Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської  камерної філармонії
Пилатюк Назар
Маріупольський муніципальний камерний оркестр 
Крячок Василь
Особлива програма у виконанні оркестру “Ренесанс” Маріупольської камерної філармонії
2 жовтня на сцені київського Будинку архітектора оркестр починає свій 35-й концертний сезон
24 вересня 2023, неділя
Поширити у Facebook

Для ювілейної події музиканти підготували особливу програму: поряд з іменами видатних композиторів минулого – Баха, Бортнянського, Мендельсона прозвучать твори відомих українських композиторів сучасності на чолі з легендарним Мирославом Скориком.

“Родзинкою” концерту стануть твори, які нині звучать у виконанні оркестру “Ренесанс” не тільки в Україні, а й у Європі.

Це Реквієм-присвята місту Марії – Маріуполю – у авторстві композитора Золтана Алмаші та Фантазія на теми пісень рок-гурту “Океан Ельзи” “Не твоя війна” в аранжуванні Богдани Фроляк – лауреатки Національної премії імені Т. Шевченка, а також знаменитий твір «Ми-Є» Юрія Шевченка.

Стати солістами концерту запрошені скрипаль Назарій Пилатюк та віолончеліст Сергій Казаков.

За диригентським пультом засновник та беззмінний очільник оркестру “Ренесанс” – маестро Василь Крячок.

Повномасштабна війна росії проти України застала диригента Крячка у рідному Маріуполі. В заблокованому росіянами місті він був свідком жахливих злочинів армії рф.

У Києві Василь Михайлович відродив оркестр Маріупольської філармонії, проєкт мав назву «Філармонія Нескорених», який презентував у столиці, нині планується великий концертний тур по Україні й за кордоном.

- Після повномасштабного вторгнення росії Маріуполь було окуповано, музиканти роз’їхалися хто куди. Як могли, так і виїхали. Філармонія нараховувала в той час 102 працівники разом з технічними службами, з них, як би не було боляче, 67 нелюдів, - цитує В. КРЯЧОКА сайт rozmova.wordpress.com. -  Ми поновили діяльність 20-го лютого, мене й колектив у Києві зустріли по-братськи. Я приїхав до столиці, зайшов до Михайла Шведа, генерального директора Національної філармонії України.

Ми домовилися: один концерт буде в Концертному залі імені Лисенка Далі шукали репетиційні майданчики. Так знайшли Будинок архітектора, зараз ми маємо репетиційну залу.

Оголосили конкурс на заміщення вакансії, нас з Маріупольської філармонії пʼять, ми підібрали музикантів  з Луганської філармонії, потім – тих, хто в Сєвєродвінськ приїхав, з Харківської, Запорізької, з Кривого Рогу... 

...Все залишилось вдома: партитури… В кінці березня місяця, коли активно бомбили місто, і ударною хвилею винесло все остаточно, — і вікна, і двері, зруйновані історична пам‘ятка — вітражний зал, осколком снаряда було пробито дах в стеля будівлі, а там переховувались не тільки проукраїнськи налаштовані цивільні, а й сепаратисти, які скористалися можливістю, та винесли з філармонії все що можна, навіть з мого директорського кабінету, крім оргтехніки винесли — фраки, смокінги, концертні костюми. Бабочки, запонки – для чого вони їм потрібні? Кларнет Selmer, нульовий, скрипку одого скрипаля (він потім помер), інструменти. 

Вкрали все, що можна! Партитури. В мене бібліотека була. Не в кожному обласному центрі я бачив таку бібліотеку. Для всіх оркестрових я все робив сам. У мене було дуже багато камерної літератури, симфонічної музики, оперної класики — 33 роки оркестру  тоді було. Все залишилось там. Або вкрали.

Я приїхав, а в мене ні одного аркушика нотного не було!

Я вдячний співробітникам Національної філармонії, Михайлові Шведу, колезі своєму, пану Миколі Дядюрі, головному диригенту Національної опери і Філармонії за допомогу. 

Першу партитуру я привіз з Німеччини. Золтан Алмаші написав реквієм-посвяту Марії, місту Маріуполю.  І ноти Богдани Фроляк: Фантазія на теми пісень Рок гурту Океан Ельзи «Не твоя війна», котра присвятила цей твір двом оркестрам: Маріупольському Камерному оркестру «Ренесанс» та Академічному Камерному оркестру «Віртуози Львова» під орудою мого колеги, народного артиста України  диригента Сергія Бурко. Вона написала цю Фантазію десь років 8 чи 10 тому.

Була розмова и Богдана говорить: «Я зроблю Фантазію на темі пісень рок-гурту «Океан Ельзи». Остання пісня була — «Не твоя війна»... 

Що змінила війна? Ставлення до життя: потрібно працювати. По-перше, мене підтримував весь світ. У мене дуже багато знайомих з Італії, Австрії, Швейцарії, Німеччини, Польщі, диригенти – вони запрошували працювати. 

Скажу одне: не витрачати час на непотрібні речі, на непотрібних людей, на непотрібні заняття. Я насолоджуюсь усім — співпрацею, працею, репетиціями, концертами. 

Поки не звільниться все це все як воно повинно по кордонах 1991 року, я не буду грати жодного звуку  російської музики, чисто принципово. Є багато музики європейської, дуже багато музики української. 

Ми стали на ноги. Ну, нехай все поки стоїть десь на боку. Коли стане вертикально, будемо повертатися в Маріуполь. Але життя йде, і музика вічна!





Колектив: Маріупольський муніципальний камерний оркестр "Ренесанс"
Виконавець (артист): Назар Пилатюк
Диригент: Василь Крячок
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Будинку архітектора



Інші:

Два Українські фільми номіновані на IDA Awards – премію Міжнародної асоціації документального кіно (США)
Хор “Гомін” та TEATR.org.ua зібрав близько 10 мільйонів гривень на ЗСУ у європейському турі
Українська "Дюймовонька" підкорила Грецію
Короткометражний ігровий фільм режисера Миколи Засєєва «Пасхальний день» відібраний до міжнародного конкурсу найбільшого в світі фестивалю короткого метру в Клермон-Феррані у Франції
6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
602.jpg