Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
9 лютого, неділя
Поширити у Facebook

Першими святковими днями 2025 року докторка музикознавства, професорка кафедри історії музики Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка, запрошена професорка Hochschule für Musik  Carl Maria von Weber Dresden пані Аделіна Ефіменко/Adelina Yefimenko, яка пропагує творчість українських композиторів, диригентів та вокалістів у Європі, розмістила у власних соцмережах непересічну інформацію, сповнену яскравого оптимізму: «Вже кілька років поспіль радію успіхам молодого українського диригента Артема Лонгінова/Artem Lonhinov: від його виступів на баварському Фестивалі в старовинному Гайденгаймі, від його магістерського іспиту з Симфонією Nr. 2 Левка Ревуцького/Levko Revutsky, від блискучих виступів Kammerorchester “Ukraina München“.

 Останні події в його творчій біографії надзвичайно важливі. В Bühnen Bern (Швейцарія) Артем диригує багато вистав, серед яких “Дідона і Еней” Перселла та “Арабелла” Штрауса викликали шквальні овації! Непересічні вистави та велике визнання українського диригента! Вітаю Artem Lonhinov з блискучим успіхом і бажаю здійснення мрій, які неодмінно стають реальними!»

«Імпровізатор» зацікавився подробицями цього творчого шляху, так щиро визнаним відомою і авторитетною музикознавицею, тож вирішив розпитати про згадані події Artem Lonhinov. Бо хто ж, як не він знається на всіх деталях роботи молодого українського диригента за кордоном?  Отже, все по порядку.

Оперний фестиваль в старовинному Гайденгаймі

– Саме там я робив свої перші кроки в оперному мистецтві, коли ще був студентом професора Marcus Bosch в Hochschule für Musik und Theater München (HMTM). Влітку кожного року пофесор брав з собою на фестиваль Opernfestspiele Heidenheim трьох студентів з диригентського класу, які мали можливість йому асистувати, диригувати хором за сценою та працювати з вокалістами. Між тим, Stuttgarter Philharmoniker в свою чергу обирав по результатах невеличкого прослуховування-конкурсу, з трьох – одного зі студентів, якому доручали продиригувати всю оперну виставу, повністю!


Саме там, в Гайденгаймі, я вперше познайомився з усіма аспектами та процесами оперних постановок. А в другий рік мого перебування на фестивалі, в 2019-му, – мені пощастило стати тим самим, кого обрали диригентом вистави!
На той час це була «Пікова дама» Чайковського, яка врешті стала для мене першою оперою в житті, яку я продиригував згідно канону – в оркестровій ямі. 

 Магістерський іспит з Симфонією Nr. 2  Levko Revutsky

– На мій випускний іспит з диригування в червні 2022 року професори спочатку обрали 9-ту симфонію Прокофʼєва. Однак після початку Russische Invasion in die Ukraine я зміг переконати професорів та Мюнхенський Симфонічний оркестр змінити твір на симфонію українського композитора, оскільки для мене це було важливо і правильно. Пам’ятаю, як буквально за дві двогодинні репетиції оркестр з великою зацікавленістю вивчав другу симфонію Levko Revutsky. В кожній паузі до мене підходили музиканти з питаннями щодо правильних нот або виправлення помилок. Дехто був зацікавлений дізнатися більше про симфонію та її головні теми.

Вважаю, що цй твір на 100% заслуговує бути в репертуарі кожного симфонічного оркестру за кордоном! Особисто я при найпершій нагоді самостійно скласти програму для симфонічного концерту в Німеччині обов’язково поставлю цю симфонію в концертну програму!

Блискучі виступи Kammerorchester “Ukraina München“

– Керування оркестром я перейняв у всесвітньовідомої української диригентки Оксани Линів/Oksana Lyniv ще у 2017 році. З тих пір це є моїм власним проектом в Мюнхені – місті, в якому я прожив 9 років свого життя, і тісно пов’язаний до сьогодні. Кожного року ми збираємо оркестр, який спочатку складався з українських та німецьких виконавців. Зараз він повністю став українським оркестром в імміграції. Для оркестру, так само як і для мене, є надзвичайною радістю презентувати Мюнхенській публіці твори українських композиторів, таких як Скорик, Сільвестров, Станкович, Лисенко, Шевченко, Лятошинський тощо. 

“Дідона і Еней” Перселла та “Арабелла” Штрауса викликали шквальні овації!

– Постановка опери Генрі Перселла «Дідона і Еней» є дійсно унікальною подією. Її премʼєра відбулася в листопаді 2024 року в опері Берна у Швейцарії, де я працюю ось вже другий сезон капельмейстером. Вперше в нашому театрі відбулася тісна співпраця між митцями з опери та танцюристами з балету. На сцені задіяні співаки, танцюристи, хор, дитячий хор – це більш, ніж 65 осіб, не враховуючи оркестр. Така співпраця, звісно ж, була особливим викликом для мене як для диригента: моїм завданням було не тільки знайти своє бачення твору і переконати в цьому публіку, але й напрацювати темпи, переходи та драматичні акценти в партитурі, які спрацювали б як для вокалістів, так і для танцюристів.

Ще однією особливістю бернської постановки була ідея нашого хореографа-режисера Ina Christel Johannessen, а саме – в середині опери зробити сцену «театра в театрі», під час якої я брав в руки скрипку і в якості соліста виконував скрипкову сонату Джузеппе Тартіні «Дідона аббандоната». В той же час на сцені за допомогою рухів і танцю розповідалася історія Актеона.

Вистава «Дідони», завершальна у театральному сезоні, відбулася цього тижня – і для всіх виконавців стала дуже емоційною та зворушливою! Наразі я вже готуюсь до наступної постановки в Берні, якою буде опера Джузеппе Верді «Ріголетто».

Здійснення мрій, які неодмінно стають реальними!

Я вже неодноразово переконався, що мрії насправді стають реальністю, головне – не зупинятися, бо все залежить від нашої віри в себе та наполегливості. 

Дякую, пані Аделіно, за Вашу підтримку, сподіваюсь і надалі бачити Вас і всіх глядачів на концертах та виставах!


Фото з архіву Artem Lonhinov

Довідка:
Adelina Yefimenko – доктор мистецтвознавства (габільтований), професор кафедри історії музики Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка, завідувачка кафедри мистецтвознавства Українського вільного університету Мюнхена, гостьова професорка Hochschule für Musik  Carl Maria von Weber Dresden, авторка нових навчальних курсів про тенденції розвитку сучасної режисерської опери на кафедрі театрознавства Людвіг-Максиміліан-університету та Вищої школи музики і театру Мюнхена.

Стипендіатка DAAD, KAAD, єпархії Католицького університету Айхштедт-Інгольштадт. Лауреатка премії імені Ігоря Стравінського. Членкиня Спілки композиторів України, Gesellschaft für Musikforschung, Deutsche Schostakowitsch Gesellschaft (Німеччина), Міжнародного Ваґнерівського товариства, Галицького музичного товариства. Є одноосібним автором двох монографій «Еволюція жанру реквієму в аспекті трактування теми смерті» (2005), «Шляхи оновлення теорії і богослужебної практики католицької меси ХХ століття (на прикладі творчості церковних композиторів)» та співавтором колективних монографій.

Artem Lonhinov народився в м. Дніпро, Україна. У чотири роки він почав займатися скрипкою. Після закінчення з відзнакою музичного коледжа при Дніпровській Академії музики за спеціальностями скрипаль, диригент та композитор у 2014 році він переїхав до Німеччини, щоб продовжити своє музичне навчання у Hochschule für Musik und Theater München (HMTM).

У лютому 2022 року закінчив навчання на скрипці спочатку у професора Ольги Блох-Войтової, а потім у професора Інгольфа Турбана. Він розпочав бакалаврську програму з оркестрового диригування під керівництвом професора Бруно Вайля і Александра Лібрайха, продовживши з професорами Маркусом Бошем і Георгом Фрічшем, і отримав ступінь магістра в червні 2022 року. Артем наразі є першим капельмейстером та асистентом головного диригента в Опері Берн, Швейцарія.

Диригував такими оркестрами, як Національний симфонічний оркестр Польского Радіо, Баденська державна капелла, Штуттгартський філармонічний оркестр, Дортмундський філармонічний оркестр, Бетховенський оркестр м. Бонн, Мюнхенський симфонічний оркестр, Мюнхенський камерний оркестр, Грузинський камерний оркестр Інгольштадту, філармонічний оркестр Бад-Райхенхалю, Філармонічний оркестр північної Німеччини Росток, Молодіжний симфонічний оркестр Німеччини та Симфонічний оркестр Hochschule für Musik und Theater München. У Мюнхені Артем є керівником та диригентом Kammerorchester “Ukraina München“, який спеціалізується на творах українських композиторів. Сайт Artem Lonhinov.  Ютуб-канал Artem Lonhinov.






Автор: Анна Архипова
Джерело: improvisator.com.ua



Інші:

Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
2.jpg