Класична музика в Україні: чим запам’ятається 2016 рік | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Класична музика в Україні: чим запам’ятається 2016 рік
Пірієв Олександр Валерійович
Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Молодіжний симфонічний оркестр
Академічний симфонічний оркестр Чернівецької обласної філармонії
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
Карабиць Кирило
Криса Тарас
Линів Оксана
Созанський Йосип
Шейко Володимир
Скорик Мирослав Михайлович
Станкович Євген Федорович
Класична музика в Україні: чим запам’ятається 2016 рік
27 грудня 2016, вівторок
Поширити у Facebook

Рік, що минає, залишив нам на згадку низку знаменних подій у сфері класичної музики. Серед них виділяються особливо масштабні проекти, які постали завдяки співпраці і зусиллям кращих мистецьких сил нашої країни. Чим найбільше запам'ятався 2016 рік?



Проект «Три С: Скорик, Станкович, Сильвестров»

Три сучасні українські композитори насправді вже заслужили світової слави. У рідній країні не кожен пересічний громадянин впізнає їх на вулиці, але проект «Три С» доклав багато зусиль, щоб живі легенди української класики таки стали відомі кожному.

В рамках проекту у багатьох містах України відбувається цикл концертів, присвячених творчості кожного з трьох композиторів – Мирослава Скорика, Євгена Станковича і Валентина Сильвестрова. Поруч із давнішими творами автора, слухачі мають змогу почути прем’єрне виконання нового твору. Впродовж квітня-червня 2016 року відбулися концерти Мирослава Скорика, де родзинкою стало прем’єра Віолончельного концерту №2 (солістом виступив Олександр Пірієв, який є також головним організатором проекту). У Львові концерт Мирослава Скорика в оперному театрі мав благодійну мету – усі зібрані кошти були передані львівській дитячій лікарні «Охмадит».

Вже у жовтні-грудні цього ж року відбувся цикл концертів присвячених Євгену Станковичу. Прем’єрний твір мав таку ж назву, як і в Скорика: Віолончельний концерт №2, також вперше виконаний О.Пірієвим. Звичайне співпадіння додало роздумів для музичних критиків – порівняти музику «Других віолончельних» двох найвизначніших українських композиторів-сучасників.

Варто сказати, що в рамках проекту звучать не тільки твори названих авторів, але й світових композиторів, «близьких по духу митцям». Наприклад, на концертах Мирослава Скорика поруч з його творами звучали композиції Дебюссі, Равеля та Гершвіна. А Станкович «вів діалог» з творчістю Дмитра Шостаковича.

У наступному, 2017 роц, відбудеться турне Валентина Сильвестрова.

«Народженні вільними»

Таку назву отримав оркестр, який об’єднав виключно молодих музикантів, народжених після 1991 року – після здобуття Україною Незалежності. Оркестр «Народженні вільними» під батутою всесвітньо відомого українського диригента Кирила Карабиця виконав концертну програму у День Незалежності України, яку транслювали «на живо» провідні телеканали країни.

Здається, за всю історію української Незалежності жоден концерт класичної музики не збурював такі запеклі дискусії, емоції та перепалки серед громадськості та діячів культури. Головним приводом стало виконання «Заповіту» Тараса Шевченка – фрагменту з антиукраїнської опери «Семен Котко» російського композитора та уродженця Донбасу – Сергія Прокоф’єва. Далі «зачепили» пронизаний українськими народними мелодіями Фортепіанний концерт Петра Чайковського, нагадавши і про козацьке походження композитора і про прізвище його діда – Чайка.

Найнеприємніше в цій ситуації, що власні думки у ЗМІ щодо програми концерту висловлювали журналісти, письменники, режисери і політики, а не як належить, експерти у цій галузі – музиканти чи музикознавці.

Тому, за цим всім галасом забули чи не вміли нагадати про основні заслуги цього концерту: вперше виконання української класичної музики (поза тим, все-таки прозвучали твори Максима Березовського, Михайла Вербицького, Бориса Лятошинського та Івана Небесного) стає кульмінацією концерту до Дня Незалежності. Все таки, це не популярна музика, яку доводилося слухати на святкових концертах у попередні роки.

На концерті такого рівня яскраво пропагується українське музичне мистецтво та його багатовікова історія. Цікаво, який відсоток громадян вперше замислилися про історію української музики, творчість українських композиторів, які жили та творили поруч з відомими світовими сучасниками (відома життєва паралель Максима Березовського та Вольфганга Амадея Моцарта)?

Оркестр зібраний з молодих музикантів з усієї країни, які «зігравались» лише за кілька репетицій – звучав чудово! Уся вертикаль музичної освіти – школи, училища, академії, які далеко не досконалі і потребують багатьох реформ – випускають чудових музикантів, яких високо цінують за кордоном. І головний диригент – Кирило Карабиць – цьому яскравий приклад.

Презентація фестивалю LvivMozArt

Концерт-презентація фестивалю LvivMozArt став настільки яскравою і непересічною подією в мистецькому житті Львова, та й всієї України, що фестиваль, який відбудеться наступного року обіцяє бути просто незабутнім!

По-перше, презентація фестивалю відбулася у дуже креативному просторі – це старе трамвайне депо у центральній частині міста, що на один день стало знаковою мистецькою локацією. По-друге – сама ідея фестивалю, який буде присвячений молодшому сину знаменитого композитора – Францу Ксаверу Моцарту, який, як не дивно, більшу частину свого життя провів у Галичині, будучи викладачем музики і також пишучи власні композиції. Ідея відобразити такий музичний взаємозв’язок зі західноєвропейською культурою належить диригенту Баварської Державної опери, українці Оксані Линів. Ще одна музична постать, якою варто пишатися українцям!

Масштабність презентації показала, що організаторам вдалося залучити значну спонсорську допомогу в організації проекту, як і в Україні, так і в Німеччині. Адже проведення фестивалю, це не єдина мета проекту. Не менш важливим є заснування молодіжного симфонічного оркестру, де молоді українські музиканти будуть мати нагоду попрацювати із відомою українською диригенткою, а також вирушити в турне, яке – вже відомо – охопить міста Німеччини та України.

На презентації фестивалю у трамвайному депо звучали твори Франца Ксавера Моцарта та його відомого батька, Георга Фрідріха Генделя та Ріхарда Ваґнера і, разом з тим, українських композиторів – Дмитра Бортнянського та Івана Небесного.

Почесну місію презентувати фестиваль під батутою Оксани Линів доручили молодіжному оркестру INSO-Львів, який відомий своєю міжнародною співпрацею та участю в багатьох вагомих проектах. Солістами виступили Анна Ель-Хашем (сопрано), Віктор Андрійченко (контратенор), Саша Рекерт (верофон), до виступу долучилася також Львівська державна академічна чоловіча хорова капела «Дударик».


Автор: Стефанія Олійник
Колективи: Академічний хор ім. Майбороди Національної радіокомпанії України, Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України, Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії, Молодіжний симфонічний оркестр "INSO-Львів", Академічний симфонічний оркестр Чернівецької обласної філармонії, Національний Одеський філармонійний оркестр
Виконавці: Олександр Пірієв
Диригенти: Хобарт Ерл, Кирило Карабиць, Тарас Криса, Оксана Линів, Йосип Созанський, Володимир Шейко
Композитори:Мирослав Скорик, Євген Станкович
Концертна організація: Вінницька обласна філармонія, Івано-Франківська обласна філармонія, Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка, Львівська обласна філармонія, Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької, Одеський Національний академічний театр опери та балету, Харківська обласна філармонія
Джерело: zaxid.net









Інші:

Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичк
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
«Моє відчуття цьогорічного Букету – Потужність»
На фестивалі «КіноБукет» показали понад 35 стрічок, відбулись чотири кінопрем’єри та дві панельні дискусії
Фотомиті фестивалю Bouquet Kyiv Stage 2024
«МОВНІ ВПРАВИ»: У ХЕРСОНІ ВІДКРИЛИ ДРУГУ ЧАСТИНУ ВИСТАВКИ
Залужний відвідав концерт у Лондоні
Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
10.jpg