В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип
Пірієв Олександр Валерійович
В органному залі Рівного — музей і галерея. А вітражі — на логотип
26 жовтня 2021, вівторок
Поширити у Facebook

Можливо, за рік-два Рівненська зала камерної та органної музики прийматиме не лише любителів класичної музики, а й туристів. Для цього частину колишнього костелу св. Антонія хочуть перетворити на музейні кімнати. А ще облаштують галерею для музичних вечорів з поетами та художниками. Та найперше займуться ремонтом старовинної будівлі і вітражами. Про ребрендинг та інші амбітні плани розповідає нова директорка Рівненської обласної філармонії Елеонора Стеценко, яка очолила заклад у травні цьогоріч.



— Хочемо зробити справді потужний продукт. І мистецький, і туристичний. Адже продавати класичну музику нелегко. Це має бути красива подача, як у ресторані. Треба зацікавлювати людей синтезом мистецтв, дивувати новим. Наприклад, є ідея облаштувати у нашій органній залі ще й галерею, щоб поєднати камерну музику з виставками живопису, з перформансами.

Підходяще приміщення для цього є, але воно потребує ремонту. А ще нагорі біля годинника є дві кімнати, де колись розміщувався орган. Там навіть можна облаштувати музейну експозицію. Ми спілкувалися з міськими екскурсоводами. Вони сказали, що приходять під історичну будівлю і показують туристам годинник, а ті хотіли би ще й зайти всередину, сфотографуватися й купити якийсь сувенір — а зараз цього немає.

Думаю, можна було би податися з цією ідеєю на щорічний міський конкурс громадських проєктів. Адже філармонії теж вигідно, щоб турист залишав у нас гроші. Але спершу сходи нагору потрібно зробити безпечними — облаштувати перегородки по боках.

— В якому стані сам органний зал?

— Ззовні будівля гарна і підсвічена, і ніби все по фен-шую. Насправді ж ситуація близька до критичної. Тому що останні роки органний зал просто руйнує грибок. У вересні ми запрошували двох фахівців-будівельників для консультацій. Є велика проблема з підняттям грунтових вод і потрібна надійна гідроізоляція фундаменту. Підрядник якраз обраховує, скільки коштуватимуть такі роботи.

Цікаво, що ця ж проблема існувала й раніше: я знайшла вирізку з дореволюційної газети, де йшлося про підтоплення костелу св. Антонія. Та найперше необхідно зробити технічне обстеження будівлі з геодезичним дослідженням, щоб знати, як і чому рухаються ці води — на це потрібно приблизно 100 тис. грн. Тоді уже можна буде звертатися з бюджетним запитом до обласної ради. Ще нам потрібні кошти на виготовлення науково-кошторисної документації, щоб реставраційні роботи можна було проводити поетапно. Нагадаю, востаннє капремонт ця будівля бачила під час реконструкції у 1987-1989 роках. Дах у непоганому стані.

— А як щодо органа?

— Орган потребує постійного обслуговування. Два тижні тому у нас був майстер-органіст з Київської музичної академії, який добре знає наш інструмент і постійно нас консультує. Потрібен клімат-контроль, який зараз на межі фолу. Адже для органа протипоказані волога та різкий перепад температур. А волога якраз руйнує задню стіну будівлі, за самим органом. Там уже необхідно підшпаклювати стіну, ще й добратися туди непросто. Причому зробити потрібно так, щоб шматки штукатурки не попадали на труби органа. Окрема тема — запчастини. Наш майстер виписує їх з Європи. Хоча чеська фабрика, яка виготовила наш орган, закрилася два роки тому. Музичний годинник теж потребує майстра для механічної частини — сподіваємося, що з цим допоможе міська влада Рівного. А от унікальні вітражі потрібно рятувати, вони просто розсипаються. Їх треба навіть не ремонтувати, а законсервувати сучасними матеріалами. Є вітражні майстри в Івано-Франківську, але це теж шалені кошти.

— Рівняни помітили, що вітражі уже з’явилися на новому логотипі філармонії на концертних афішах.

— Так, бо це «родзинка» нашої органної зали. Його розробив наш штатний дизайнер. Сам логотип ще офіційно не презентували, будемо міняти колористику — щоб був не просто червоний, а подібний до кольорів наших вітражів. Розробляємо також своїми силами бренд-бук. Взагалі, філармонії потрібен чіткий маркетинговий план. А ще повний ребрендинг, щоб стати ближчими і зрозумілішими усім поколінням. І однозначно більше залучати соціальні мережі — регулярно оновлювати наші сторінки в Інстаграмі, Фейсбуці, на каналі Ютуб, робити фідбеки про наші концерти. Адже сама аудиторія змінюється — стало більше молоді. Зокрема, молодих пар та сімей. Це помітили наші адміністратори, які моніторять продаж квитків та знають нашу постійну публіку. Чимало в цьому допоміг проєкт Мін’юсту «Шлюб за добу». За цей час в стінах органного залу побралися уже 120 пар. І наші адміністратори пропонували їм заодно придбати квитки на концерти або подарункові сертифікати. Виявилося, людям це цікаво. У нас також є проєкт «Музика в джинсах» — легка, впізнавана класична музика від камерного оркестру, де всі артисти у джинсах. Минулого разу вони грали просто неба.

— Яких ще новинок чекати рівнянам в новому сезоні?

— На зиму плануємо фестиваль органної музики «Органний собор», на весну — фестиваль класичної музики. Напрями ще продумуємо з новою художньою керівницею філармонії — Русланою Варнавою. Будемо залучати статусних музикантів, шукати новий репертуар. Зараз ми активно налагоджуємо контакти. Нещодавно повернулися зі Львова, плануємо запросити чудову солістку Львівської національної опери.

Познайомилися з гендиректором національної концертної агенції «UKR Artists» Олександром Пірієвим, який сам є знаним музикантом, менеджером та продюсером. Він також регулює авторське право творів Мирослава Скорика і познайомив нас із вдовою композитора пані Адріаною. Треба вести переговори, щоб музика Скорика звучала й на нашій сцені, щоб нам дали партитури саме для нашого камерного оркестру.

Органний зал — наш основний концертний майданчик. Загалом він вміщує 324 слухачів, але через пандемію коронавірусу ми можемо наповнювати залу лише на дві третини. Є ще концерти на виїздах — і корпоративні, і по школах, і проєкт «Музика в замку». Будемо шукати нові локації. Чому б нам не зробити концерт на якомусь місцевому заводі? Все попереду.
Роботи так шалено багато, що часом забуваю поїсти. Бо ж конкурс на мою посаду відбувся у травні, а до своїх обов’язків я приступила саме 1 вересня. Але я — «кризовий» менеджер, маю 20 років досвіду роботи на керівних посадах і сама у 1990-х була артисткою Рівненської обласної філармонії. Так що бачення оптимістичне.

На майбутнє — хотілося б мати й симфонічний оркестр, не лише камерний. Але це питання і більшої сцени, і коштів на придбання інструментів, гідної платні. Адже заробітна плата у наших артистів мінімальна — 6,5 тисячі гривень плюс якісь надбавки. А музиканти ж вчаться по 15 років, як медики. Добре, що у філармонії є можливість укладати цивільно-правові угоди й працювати з артистами за проєктами. Хочеться й конкурсів для молодих виконавців. Більше майстер-класів від відомих музикатів, музичних лекторіїв, більше їздити з концертами Рівненщиною.

А поки запрошуємо 31 жовтня до органного залу на «Органний маскарад» — чудово, якщо глядачі зможуть прийти у цікавих костюмах і масках.


Автор: Олена РАКС
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: Рівненська обласна філармонія
Концертний зал: Зал камерної та органної музики Рівненської обласної філармонії
Джерело: topnews.rv.ua



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
101003_228.jpg