Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
4 лютого 2024, неділя
Поширити у Facebook

Американське видання The New York Times назвало українську оперу композиторів Романа Григоріва та Іллі Разумейка Chornobyldorf абстракцією в дикому та сюрреалістичному вигляді. Прем’єра відбулась у Нью-Йорку на PROTOTYPE Festival. Глядачі вже відвідали 4 вистави в театрі LA MAMA та ще 4 заплановано в період з 11 січня до 21 січня. Оперу вже встигли оцінити театральні критики та культурні журналісти.

"Chornobyldorf – абстракція в дикому та сюрреалістичному вигляді. Опера рішуче прибула з України як своєрідне ностальгічне нагадування про гучні, безладні, сповнені наготи, часто серйозні самі до себе шоу, які колись вже відбувались у Нью-Йорку", – відмітив музичний критик Закарі Вулф у матеріалі для The New York Times.

За сюжетом, нащадки людства, що вижили після серії катастроф, опиняються в постсуспільстві. Це світ після смерті капіталізму, опери та філософії. Мандруючи поміж руїнами атомних станцій, закинутих церков, театрів та галерей, вони намагаються відтворити втрачену цивілізацію за допомогою археологічних перформансів-ритуалів.

"Chornobyldorf – дивовижний оперний твір, іноді монументально гучний і нічим не схожий на все, що ви коли-небудь чули раніше. Композитори розумно змішують наявні музичні стилі, щоб створити щось нове. Це не опера, яка спирається на свою концепцію та амбіції. Григорів і Разумейко демонструють високу майстерність і бездоганне виконання, залишаючи глядачів приголомшеними", – зазначає у своєму відгуку для видання Theatermania Закарі Стюарт. 

Опера увійшла до шістки найкращих опер і музично-театральних вистав за версією всесвітньої мережі Music Theatre Now. Британська газета The Times назвала її "сучасним українським шедевром, який варто побачити кожному". З нею погоджується американський музичний критик Гарі Рольник у своєму відгуку на ConcertoNet.

"Chornobyldorf повинен бути побачений, щоб його відчути. Людей запрошують, ні – вимагають заглибитися в досвід, схожий на опійне марення двогодинної грецької трагедії", – пише Рольнік.

Музичний критик Джон Собел назвав Chornobyldorf шедевром.

"Chornobyldorf – це шедевр експериментальної опери. Технологічне і художнє диво. Після вистави залишається враження від шаленого таланту та енергії, які ви щойно спостерігали. Це дійсно – неповторний досвід", – пише Собел у рецензії на blogcritics.org .

Видання Observer у своїй рецензії наголосило на загальній атмосфері апокаліпсиса, яке викликає дійство на сцені. 

"Дві години блискучого оголеного божевілля, що розриває барабанні перетинки без антракту – перенесе вас до приреченого кінця людства. Найдикіша і найголіша опера, яку я коли-небудь бачила", – написала журналістка Енні Левін.

Після повернення з американських гастролей композитори Роман Григорів та Ілля Разумейко працюватимуть над новою оперою GAIA-24. Її прем’єра відбудеться 10 травня у Києві. А 16 травня опера відкриє провідний європейський фестиваль O.Festival





Автор: Марія Шевчук
Джерело: news.obozrevatel.com



Інші:

Чи можна ставити «Дочку полку» у воєнний час?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення 2024 року
В Схід Опера відбулася прем’єра україномовної версії оперети Йоганна Штрауса «Летюча миша»
Нова версія «Лускунчика Гофмана» у Київській опері
Вечори позитиву та класичних шлягерів
Львівський хор “Гомін” презентував українське Різдво у Швеції
Думки, навіяні після перегляду вистави “Поромник” (The Ferryman)
У США відкрили виставку «Чотири ноти з України», присвячену історії «Щедрика»
У Національній опереті України відбулася премʼєра іспансько-українського проєкту (сарсуела на дві дії) за мотивами знаменитої п’єси Лопе де Веги «Собака на сіні»
Казковий сон у... техніці модерну
Національний симфонічний оркестр України виступив у столиці Польщі
Вперше в історії «Щедрик» прозвучав у франкфуртській Alte Oper
Музика як зброя: у Празі відбувся показ фільму «Озброєні піснею»
Україна пам'ятає: у Національній філармонії України вшанували жертв голодоморів
Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
20.jpg