Тріумф львівського колективу на столичній сцені | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Тріумф львівського колективу на столичній сцені
Пилатюк Назар
Львівський камерний оркестр
Пилатюк Ігор Михайлович
Кияновська Любов Олександрівна
Камінський Віктор
Тріумф львівського колективу на столичній сцені
У Києві в рамках цьогорічного Київ Музик Фесту вистувиа Львівський камерний оркестр «Академія»
9 листопада 2011, середа
Поширити у Facebook

Диригент Ігор ПилатюкВ рамках цьогорічного «Київ-Музик-Фесту» відбулось багато вельми цікавих і оригінальних за задумом мистецьких акцій, котрі відкрили українському слухачеві нові виміри сучасної музичної культури.

Але навіть у цьому насиченому духовно-інформативному полі концерт львівського камерного оркестру «Академія» під орудою Ігоря Пилатюка, без перебільшення і місцевого сентименту, виявився одним з вершинних у всьому фестивалі.

Програма концерту була укладена за типовим принципом репертуарної політики оркестру «Академія», який авторка цих рядків свого часу окреслила знаменитим афоризмом Дж. Пуччіні: «Вразити, зворушити і змусити лити сльози».

Адже в ряду вельми розмаїтих і контрастних опусів, котрі щоразу виносяться на сцену керівниками оркестру – Мирославом Скориком і Артуром Микиткою, юними оркестрантами, студентами Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, ніколи не бракує ані інноваційних за композиторською технікою творів, ані романтичної чутливості, ані блискучої віртуозності, ані захоплюючої розважальності, так що слухачі виходять з кожного концерту і духовно збагачені, і емоційно піднесені, і звільнені від буденних стресів та напруги.

Концерт львівського камерного оркестру «Академія» під орудою Ігоря Пилатюка

Саме так і була побудована програма 27 вересня на сцені Національної філармонії в Києві. Спочатку була представлена доволі широка панорама сучасної української музики, котра представила твори, не стільки суто експериментального спрямування, скільки природні для національної ментальності у єдності «лірично-суб’єктивного – сповненого ритмом сучасного світовідчуття».

Звучить вокальний диптих Віктора Камінського на слова Лідії Мельник «З Жюлі д’Аспермон»Динамічна та іскриста сюїта з балету «Даніела» М. Чемберджі змінилась складним технічно, сповненим віртуозними прийомами солюючого фаготу (соліст – Володимир Старко), а водночас напруженим, майже експресіоністичним світоглядом Концерту для фаготу з оркестром Левка Колодуба; вокальний диптих Віктора Камінського на слова Лідії Мельник «З Жюлі д’Аспермон» для меццо-сопрано (солістка Марфа Шумкова, світова прем’єра твору) виявився яскравим контрастом до «Японської сюїти» Ростислава Демчишина для кларнета з оркестром (соліст – Максим Барабах), твору, витриманого в доволі традиційній стилістиці, емоційно відкритого, барвистого, ефектного.

Після цієї насиченої різними смисловими відтінками картини сучасної української музики слухачам була запропонована потужна «антистресова» частина програми: цикл «Чотири пори року» Астора П’яццоли та «Поема» і «Карпатська рапсодія» Мирослава Скорика. В циклі П’яццоли солістом виступив Назар Пилатюк, як і в «Поемі» Скорика. В останньому творі до нього приєднався Василь Заціха.

Грає Назарій ПилатюкІ П’яццола, і Скорик володіють геніальною спільною рисою: вільно спілкуватись з минулими епохами, з оточуючим звуковим середовищем, водночас виявляючи свою неповторну індивідуальність.

Так і в циклі «Пори року» П’яццола відверто вдається до стилізації славетних концертів А. Вівальді, зграбно укладаючи бароковий тематизм в чуттєву оболонку танго; а Скорик у «Поемі» і «Рапсодії» дивовижно перевтілює характерний карпатський фольклор в сучасні інтонаційні моделі.

Ці твори не лише за своїм духом найбільш відповідні природі і довготривалому «іміджу» львівського оркестру, але й виглядали ще ефектніше завдяки прекрасним солістам.

Молодий скрипаль, лауреат багатьох міжнародних конкурсів Назар Пилатюк сформував в останні роки свій власний, дуже цікавий стиль інтерпретації, що виділяє його індивідуальність на тлі багатьох талановитих музикантів.

Диригент Ігор Пилатюк і кларнетист Максим Барабах Фаготист Володимир Старко дякує музикантам оркестру «Академія»

Риторична промовистість кожної інтонації, при тім артистичність постави з добре продуманими зовнішніми елементами, вміння перетворити виконання кожного твору у виразне музично-драматичне дійство – ось прикмети «образу виконавця», що його створив Н. Пилатюк. Його достойним партнером у «Карпатській рапсодії» виступив Василь Заціха.

Отож, концерт камерного оркестру «Академія» став тріумфом колективу в столиці, своєрідною «післяювілейною» каденцією, що завершила ювілейний цикл концертів до 50-річчя утворення колективу.

Спеціально для Music-review Ukraine
Доктор мистецтвознавства Любов Кияновська


Автор: Любов Кияновська
Фото: Роман Ратушний
Колективи: Львівський камерний оркестр "Академія"
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Ігор Пилатюк
Композитори:Віктор Камінський
Музикознавці: Любов Кияновська
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110711_005.jpg