Секрети «Iталійського звуку» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Секрети «Iталійського звуку»
Рожок Зоя
Секрети «Iталійського звуку»
26 березня 2015, четвер
Поширити у Facebook

У непростих реаліях українського сьогодення помітно зменшилася питома вага музикантів-гастролерів з-за кордону. Натомість почастішав приїзд італійських виконавців, безперечно, завдяки зусиллям Італійського інституту культури в Україні та особисто його директорові Ніколо Франко Баллоні. Зокрема, за підтримки Посольства Італійської Республіки та Італійського інституту культури в Україні в Національній філармонії увесь концертний сезон триває цикл програм під промовистою назвою «Suono Italiano»(«Італійський звук»). У виконанні знаних італійських музикантів звучать класичні та сучасні твори, переважно італійської музики, але й інших країн світу — теж.

ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / "День"

Кожен концерт має свою родзинку й перетворюється на справжню музичну подію. Не став винятком вечір, який днями відбувся в Колонному залі ім. М. Лисенка. Його беззаперечним лідером став відомий баритон і педагог Давіде Рокка. Він — лауреат багатьох престижних в Італії міжнародних конкурсів, знаний фахівець із виконання оперної музики доби бароко, і його високо цінують як репетитора з інтерпретації опери-буф. Репертуар співака вражає: від «Коронації Поппеї» Клаудіо Монтеверді (у партії Оттона він дебютував 1993 р. на оперній сцені Музичної школи міста Ф’єзоле) — до сучасних камерних творів та композицій Енніо Морріконе. Отже, не дивно, що Давіде Рокка виступав у найпрестижніших театрах і концертних залах Швейцарії, Алжиру, Туреччини, США, Єгипту, Лівану, Швеції, Данії, Норвегії, Німеччини, Греції та інших країн світу. Він багато концертує по всій Італії, не раз виходив на сцену знаменитого Ла Скала. Незабаром Д. Рокка вирушає на педагогічну роботу до Бразилії.

Ініціатива приїзду маестро Рокка до Києва належить солістці Національної опери Зої Рожок (сопрано). Вона вже кілька років викладає вокал на кафедрі сольного співу НМАУ, співачка не втомлюється удосконалювати виконавську майстерність і відвідує майстер-класи світових знаменитостей. Так, минулого року проходила майстер-клас у Давіде Рокка й запалилася ідеєю спільного виступу. Проект знайшов порозуміння й підтримку в Україні. За кілька днів до виступу Д. Рокка дав у Києві чотири майстер-класи для студентів Національної музичної академії та справив сильне враження на присутніх самовіддачею, ентузіазмом, прагненням правдивої передачі емоцій, проникненням у внутрішній світ героїв...

Супроводжував виступ українсько-італійського дуету Естрадно-симфонічний оркестр України (художній керівник і диригент — Микола Лисенко). Погодьтеся, вкрай відповідально стояти за пультом на сцені зали, що носить ім’я твого славетного прапрадіда. Та ще й виконувати музику, де на слуху кожна нота. І не просто акомпанувати, а бути своєрідним камертоном, «акумулятором» і «двигуном» водночас. Оркестр розпочав програму увертюрою до опери «Весілля Фігаро» Моцарта, а впродовж концерту блискуче виконав ще три: до Моцартового ж «Дон Жуана», «Сила долі» Верді та «Севільський цирульник» Россіні. Оркестр, який щойно повернувся із важких гастролей сходом України, перебуває в чудовій формі та виступив достойним партнером співаків.

Солісти почергово представляли арії й дуети з творів Моцарта (Д. Рокка свого часу пройшов стажування з виконання його творів у Музичній академії міста Пескара) та італійської класики (Россіні, Доніцетті, Верді). Вокаліст був артистичним, виразним, рухливим, пластичним, безпосереднім, його виконання вирізнялося бездоганною дикцією. Співав ніби «поміж іншим», без будь-якого напруження, хоч це було зовсім непросто. Найвищий рівень виявився під час виконання арії Бартоло із «Севільського цирульника», де його скоромовка буквально вражала. В дуетах він «заводив» свою партнерку, але вона була чутливою та податливою, радо відгукувалася на його найменші «вимоги», іноді навіть аж занадто старанно допомагала собі мімікою. Найбільшого схвалення в публіки отримав дует Віолетти й Жермона із вердіївської «Травіати», де тендітна героїня демонструє дивовижну силу духу й жертовності, а Жермон — менторство й підлість, замасковані під батьківську турботливість. Загалом Зоя Рожок продемонструвала досконале володіння голосом та виконавську виразність (кокетлива Церліна, задерикувата Розіна, тендітна й довірлива Джільда та інші образи).

Загалом цей концерт мав кілька функцій: найперше — принести естетичну насолоду, що цілковито вдалося, підтвердженням цього виявилася справжня овація, ку вдячні слухачі влаштували насамкінець. По-друге, він став прекрасною школою для зацікавлених — щодо особливостей італійського звуковидобування, дихання, фразування тощо. Справжній «італійський звук» підтвердив сеньйор Д. Рокка й пообіцяв не лише розказати правду світові про нашу країну, а й повернутися сюди ще раз.


Автор: Ірина Сікорська
Виконавці: Зоя Рожок
Концертна організація: Національна філармонія України
Джерело: Газета "День"



Інші:

«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
Бо це танець твого життя
Лагідна посмішка старенького генія. Як україномовний "Фальстаф" Джузеппе Верді запрем'єрився у Київській опері на Подолі
У Києві відбулася прем’єра балету-біографії «Леся» від Art Ballet Company
"Кабаре" і "Чикаго": як київські театри адаптовують бродвейські мюзикли
Леся Олійник: Яскрава панорама сучасної української музики в Лондоні
У Києві відзначили 100-річний ювілей однієї з найстаріших в Україні музичних шкіл
Повернути композитора Лятошинського на українську сцену. Чи вдалась місія фестивалю Liatoshynsky space
Орган з німецької церкви вперше зазвучав на концерті у Харкові 
«Сірано де Бержерак» у Львові
«Діалоги кармеліток» Пуленка: про віру, жертовність і відданість переконанням
“Діалоги кармеліток” Львівської національної опери: між кров’ю, вогнем і Богом
Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
20.jpg