ШОПЕН 2020 | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
ШОПЕН 2020
ШОПЕН 2020
27 жовтня 2020, вівторок
Поширити у Facebook

Цього року увесь музичний світ відзначає 210-річчя від дня народження Фридерика Шопена. Україна приєднується до вшанування великого композитора- романтика концертами, серед яких традиційно виділяються проєкти, організовані Фундацією Pro Musica Viva в особі диригента і великого подвижника в царині академічної музики - Романа Реваковича, який вже більше 30 років активно підтримує музичний діалог між Україною та Польщею.

Протягом жовтня-листопада на філармонічну публіку чекають три концерти у Львові (9.10), Києві (28.10) та Хмельницькому (20.11).

Програма цих концертів складається з Концерту No1 для фортепіано з оркестром мі мінор Фридерика Шопена (1830); Серенади для струнних Мєчислава Карловіча (1897) та твору "Орава" для камерного оркестру Войцєха Кіляра (1986). У концерті візьме участь молодий польський піаніст Томаш Марут, який перебуває під мистецькою опікою Інституту імені Фридерика Шопена в рамках програми "Молоді таланти" та Оркестру Львівської національної, а згодом Національний симфонічний оркестр України та Оркестр Хмельницької філармонії. Диригент - Роман Ревакович.

Доля відзначила Шопена печаткою геніальності, а сучасність залишила в його свідомості неминущий слід. Композитор народився в епоху Наполеона, дорослішав у Варшаві напередодні листопадового повстання поляків проти царської Росії, але в дні повстання у 1830 році знаходився вже на чужині - у Відні і Німеччині. Зрештою польський композитор осів в Парижі - культурній столиці Європи того часу - ні на хвилину не забуваючи про Польщу. Йому радили писати опери і симфонії, щоб піднятися до рівня визнаних композиторів, а Шопен піднявся, пишучи майже тільки для одного інструмента - фортепіано, віддаючи перевагу не монументальним жанрам, а мініатюрам - танцям, ноктюрнам, баладам, прелюдіям. Знамениті піаністи його часу прагнули великих залів, підкоряючи публіку гучними, ефектними п'єсами і віртуозною технікою, а Шопен любив м'яке, тихе звучання, приділяючи неабияку увагу найтоншим нюансам виконання, і вважав за краще камерні зали. Концерти стали першими значними творами, які Шопен створив після закінчення навчання. Твори були представлені музичній еліті Варшави, а потім - широкій публіці в Театрі Народовому. Рецензент Стефан Витвицький, який слухав прем'єру Концерту e-moll, писав: "Фридерик Шопен створив другий великий концерт […] Цей твір генія". Він створювався під впливом першого кохання композитора до Констанції Гладковської та представляє тип романтичного концерту. Саме його ми і почуємо у виконанні українського оркестру та польського піаніста - лауреата багатьох міжнародних конкурсів, зокрема IV премії 50-го Польського національного конкурсу піаністів Фридерика Шопена у Варшаві-2020.
З легкої диригентської палички Романа Реваковича музика композитора, диригента і... піонера польського альпінізму Мєчислава Карловіча - звучатиме в Україні не вперше. Завдяки своїм симфонічним творам Карлович зайняв в неоромантичному напрямку музики Європи початку ХХ століття одне з найпомітніших місць. Якби він не загинув у віці тридцяти трьох років під лавиною, зміг би створити ще багато видатних творів, проте його звершення в області симфонічної музики і так залишаються унікальні.

Ім'я сучасного польського композитора Войцеха Кіляра - також не випадкове у цій програмі, адже народився він у 1932 році у Львові. Один з найбільш значних - поряд з Лютославським, Пендерецьким і Гурецьким - польських композиторів другої половини XX століття. Більш широкому загалу композитор відомий за музику до більш ніж 160 фільмів, серед яких: "Земля обітована" Aнджея Вайди, майже всі фільми Kшіштофа Зануссі, "Дракула" Френсіса Форд Копполи, за яку отримав премію Американського товариства композиторів, авторів і продюсерів ASCAP Award в Лос-Анджелесі і премію Best Score Composer на фестивалі фільмів жахів в Сан-Франциско. Кшиштоф Зануссі зняв про нього фільм. До того, як Кіляр написав свій найвідоміший твір - симфонічну поему "Кшесани" - він вважався провідним представником польського музичного авангарду. Тоді він уже написав RIFF 62 ультрасучасну композицію за звучанням і формою, яка стала символом бунту проти традиції, маніфестом майбутнього. На фестивалі "Варшавська осінь" RIFF 62 викликала справжній фурор. Потім композитор захопився іншим авангардом - мінімалістичною музикою. Orawa для камерного оркестру, яка прозвучить в цій українській серії концертів написана вже в іншій стилістиці: Кіляр майже відмовився від авангардних технічних засобів, користувався більш спрощеною музичною мовою, вважав за краще використовувати сильне звучання і впливати на емоції.

1.

Проєкт відбувається завдяки дофінансованню з коштів Міністра Культури та Національної Спадщини Республіки Польща з Фонду Промоції Культури та Польського інституту у Києві.

Акредитація обов'язкова!

За акредитацією, отриманням фото для анонсів, з питань організації інтерв'ю, запрошень у прямі ефіри/записи автора проєкту і диригента Романа Реваковича, за дод. інформацією, звертайтеся до PR-агенції "Дель Арте": Ольга Стельмашевська, тел.: 067 238 81 85, ostelm7@gmail.com Юрій Гулевич, тел.: 067448 05 35, ygulevich@gmail.com


Джерело: Польський Інститут у Києві



Інші:

«Київ Модерн-балет» готує прем’єру балету «Травіата» на музику Дж. Верді
В Одесі урочисто відкрили ХІІІ міжнародний органний фестиваль імені Теофіла Ріхтера
В Україні за час повномасштабної війни загинули 340 митців та медійників
Перформанс «Казкові світи України» створений на музику Євгена Станковича  
Музичний фестиваль-конкурс імені Андрія Розумовського - для молодих виконавців
У вересні Львівська національна філармонія приготувала для слухачів симфонічні концерти з доленосними прем’єрами, вечори танго та дитячі концерти
З 26 вересня по 9 жовтня у Львівській національній філармонії розпочнеться один із найстаріших фестивалів сучасної музики в Україні
«Діалог культур. Україна – Балтія – Скандинавія – Велика Британія»
На війні загинув артист балету Львівської опери Дмитро Пасічник
Золота дзиґа 2025: Українська кіноакадемія оголосила найкращі фільми та акторів
В Ужгороді стартує Перший відкритий конкурс юних органістів в Україні
У Полтаві відбувся вечір з нагоди 150-річчя від дня народження Олександра Кошиця
Коли слово звучить як музика: у Львові відбудеться українсько-вірменський концерт "Сила слова"
Артисти Одеської опери відправилися на гастролі в Афіни
Грант Японії
«Контрасти -31»
Національна оперета відкрила свій 91-й театральний сезон
«Сталь. Фіалка. Лють»: українська музична драма від скорботи до просвітлення на сцені Національної філармонії України
Хору імені Г. Верьовки – 82 !
Вітаємо іменинницю Вікторію Польову
Перформанс «Казкові світи України»
У Швеції підписали першу у світі ліцензійну угоду між правовласниками музики та компанією штучного інтелекту
Органний зал відкриває західну вежу для відвідувачів
«Енеїда» - погляд сучасників
Зірковий вечір в Одеській опері
У день міста Біла Церква відбудеться фестиваль «Вікенд давньої музики. Резиденція»
В Закарпатській філармонії стартує XIII Міжнародний фестиваль органної музики імені Наталії Висіч
День відкритих дверей у Житомирській філармонії імені Святослава Ріхтера
Оркестр "Віртуози Львова" розпочне 31 сезон з "Музичної династії" родини Шутків
Вінницька обласна філармонія запрошує вінничан та гостей міста на симфонію No5 Бетховена
9 вересня - день народження Юрія Гуляєва
Враження від виставки «Україна. Геноцид культури. Пам’ять каменю»
Перформанс «Піаніно “Україна” та інші»
8 вересня день народження Лідії Забілястої
На Закарпатті стартував місяць Закарпатського народного хору
"Музика чуттів": вперше в Україні митці з інвалідністю та без неї виступлять на одній сцені
Оцифрування фондів Музею Соломії Крушельницької
Ріхард Вагнер. Сторінками опери «Летючий голландець»
В Одеській опері відбудеться яскравий Оксамитовий балет-гала "United by dance"
Польське радіо організовує 11 Дні української музики
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
3.jpg