«Київська весна»: золотий перетин | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Київська весна»: золотий перетин
Поляков Олександр
Полянський Олег
Київський камерний оркестр
«Київська весна»: золотий перетин
У Національній філармонії відбувся ІІІ Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна»
22 травня 2011, неділя
Поширити у Facebook

Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна»В передостанній тиждень концертного сезону в добу пишного розквіту природи в Національній філармонії традиційно відбувся Міжнародний музичний фестиваль «Київська весна». Його програму склали п’ять концертів з відомих творів класичної музики у виконанні знаних музикантів України та закордону.


Три з цих концертів ознаменували закриття філармонійних абонементів: скрипкової, гітарної та фортепіанної музики.

За словами одного з організаторів фестивалю, художнього керівника Колонного залу ім. Лисенка Олени Зеніної, такий «абонементний» підхід до узгодження фестивальної програми від цього року визначив виняткову змістову концепцію «Київської весни».

Ще два вечори фестивалю – авторські: концерт з циклу «Великі імена», започаткований Романом Кофманом, цього разу присвячений Д. Шостаковичу і виступ Національного симфонічного оркестру до Міжнародного року Ф. Ліста.

Тож, програма і склад виконавців фестивалю передвіщали чимало цікавого. І, як з’ясувалося, ці сподівання не були марними.

Диригує Микола ДядюраВідкрити цьогорічну «Київську весну» було доручено американському скрипалю Джозефу Ліну, який разом з Симфонічним оркестром Національної філармонії під керуванням Миколи Дядюри зіграв Перший скрипковий концерт С. Прокоф’єва.

Виконавцям довелось вдало співпрацювати і раніше – на гастролях в Японії, в результаті чого, власне, і виникла ідея запросити Ліна для виступу в Києві.

Бездоганна техніка в поєднанні з витонченою натхенністю дозволяла скрипалю точно відтворювати найдрібніші інтонаційні, ритмічні, динамічні та емоційні нюанси прокоф’євського опусу і поряд з тим, тонким, але пронизливим співом і репліками своєї скрипки надихати і делікатно пожвавлювати оркестр.

Гітарний абонемент в межах «Київської весни» закривав на другому, суботньому концерті фестивалю австрійський гітарист Александр Свете.

Не так давно він виступав на сцені Колонного залу ім. Лисенка в межах гітарного фестивалю-конкурсу «Київ-2009», будучи запрошений як член журі конкурсу.

Нинішнім же виступом Свете, безсумнівно, помножив кількість українських шанувальників його таланту.

Просто зовні, з неперевершеним відчуттям витонченого внутрішнього пульсу граної музики і, отож, дивовижно відтворені шедеври гітарної музики XVII–XX століть, запам’ятався винятковий серед загалом класичної програми «Київської весни» авангардний твір «Нуне» італійського композитора, одного з фундаторів сучасної гітарної школи Г. Петрассі.

Піаніст Олег ПолянськийЗрештою ж, концерт Александра Свете став фантастичним прикладом того, як один музикант грою на одному ж, до того, не дужому за гучністю інструменті може довести до нестями півсотні слухачів.

Продовжив «Київську весну», по праву ставши її кульмінацією, концерт, присвячений творам Д. Шостаковича з циклу «Великі імена», втілюваний Київський камерний оркестром під орудою Романа Кофмана разом з запрошеними виконавцями. Їхні виступи прийшлися на другий відділ концерту.

Розпочав його піаніст Олег Полянський, котрий зараз живе і працює в Німеччині, проте, досить часто виступає в Україні.

На «Київську весну» Полянський був запрошений спеціально, адже він мав в репертуарі Перший до-мінорний Концерт Шостаковича, виконуючи його на відповідному високому рівні.

Народний артист Росії Олексій МочаловНеабияка технічна вправність (до речі, свого часу Полянський закінчив десятирічку ім. Лисенка), палка наснага соліста, їхній зразкового взаєморозуміння діалог з оркестром зумовили вражаюче виконання: буквально, кожен зіграний акорд був вартим цілого життя: і для виконавців, і для слухачів.

Не менш феєричним було завершення авторського концерту з творів Шостаковича – його не так часто виконуваний «Антиформалістичний райок».

Співав досвідчений бас з Московського державного академічного камерного театру ім. Покровського, народний артист Росії Олексій Мочалов, який, між іншим, отримав премію «Diapasone DrOr» провідних французьких видань звукозапису за сольний диск «Вокальні цикли Шостаковича».

Переконлива гра – майстерні музично-акторські перевтілення, без яких не можливо уявити виконання «Райка», здавалось, й справді, не доставляли виконавцю Мочалову жодних складнощів, тож, публіка, як воно і належить, щиро сміялася, власне, через зміст твору.

Диригує Володимир СіренкоНеначе домінантовим предиктом «Київської весни» був передостанній, сольний концерт молодого визнаного піаніста, лауреата багатьох провідних міжнародних конкурсів, котрий представляв Іспанію Ельдара Небольсіна – це бездоганне, класичної поміркованості в упорядкуванні логіки та емоцій виконання творів Бетховена, Шуберта, а також, наділених віртуозною змістовністю, «Танців смерті» Ф. Ліста у власному перекладенні.

Апофеозним фіналом цьогорічної «Київської весни» був концерт Національного симфонічного оркестру України під керуванням Володимира Сіренка, присвячений 200-річчю від дня народження згадуваного угорського класика.

Прозвучали його симфонічна поема «Орфей», Концерт для фортепіано з оркестром №2 (соліст – український піаніст О. Поляков) та – вперше у Києві – Симфонія до «Божественної комедії» Данте.

Дитячий спів (хору «Щедрик»), яким завершилася Симфонія звучав насправді піднесено – згідно зі змістом данте-лістівського твору тому, що диригенту вдалося утримати і підготувати слухацьку увагу до відповідного сприйняття цього моменту, а також – органічно поєднати звучання симфонічного оркестру та дитячого хору.

Відтак, цьогорічна «Київська весна» і за представленою програмою, і за рівнем її виконання успішно засвідчила свій статус непересічного міжнародного фестивалю, що пропагує класичну музику на українських теренах


Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Київський камерний оркестр
Виконавці: Олександр Поляков, Олег Полянський
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київська весна"


Фотоальбом:Фотоальбом




Інші:

«Камінний господар» від Театру Лесі і заньківчан: батл чи суголосся?
«Запорожець за Дунаєм» лунав у Харкові
«Чарівна флейта» в Нюрнберзькій опері: per aspera ad astra, або «здогадайся з трьох разів»
«Музика при свічках»
«Брати» - про родину, кохання і кров
"Стоїмо на сцені на своїй землі" - так називалося дійство, присвячене ювілею франківців
Квітучі мальви та символ української жінки: в одеській Опері показали прем`єру «Наталки Полтавки»  
Враження про бенефіс Алли Сіренко
Магічний світ Баха
Концерт та фотодокументальна виставка: у Житомирі відзначають 110-ту річницю від дня народження Святослава Ріхтера
У Житомирі стартував Міжнародний фестиваль майстрів мистецтв імені Святослава Ріхтера
Острівець позитиву у «Схід Опері»
Гастролі львівських музикантів в Одесі
У Вінницькому храмі відбувся благодійний концерт "Мелодії Шевченкового слова"
Річард Нельсон, Дмитро Богомазов, Раду Поклітару: весняні прем’єри у столичних театрах
Оркестр Одеського оперного театру завершив гастролі у Японії з тріумфом
«Сойка» у червоних тонах
«Любов Данаї» у Баварській опері
В Одесі відбудеться благодійний концерт "Ода стійкості": диригент - діючий штурмовик
Одеська національна опера вперше виступила в Японії
«Макбет» як інтерактивний перформанс
Дух Маріуполя незламний
У Варшаві відбувся концерт Ukrainian Freedom Orchestra до третьої річниці повномасштабного вторгнення росії в Україну
"Ода стійкості" у Запоріжжі: унікальний концерт у нашому місті
У Києві відбулася прем’єра унікальних музичних творів на підтримку 5 штурмової Київської бригади
Концерт-Реквієм у… Харківському метрополітені
У Кропивницькому відбувся вечір пам'яті, приурочений героїчному спротиву України російській агресії
У Миколаєві черговий аншлаг на концерті камерного оркестру Ars-Nova 
«Схід Опера» святкує ювілей
«Цілуй мене, Кет! або Приборкання норовливої» - позитивні емоції гарантовані!
Нова адаптована версія «Паяців» Р.Леонкавалло у Харкові
БАХ / БЕРЕЗОВСЬКИЙ - Українські відкриття з архіву Берлінської співочої академії
Як диригентка Наталія Пономарчук ламає стереотипи через музику та культурну дипломатію
Магія кохання на сцені: у столиці презентували одноактний балет на музику Джорджа Гершвіна
У Дніпрі філармонія реалізувала масштабний проєкт
Три великих «Ш»: миколаївцям зіграли найкращі твори композиторів-романтиків
В Одеській філармонії відбувся перший концерт після ракетного обстрілу
«Open space»: екскурсія для дітей та молоді Полтавщини
ДО ДНЯ ПАМ’ЯТІ ГЕРОЇВ КРУТ
Враження про концерт Богдани Півненко у Лондоні
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110520_010.jpg