш час переживає не найкращі свої часи. Чи не найбільше це стосується виконавства саме на духових інструментах. Батьки та їхні діти при вступі в музичну школу здебільшого вибирають «модні» інструменти, як-от фортепіано, скрипку, а віднедавна — ударні та гітару. Звичайно, якщо дитина потім бажає пов’язати свій життєвий шлях з музикою, то вона стикається з багатьма труднощами, адже конкуренція серед виконавців на згаданих інструментах дуже висока, як при вступі на навчання, так і при пошуку роботи. З іншого ж боку, існує недобір якісних виконавців на менш популярних, але не менш важливих у виконавському мистецтві інструментах, у тому числі на духових, серед яких — кларнет, саксофон, флейта, гобой та фагот, і це стосується навіть вступу до консерваторії. А ці інструменти — невід’ємні частини духового та симфонічного оркестрів.
Показовим у цьому питанні є мала кількість (а саме один) переможців та лауреатів серед учнів і студентів одеських середніх спеціалізованих закладів з давніми виконавськими традиціями (школа ім. П.С. Столярського та училище культури й мистецтв ім. К.Ф. Данькевича). Та все ж вірю, що ця ситуація невдовзі зміниться на краще.
А відтак наші вітання переможцям I Всеукраїнського конкурсу виконавців на дерев’яних духових інструментах ім. К.Е. Мюльберга та побажання подальшої творчої наснаги. Самому ж Каліо Евальдовичу зичимо міцного здоров’я, довгих років життя і хороших студентів!
Серед переможців — виконавців на кларнеті, інструменті викладачем якого є К.Е. Мюльберг, — Олена Пилипенко (Чернігівське музичне училище, III премія), Ігор Глущенко (школа імені П.С. Столярського, III премія), Антон Славіковський (Черкаське музичне училище, III премія), Михайло Палій (Запорізьке музичне училище, II премія), Юрій Тьохта (Волинське державне училище культури та мистецтв, II премія), Олег Маловічко (Тернопільське музичне училище, I премія) та Дмитро Фонарюк (Київський інститут музики ім. Р.М. Глієра, I премія).
Можна сподіватися, що ці два чудові конкурси, які започаткувала Одеська музична академія, отримають своє продовження і дадуть старт новим талановитим молодим виконавцям.
Автор: Ольга Філіппова
Навчальний заклад: Одеська державна музична академія імені А. В. Неждановоі
Джерело: chornomorka.com
|