«Санкт–Петербурзький глядач скандував: «Слава Україні!»  | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
«Санкт–Петербурзький глядач скандував: «Слава Україні!» 
Національний заслужений академічний український народний хор імені Г.Г. Верьовки
Авдієвський Анатолій Тимофійович
«Санкт–Петербурзький глядач скандував: «Слава Україні!» 
Заслужений академічний народний хор імені Григорія Верьовки повернувся з великого турне Росією
13 грудня 2012, четвер
Поширити у Facebook

Просторами безмежної Росії українські артисти проїхали 10 тисяч кілометрів. Перед тим дали концерт у Чернігові — аби пересвідчитися, що програма скомпонована оптимально і цілісно. Далі був Смоленськ, де грандіозний успіх наших артистів прокоментували у місцевих мас–медіа: «Коллектив отличается особым стилем исполнения украинского музыкального фольклора. В основе пения — импровизация. Свою основную мелодию хор ведет в унисон или в два голоса, а солист или группа солистов исполняют подголосок».

Потім були Великі Луки, за ними — Санкт–Петербург. Потому у нашого хору імені Верьовки був марш–кидок на північ Росії: до Череповця, Вологди, Костроми. Далі на артистів чекала Москва — аудиторія, яка добре знає наш колектив. Зате в Тулі українські хористи побували вперше. Своє російське турне наш заслужений народний академічний хор імені Григорія Верьовки завершив у Бєлгороді.

— До цього року ми досить часто бували в Росії, — розповідає директор–розпорядник і головний режисер хору імені Григорія Верьовки Зіновій Корінець — Наш маршрут зазвичай окреслювався Кубанню, Ростовською областю, Саратовом, Самарою, Волгоградом, Астраханню. В північних містах Росії хор не був дуже давно. Наприклад, у Вологді не виступав аж 40 років! Звісно, це позначилося на наповненості глядацьких залів: вони були наповнені де на 90 відсотків, де на 70 відсотків. Організатори гастролей саме таку картину й прогнозували: якщо колектив не бачить свого глядача більше аніж 5 років, то з першого разу важко наповнити зал...

— Історію наших народів можна вивчати за серйозними дослідженнями істориків і соціологів, а можна з’ясовувати для себе багато питань щодо російсько–українських стосунків у живому спілкуванні, дивлячись в очі одне одному...

— Мені більше підходить другий варіант, і маю щодо цього багато вражень з останніх гастролей.. Так, я неодноразово помічав, що наші артисти плачуть. І розумів, чому саме: вони двилися у перший ряд, а там — у людей сльози на очах. Якісь особливі почуття виникали у росіян, коли вони слухали нас. Я намагався зрозуміти, що саме так зачіпає їх, і запитував про це у наших водіїв.

Автобус був російський, обидва водії — з Волгограда. Отож мене вражало, що ці два чоловіки були присутні на всіх наших концертах, за винятком одного — коли з автобусом щось трапилось... Я так і запитав: «Хлопці, вам не набридло?» Один із них, башкир за національністю, відповів: «Да у меня жена украинка!». А далі про потаємне: «Зиновий, так мы почти через концерт плачем». Я дивувався: «Ви ж мови не розумієте...» А вони: «Что–то в этой музыке есть такое близкое сердцу...» Здивував мене і Санкт–Петербург. Ми виступали в «Октябрьском» палаці. Цей зал більший за головний глядацький зал Палацу «Україна» в півтора раза, і він був заповнений на 80 відсотків. Та найприємнішим для нас було те, що санкт–петербурзький глядач скандував: «Слава Україні!».

— Офіційні стосунки наших держав відрізняються від людських...

— Безперечно. Те, що маємо в офіційній політиці, на людські стосунки не поширюється. Я був приємно вражений цим. Я переконаний, що у першу чергу між народами мають існувати культурні традиції: вони згладжують багато протиріч. Цей тур був корисний ще й тому, що ми пізнавали росіян як прекрасних, добрих, нормальних людей. Особливо мене вражали північні жителі Росії — у них м’які відкриті характери.

— А як простий люд нині живе в Росії?

— Ми проїхали величезну територію, і я невільно порівнював рівень нашого і їхнього життя. Все приблизно так, як і у нас. Виїжджаєш за межі Києва і бачиш, що народ бідує. Так і в Росії. Тому й усвідомлюєш: велич країни визначається не географічними розмірами, а тим, як почувається середній громадянин. Взяти б маленьку Словенію в Європі, де рівень життя не нижчий, ніж у Німеччині. А величезна Росія тримає в страхові цілий світ, а її громадяни часто є нещасними... Колеги–організатори із «Музыкального дома», які займалися нашими гастролями, так і казали: «Вам треба їздити в Росію. Не лише для того, щоб наші люди знали ваше мистецтво, а для того, щоб політика творилася належним чином».

— Так складається, що народна музика виконує певну ідеологічну роль...

— З самого початку на Президії Верховної Ради Радянського Союзу у 1943 році Григорію Гур’євичу Верьовці, тоді голові спілки композиторів України, було доручено створити Український народний хор. Мета була одна — колектив заснували для підтримки бойового духу у солдатів. У радянські часи хор змушений був виконувати якісь ідеологічні завдання... Але незмінний iз 1966 року художній керівник хору Анатолій Авдієвський знаходив можливості, аби розкривати суть народного мистецтва. Він їздив у Канаду й інші держави, де живуть українці, і так творив свої виступи, що люди плакали.


Автор: Тетяна Олійник
Колективи: Національний заслужений академічний український народний хор імені Г.Г. Верьовки
Діячі мистецтв: Анатолій Авдієвський
Джерело: umoloda.kiev.ua



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1.gif