Чим запам’яталися “Дні української музики у Варшаві-2023”? | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Чим запам’яталися “Дні української музики у Варшаві-2023”?
Поліщук Тетяна
Фроляк Богдана
Чим запам’яталися “Дні української музики у Варшаві-2023”?
Композиторка Богдана Фроляк - про атмосферу, прем’єри та враження від цьогорічного форуму
14 вересня 2023, четвер
Поширити у Facebook

Нагадаємо, на минулому тижні в рамках міжнародного фестивалю “9. Дні української музики у Варшаві”, в атріумі офісної будівлі SENATOR відбулася прем’єра “Концерту для гобоя з оркестром” Богдани Фроляк.

Соло виконував Ігор Лещишин (Вашингтон, США) разом із Симфонічним оркестром Вроцлавської філармонії NFM під орудою маестро Романа Реваковича

Чи вдалося музикантам передати всі нюанси твору?

Наскільки тонко гобоїст Лещишин інтерпретував музику, написаної нашою відомою композиторкою Богданою Фроляк, які враження від цьогорічного міжнародного фестивалю «9. Дні української музики у Варшаві»?

Які концерти та виконавці здивували й порадували і чи були розчарування - спеціально для Music-Review Ukraine розповіла Богдана Фроляк

- Цьогорічний фестиваль пройшов на найвищому рівні, як, зрештою, усі попередні фестивалі. Роман Ревакович — організатор і артистичний директор “Днів української музики у Варшаві” завжди дуже відповідально і професійно підходить, як до формування програми, так і до запрошених виконавців чи вибору концертних локацій.

До речі, заключний концерт цьогорічного фестивалю відбувся вперше в незвичному для класичної музики залі — в Атріумі офісної будівлі Сенатор, гарному, ясному залі, в якому досить органічно прозвучали два нових твори і який добре надається до виконання сучасної музики.

Два концерти фестивалю я слухала онлайн — виступ Kyiv Piano Duo (Олександра Зайцева та Дмитро Таванець), які представили публіці багатий спектр творів сучасних українських композиторів, зокрема і мою “Сюїту in C”. Рівень цих музикантів якнайвищий, концерт відбувся в чудовому залі Студія концертна ім.В.Лютославського, який вирізняється винятково доброю акустикою. Також Хоровий концерт у цьому ж залі, де знаменитий Wrocław Baroque Ensemble під керівництвом Анджея Косендяка блискуче виконав два великих твори українського композитора 17 століття Миколи Дилецького.

На останньому концерті фестивалю я була присутня, оскільки тут відбулася прем’єра мого Гобойного концерту. Програма складалася з двох прем’єрних творів — окрім мого “Концерту для гобоя з оркестром” відбулася прем’єра нового масштабного твору Олени Ільницької “До Перемоги” для вокального секстету та симфонічного оркестру.

Важлива деталь — це було замовлення від Фестивалю. Виконана ця музика була на супер високому рівні Симфонічним оркестром NFM Вроцлавської філармонії, Вокальним секстетом Pro Modern, а в моєму Концерті солював гобоїст Ігор Лещишин — соліст Національної опери у Вашингтоні, для якого цей концерт і був написаний. Ну а диригував Роман Ревакович, який здійснив вже не одну українську прем’єру як диригент, і “провів” цю музику якнайкраще.

Про професійний рівень цих музикантів — оркестру і солістів — годі говорити. Він найвищий! Але хочеться відзначити момент більш особистністний — відношення музикантів до цієї музики — тепле, проникливе, розуміюче. Маю більше тут на увазі твір Олени Ільницької — складний емоційно, технічно, однак дуже правдивий і справжній. Щодо мого твору — він зовсім інакший концепційно, але теж непростий до виконання. І соліст, і оркестр справилися чудово. Ну а диригент прекрасно творив усю ситуацію.

З Ігорем Лещишиним дуже хотілося б здійснити українську прем’єру Концерту для гобою з оркестром”. Ну але мусимо чекати кращих часів, надії не втрачаємо...

І ще один важливий момент,я б хотіла про це сказати — мені прикро, що, окрім видання Music-Review Ukraine , цей Фестиваль практично не викликає інтересу в українських медіа чи музикознавчих виданнях.... Ані минулого року, ані цього року я не бачила матеріалів, які стосувалися концертів Фестивалю крім невеликих анонсів у декількох ЗМІ.

Це дуже прикро, адже завдяки саме цьому Фестивалю найновіша українська музика звучить в Польщі в найкращому виконанні та в найкращих залах. Не один український твір з’явився на світ завдяки “Дням української музики в Варшаві” та Роману Реваковичу, засновнику Фундації “Pro Musica Viva”, яка була заснована саме для запису компакт диску українського композитора Юрія Ланюка, і яка в цьому році відзначає 25-річчя діяльності. До слова, всі виконання і прем’єри фестивалю є записані на найвищому рівні, і це теж велика справа, адже ці записи є доступними для широкого загалу і також сприяють “звучанню” української музики у світі.























Автор: Тетяна Поліщук
Композитори:Богдана Фроляк
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук



Інші:

“Отелло” - магічна подорож, або Без стереотипів на класику
У Стокгольмі відкрився другий "Європейський фестиваль: Українська весна"
У Кропивницькому відбудеться свято хорової музики "Молитва вустами дітей"
У Лондоні вперше пролунали твори львівських композиторів
Про владу, кохання та підступність
Вперше в Україні презентували легендарний бродвейський хіт “Чикаго”
Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
11.jpg