Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
10 квітня, четвер
Поширити у Facebook

У Донецькому обласному драматичному театрі (місто Маріуполь) відбулася прем'єра вистави "Світчер", яку поставив головний режисер Драмікому Антон Меженін.

Через повномасштабну війну Донецький обласний академічний драматичний театр уже четвертий рік не може давати вистави у рідному для нього Маріуполі.

Цей театр зараз працює в Ужгороді. На його сцені з великим успіхом пройшла прем'єра вистави "Світчер", яку поставив головний режисер Дніпровського академічного театру драми та комедії Антон Меженін.

Про цю приємну подію Антон Меженін повідомив наступне:
"Відбулася моя премʼєра "Світчер" в Донецький академічний обласний драматичний театр, м.Маріуполь - в Ужгороді.

Вистава не проста, але необхідна сьогодні, вистава про молодь, та пошуки свого шляху у світі!

Хочу подякувати колектив театру за співпрацю! А директору Геннадію Дибовському - за запрошення, акторам за справжню творчу роботу, було цікаво та натхненно!".

А ось що розповіла про цю прем'єру поціновувачка театрального мистецтва Олеся Данилець, яка із задоволенням переглянула цю роботу:
"Є вистави, після яких виходиш із театру й майже одразу поринаєш у буденність: думаєш про вечерю, про покупки, про незроблені сином уроки. А є інші - ті, що не відпускають. Їх хочеться осмислити, обговорити, розібрати на складові й скласти власну візію, новий образ із вражень. Саме такою виставою стала "Світчер" за п'єсою Ніни Захоженко "Сім перших робіт Аліни" (альтернативна назва - "Аліса у пошуках роботи"), поставлена у Донецькому академічному обласному драматичному театрі (м.Маріуполь) в Ужгороді режисером Антоном Меженіним.

Це - вистава, яка довго не відпускає. Отже, "світчер" - сучасний термін, що позначає людину, яка кардинально змінює професію та починає кар'єру з нуля. У часи нестабільності та постійного переформатування реальності таких людей дедалі більше. Пошук себе затягується на роки, іноді - на десятиліття. Це - вистава про молодь, але не лише для молоді.

П'єса Ніни Захоженко розповідає про молоду жінку у пошуках власного шляху. У сценічній версії режисера Антона Меженіна цей пошук перетворюється на депресивний маніфест інфантильного покоління мілленіалів - покоління, яке не трансформується, не дозріває, не здатне вийти за межі себе, яке і в 30 років задається питанням: "Коли я подорослішаю?".

Візуально вистава - дуже стильна. Костюми Любові Душиної витримані в чорно- біло-червоній гамі, стилізовані під фрік-кабаре, що відсилає до естетики гуртів Dakh Daughters і ДахаБраха. Це класична чорно-червоно-біла кольорова тріада, де кожен колір уособлює аспект буття: культура - суспільство - особистість.

Баланс кольорів і контрастів сприяє концентрації глядацької уваги на дійстві. Ієрархію персонажів також підкреслюють головні убори: високі етнічні шапки батьків Аліни, мефістофелівські ріжки пана Якоба - символічні маркери влади, тиску, впливу. Цікава режисерська знахідка - костюми-витинанки, які відсилають до паперових ляльок із дитинства: колись ми захоплено загинали вкладки та приміряли на ляльку нові ролі, творячи власний світ. Так і Аліна (Катерина Полєтаєва) - шукає себе, приміряючи на себе різні ідентичності. На жаль, цей вдалий образ, закладений на початку, не отримав логічного розвитку протягом вистави й "розчинився" у загальній мозаїці.

Візуально все нагадує підготовку до концерту аматорського оркестру десь у клубі. Один мікрофон, хаотично розставлені частини ударної установки, вішалка з костюмами, кінь із пап'є-маше, стільці на коліщатках. Актори, як учасники оркестру чекають помаху палички диригента, який скаже, коли вступати.

Визначення жанру - вистава-стендап або профорієнтаційний концерт - повністю себе виправдовує. На сцені - епізоди з життя героїні, музичні номери, імпровізаційні вокальні вставки, перебудови мізансцен, що відбуваються під проводом конферансьє-філософа (Андрій Луценко). Яскравий Мефістофель-пан

Якоб у виконанні Олега Власова - харизматичний і точний, стає центром усієї вистави, довкола якого обертаються інші персонажі.

У фіналі всі актори змивають білу грим-фарбу, яка посилювала естетику кабаре, натякаючи на маски соціальних ролей. Це - сильний метафоричний жест: ми виконуємо ролі, але не завжди знаємо, ким є насправді. Головне - не втратити себе. Фінал, радше як три крапки, а не знак оклику, не дає відповідей, а залишає післясмак думання. Мрії - як різнобарвні паперові літачки, зроблені зі сторінок життєвого сценарію - летять у невідомість, і ми прагнемо втримати та обійняти всіх, хто важливий для нас.

Звісно, робота театру без власного приміщення та технічного забезпечення не дозволяє якісно втілювати світлову та звукову партитуру режисерського задуму.

Відчувається також відсутність можливості проводити репетиції безпосередньо на сценічному майданчику. Така нелегка доля театру без даху. Маю щиру надію, що ця ситуація зміниться якнайшвидше.

А зараз глядачі та глядачки разом з режисером Антоном Меженіним, художницею Любовʼю Душиною та Донецьким обласним академічним музично-драматичним театром м. Маріуполь-м.Ужгород запрошують вас у захопливий квест!".










Фото: Олесь Данилець
Джерело: Gorod.dp.ua



Інші:

Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
105.jpg