Уроки майстрів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Уроки майстрів
Кот Юрій
Уроки майстрів
У Києві відбулася Міжнародна «Літня музична академія-2013»
17 липня 2013, середа
Поширити у Facebook

МАЙСТЕР-КЛАС ПРОВОДИТЬ ВІДОМИЙ ПЕДАГОГ ОЛЕГ ПОХАНОВСЬКИЙ (КАНАДА) / ФОТО ЛІДІЇ НОВОХАТЬКОУже стало традицією, що в нашій столиці музиканти з різних країн, які бажають удосконалити свою професійну майстерність виконавця, можуть це зробити на заняттях в Академії.

Нагадаємо, 1998 року Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовіца заснував «Школу виконавської майстерності», в рамках якої з 2000 року функціонує «Літня музична академія».

Традиційно, майстер-класи проходять в приміщенні найстарішого музичного навчального закладу України — Київському інституті музики ім. Р. Глієра. Цього року викладачами Міжнародної «Літньої музичної академії» стали: фортепіано — Яків Касман (США), Юрій Кот (Україна), Вадим Руденко (Росія); скрипка — Марк Лакирович (США), Олег Похановський (Канада); віолончель — Володимир Пантелєєв (США). До речі, для учасників обмежень за віком або професійним рівнем підготовки немає. Проводять як уроки соло (на фортепіано, скрипці, віолончелі), так і гри з оркестром. Також є додаткові майстер-класи камерного ансамблю.

Цікавим відкриттям є практичний курс старовинного і сучасного танців, який дозволив слухачам Академії переміститися в часі в добу Бароко з його химерними ритмами, відчути атмосферу старовини. Керівником цього курсу виступила кандидат мистецтвознавства — Юля Ваш, а охочим зануритися в стихію ритму, енергії і драйву допомагала викладач сучасного танцю — Ганна Гега. Таким чином, заняття в Міжнародній «Літній музичній академії» — це гармонійне поєднання різноманітних предметів; уроки з професорами, кожен з яких є майстром своєї справи і вміє знайти свій неповторний індивідуальний підхід до кожного учня і допомогти розкритися зерну його таланту.

У рамках Академії, окрім сольних концертів класів кожного з професорів, пройшло п’ять виступів-концертів з Національним симфонічним оркестром України (диригент — Наталя Пономарчук), де учасники мали можливість продемонструвати свою майстерність, виконуючи світові музичні шедеври. На цей раз слухачі Академії виступали у Великій залі Будинку звукозапису НРКУ. Прозвучали концерти Баха, Бетховена, Брамса, Бруха, Гайдна, Гріга, Моцарта, Понсе, Прокоф’єва, Равеля, Сен-Санса, Сибеліуса, Чайковського і Шостаковича.

Так, на першому вечорі запам’яталася гра норвезького піаніста Еріка Стоемнера (він виконав Концерт Гріга ля мінор) і Олександри Касман, США (у її виконання прозвучав Перший концерт Прокоф’єва). Олександра — лауреат багатьох міжнародних конкурсів, знаходить час і для інших захоплень. Нещодавно закінчила балетну студію і виступила з власною хореографічною композицією, для якої вибрала музику І. Стравінського. Фортепіанний репертуар цієї талановитої виконавиці різноманітний: від старовинної до сучасної музики. У Києві гра Касман була натхненною, відрізнялася не лише технічною бездоганністю і неймовірною швидкістю переключень різних станів, але і бездоганним прокоф’євським звуком.

У пам’яті меломанів залишиться виступ талановитої піаністки — Марії Вихляєвої (Україна, майстер-клас Я. Касмана). Виконуючи Другий концерт Брамса, Марія гармонійно зливалася з оркестром в одне ціле, немов це один організм, добре передала стиль і добу романтизму. Музика Брамса у виконанні молодої піаністки була яскравою, ліричною — від споглядальності до драматизму, героїки і навіть патетики.

Запам’ятається слухачам і самобутній піаніст Андре Шорт (США, майстер-клас Я. Касмана). У його виконанні прозвучав Перший концерт Шостаковича динамічно, з потужним звуком, віртуозно і тонко.

Слід зазначити, що всі професори Академії уважно стежили за виступами учасників, переживали і підтримували своїми професійними порадами.

Після концерту Юрій КОТ, професор по класу фортепіано Національної музичної академії України ім. П. Чаковського поділився враженнями від Академії-2013.

— Складно виділити якусь тенденцію, тому що на майстер-класи приїжджають різні люди. Деяких я вже знаю з минулих Академій і бачу їх зростання. Є дуже сильні музиканти, а також були і ті, які лише на початку творчого шляху. Позитивне враження залишили студенти з Київського, Луганського, Криворізького музучилищ. Що стосується мого класу, цього року я задоволений, у мене дуже хороші учні, з ними приємно було займатися.

Хочу відзначити Олександру Касман. Спостерігаю її вже впродовж кількох років майстер-класів і бачу, як вона набуває ще більшої сценічності і професіоналізму. Я був дуже задоволений як її виконанням, так і процесом роботи, це, безумовно, мисляча, творча людина.

Я хочу побажати всім учасником Академії-2013 великих творчих успіхів, удачі й всебічної підтримки в концертній діяльності. Вірити в себе, ставити високі цілі й обов’язково домагатися позитивного результату.


Автор: Олена Качанова
Викладачі: Юрій Кот
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Конкурс (фестиваль): Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця
Джерело: Газета "День"



Інші:

Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
НОВАТОРСЬКА ОПЕРА-КАБАРЕ «ТГШ. ПОДОРОЖ У ЧАСІ»
ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ КОРИФЕЯ УКРАЇНСЬКОГО ОПЕРНО-ХОРОВОГО МИСТЕЦТВА ЛЬВА МИКОЛАЙОВИЧА ВЕНЕДИКТОВА (1924 – 2017)
Станіслав Людкевич і Василь Барвінський, які не дали затихнути українській музиці
Духовність Центральної Європи в музиці: від Пендерецького до Пярта
Мистецтво неможливого
Пам’яті тої «Рути»
«Арсенал» Довженка в Берліні: Історія, яка резонує і через століття
Мельпомена Таврії
Зараз 11 наших людей у війську, - очільник Національної оперети Струтинський
Полон в росії замість фестивалю в США: музиканти з миколаївської 36-ї бригади перебувають у неволі
10 мудрих цитат легендарного актора Богдана Ступки про життя, любов та Україну
Ярослав та Інгігерда. Тисячолітня українсько-шведська історія кохання на фестивалі Bouquet Kyiv Stage- 16 серпня
”ВІД СЯНУ до ДОНУ”
Геніальний тенор
Змушували відкопувати тіла вбитих маріупольців: історія музиканта військового оркестру
Ukrainian Freedom Orchestra втретє зазвучить у світі
У музеї на Кіровоградщині діє виставка, присвячена ювілею відомого композитора і диригента
Опера «Тарас Бульба» лютого патріота Миколи Лисенка. Як її подати світові у час війни з росією?
Українсько-польські музичні мости Фонду “Pro Musica Viva”
ОПЕРА В ЕПОХУ ЗЛОДІЙСТВА
ЄВРОБАЧЕННЯ - МУЗИКА І НЕ ТІЛЬКИ
Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
19.jpg