Рівняємось на Донецьк! | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Рівняємось на Донецьк!
Ларчіков Вадим
Перепелиця Олександр Олександрович
Голинська Ольга Арсеніївна
Щербаков Ігор Володимирович
Рівняємось на Донецьк!
Враження про Перший міжнародний фестиваль Donbas Modern Music Art
29 травня 2013, середа
Поширити у Facebook

КОНЦЕРТ-ЗАКРИТТЯ ФЕСТИВАЛЮ "ФОНОСФЕРА ХХІ: ПІВНІЧНА ЄВРОПА — ЯПОНІЯ — УКРАЇНА" СТАВ МОГУТНІМ АКОРДОМ. НА ФОТО: СОЛІСТИ-ВІОЛОНЧЕЛІСТИ ВАДИМ ЛАРЧИКОВ ТА ОЛЬГА ВЕСЕЛІНА (УКРАЇНА) / ФОТО НАТАЛІ ПЕТРИЧЕНКОГучна назва виявилася співзвучною з акцією. Вперше на донецькій землі було проведено форум, який за всіма параметрами (змістом, рівнем організації, представництвом учасників і гостей) відповідав кращим еталонам цього складного формату.

Donbas Modern Music Art підтримали голова Донецької облдержадміністрації Андрій Шишацький, глава Донецької облради Андрій Федорук, мер Донецька Олександр Лук’янченко, начальник управління культури і туризму Донецької облдержадміністрації Микола Пташка.

«Серцем» фестивалю стали: ректор Донецької державної музичної академії ім. Сергія Прокоф’єва, член-кореспондент Національної академії мистецтв, композитор Олексій Скрипник, голова правління Донецької організації Національної спілки композиторів України, композитор Сергій Мамонов, глава Донецького обласного відділення Національної всеукраїнської музичної спілки Тетяна Дорогавцева, а його справжнім «мотором» — член правління НСКУ, композитор Євген Петриченко.

Донецький форум проходив у комбінованому форматі відкритого конкурсу-фестивалю, що заінтригувало від самого початку.

В його рамках відбувся Конкурс молодих композиторів, у якому брали участь більше трьох десятків конкурсантів з різних областей України в п’яти вікових номінаціях (від 7-ми до 35-ти років).

Журі очолив голова правління Національної спілки композиторів України Ігор Щербаков. «Професійний рівень учасників конкурсу виявився досить високим, — відзначив він. — Донецьк вразив великою кількістю талантів».

Переконливу перемогу отримала одеська школа — Гран-прі отримала аспірантка Одеської національної музичної академії ім. Антоніни Нежданової Кіра Майденберг-Тодорова (клас професора Кармелли Цепколенко) за композиції «Punktum» для флейти, скрипки, кларнета й альта, «Всередині стихії» для скрипки і баяна. Нагородження і концерт лауреатів турніру відбулися на батьківщині Сергія Прокоф’єва — в його музеї у селі Червоне (Сонцівка) Червоноармійського району Донецької області. Там проходив і концерт кращих учнів Донецької музичної спеціалізованої школи-десятирічки. Для конкурсантів, їхніх викладачів і гостей фестивалю провели спеціальну екскурсію.

Окрім конкурсу фестиваль був також насичений камерними і симфонічними концертами (кожного дня по два протягом шести днів!), творчими зустрічами та майстер-класами зарубіжних гостей. Щодо власної концертної програми фестивалю, то в ній було декілька яскравих крапок, які окреслили його основний контур. Запам’яталося публіці відкриття форуму — концерт Академічного симфонічного оркестру ім. Сергія Прокоф’єва в Донецькій обласній філармонії.

Вечір присвятили 100-річчю з дня народження Вітольда Лютославського. Вперше в Донецьку прозвучали його твори: «Фортепіанний концерт», «Мала сюїта», «Книга для оркестру», «Співи-квіти та співи-казки». У програмі взяли участь польські музиканти Роман Ревакович (диригент), Йоанна Фрешель (сопрано), Беата Білінська (фортепіано). Вразив яскравістю камерний концерт «Подвійний дует» в залі Донецької музичної академії: унікальний співак Руперт Бергман (Австрія), піаністи Марина Мохрякова та Олександр Перепелиця, баяніст Артем Нижник продемонстрували світовий рівень творів і виконання.

Безперечним успіхом фестивалю став вечір сучасної опери і хореографії, де австрійський співак і актор Руперт Бергман виконав твір Рікі Нарімото (Японія), Цвєти Дімітрової (Болгарія), Юлії Гомельської і Кармелли Цепколенко (Україна), а також балетна трупа Донецького театру опери і балету показала фрагменти з легендарного балету «Пер Гюнт» на музику Едварда ґріґа.

Блискучим був концерт у Донецькому обласному художньому музеї піаністки Діни Писаренко (лауреата міжнародного Конкурсу піаністів ім. Володимира Горовиця). Щоправда, другу частину програми за участю ансамблю «Art Percussion» під проводом Володимира Філатова з технічних причин (унікальні картини не змогли винести рівень гучності ударних інструментів) довелося перенести на вулицю, але це тільки розширило коло слухачів.

Концерт-закриття фестивалю «Фоносфера ХХІ: Північна Європа — Японія — Україна» став потужним акордом. Оркестр Донецької філармонії під проводом японського композитора і диригента Масатакі Мацуо звучав чудово (що спостерігалося, на жаль, не у всіх програмах). Твори фіна Калеві Ахо, шведів Мір’ям Таллі й Томаса Лільєхольма, японця Масатакі Мацуо та українця Вадима Ларчикова були відтворені на високому професійному рівні, зокрема й завдяки чудовим солістам Вадиму Ларчикову й Ользі Веселиній (віолончель), а також Магнусу Андерссону (гітара, Швеція).

Перший міжнародний фестиваль академічної музики в Донецьку став справжньою заявкою на успіх. І жодні форс-мажорні ситуації Donbas Modern Music Art, які, до речі, залишилися непоміченими для широкого загалу, не змогли затьмарити приголомшуючий результат: фурор донецької акції.

До речі, що стосується об’єднання «два в одному» конкурсу і фестивалю, композитор і педагог Томас Лільєхольм вирішив перейняти досвід донеччан — подивимося, чи приживуться наші традиції у Швеції.


Автор: Ольга Голинська
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Донецької філармонії ім. С. Прокоф'єва
Виконавці: Вадим Ларчіков, Олександр Перепелиця
Музикознавці: Ольга Голинська
Діячі мистецтв: Ігор Щербаков
Концертна організація: Донецька обласна філармонія
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс-фестиваль сучасного музичного мистецтва в Донбасі «Donbas Modern Music Art »
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
415.jpg