Віктор Косенко — український композитор європейського рівня, — піаністка | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Віктор Косенко — український композитор європейського рівня, — піаністка
Толстоног Анастасія
Віктор Косенко — український композитор європейського рівня, — піаністка
26 лютого 2017, неділя
Поширити у Facebook

У «Музичній хвилі» слухаємо твори Віктора Косенка у виконанні піаністки Анастасії Толстоног. Музикантка пояснила, чим її зачепив цей композитор і чому його творчість варта уваги



Василь Шандро: Ви граєте багато творів Віктора Косенка. Чому?

Анастасія Толстоног: Твір, який ви щойно почули ― один із «11 етюдів у формі старовинних танців». Повністю цей твір звучить приблизно 1 год 20 хв. Це одна зі знакових композицій Косенка, цікава тим, що форма нібито старовинна, стилізація ― під класику, але композитор використовує мотиви української коломийки або фольклору.

Віктор Косенко зацікавив мене тим, що він один з небагатьох українських композиторів, який не вдавався до прямого цитування фольклору, а створював власні мелодії. В усій його творчості є лише дві цитати українських пісень.

Проте базувати свої композиції на фольклорі, цитувати і варіювати мелодію ― це не є погано. На цьому базується вся європейська і скандинавська класика.

Василь Шандро: Чи існує в музичному світі таке поняття як українська школа композиторів?

Анастасія Толстоног: Композиторська школа починається із Миколи Лисенка. У світі вона, можливо, представлена прізвищами сучасних композиторів, таких як Валентин Сильвестров та Мирослав Скорик. Валентин Сильвестров дуже популярний у Європі, зокрема у Нідерландах, у Прибалтиці.


Тетяна Трощинська: Твір Косенка ― це справді танцювальна тогочасна музика чи це метафора?

Анастасія Толстоног: Це старовинна класична сюїта, яка складається з 4 танців: алеманди, куранти, сарабанди і джиги. Вони мають різний характер і різне походження, але зібрані в один твір. Між ними існує багато проміжних танців, які додають свій шарм.

До старовинної стилізації сюїти вдавалося багато композиторів, зокрема Микола Лисенко. А Віктор Косенко вийшов за межі танців і етюдів, і створив довершені геніальні композиції.

Василь Шандро: Ви навчалися за унікальною системою music modus. У чому вона полягає?

Анастасія Толстоног: Ця методика була розроблена близько 40 років тому Ярославом Михайлюком. Це інтерактивний метод навчання музичній грамоті. Діти можуть вивчати музику за допомогою спеціально налаштованих для цього приладів і додаткового табло з усіма ладами, інтервалами і допоміжними матеріалами, потрібними для вивчення музичної грамоти.

Об’єм матеріалу, який діти зазвичай проходять за 7 років у музичній школі, скорочувався до року. Ця програма була експериментальною, і, на жаль, поки що не використовується.

В еру технологій важливо зробити вивчення музики доступним, цікавим і продуктивним.

Василь Шандро: Ви граєте твори Віктора Косенка на концертах за кордоном?

Анастасія Толстоног: Так, він ― український композитор європейського рівня. Він мав європейську освіту, і це дуже вплинуло на його творчість. Деякі його твори присутні у кожній з моїй програм, тому що я поставила собі за мету активно пропагувати його твори в Україні і закордоном.


Виконавці: Толстоног Анастасія
Джерело: Громадське радіо



Інші:

Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine