ХХ Міжнародний фестиваль класичної музики «Харківські асамблеї» відбувся під знаком Вівальді | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
ХХ Міжнародний фестиваль класичної музики «Харківські асамблеї» відбувся під знаком Вівальді
ХХ Міжнародний фестиваль класичної музики «Харківські асамблеї» відбувся під знаком Вівальді
29 жовтня 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Авторитет цього музичного форуму доводить, що інтерес до класичної  музики не залежить від політичної та економічної ситуації.

ТЕТЯНА ВЕРКІНА. Фото:Олександр Чепалов

Так вважає ініціатор і організатор фестивалю, його беззмінний керівник, ректор Харківського національного університету мистецтв ім. І.П. Котляревського, народна артистка України Тетяна Веркіна.

У Асамблеях  взяли участь музиканти із США, Іспанії, Німеччини, Франції, Швейцарії, Росії й України.

— Уперше наш фестиваль відбувся 1991 року. Тоді це було дуже складно зробити, але він усе-таки пройшов завдяки дивним людям, що живуть у Харкові. Цього року фестиваль присвячено Антоніо Вівальді, приголомшливу музику якого ми досі слухаємо. Я сподіваюся, що сьогодні ваші душі осяє тепле сонячне світло, яким наповнені його композиції, — сказала Тетяна ВЕРКІНА на відкритті Асамблей. — Цього року виповнюється 335 років з дня народження  Антоніо Вівальді, 200-річчя Верді й Вагнера, 180-річчя Брамса, 175-річчя Бізе, 140-річчя Рахманінова. За два тижні фестивалю поціновувачі класичної музики почують твори Вівальді, а також твори інших авторів музичної класики.

Молодіжний академічний симфонічний оркестр «Слобожанський» спільно з американсько-німецькою солісткою Ребекою Мартін під керівництвом німецького диригента Буркхарда Ремпе відкрили форум. Музиканти виконали сцену з опери «Несамовитий Роланд» Антоніо Вівальді, сцени з опер «Нюрнберзькі мейстерзінгери», «Тристан», «Сутінки богів», «Валькірія» Ріхарда Вагнера та симфонію №2 Роберта Шумана...

Традиційно головні події «Харківських асамблей»  покояться на трьох «китах» — оркестрових, фортепіанних і вокальних програмах, демонструючи високий рівень і затребуваність харківських виконавців не лише в місцевих музичних і театральних колективах, а й далеко за межами України. Майже на кожній фестивальній афіші після прізвища випускника або колишнього педагога Університету мистецтв можна було (в дужках) побачити європейську країну, де він сьогодні живе.

Сьогодні сильними  й затребуваними є харківська музикознавська школа та  досягнення харківських композиторів. Традиційно один з них присвячує новий твір головному героєві Асамблей (цього разу ним став Антоніо Вівальді в аурі музичних ювілеїв року). Таке присвячення вигадав для завершального концерту форуму Володимир Птушкін (композитор, професор кафедри композиції й інструментовки Харківського університету мистецтв).

Сучасну науку про музику й популяризацію  її найкращих зразків не варто відділяти одне від одного — це  підтверджують творчі зустрічі з колишнім професором Харківського університету мистецтв (нині — Національної музичної академії України ім. П.Чайковського) Мариною Черкашиною-Губаренко. Вони давно стали складовою частиною науково-практичних конференцій, що проводяться на тему фестивалю й, по суті, є такими ж майстер-класами,  які дають на асамблеях  піаністи й скрипалі, диригенти й органісти. Ця «ненудна класика» приваблює всіх, хто займається музичною  просвітою й  хоче заглибитися в творчу лабораторію сучасних авторів.

Розповідь Марини Романівни  про  втілення поезії в музиці київські співачки Олена Шиналь, Любов Хахалінаї, піаністка Ірина Рябчун ілюстрували на прикладах творів Роберта  Шумана, Ріхарда Вагнера, Валентина Сильвестрова, Ірини Губаренко та Михайла Шуха.

Особливий інтерес викликав концерт вокального класу завідувачки кафедри сольного співу   Людмили Цуркан, випускники якої впевнено виходять переможцями міжнародних конкурсів і займають провідне становище в різних оперних трупах і концертних організаціях. Щоправда, приїхати для участі в ньому змогли не всі. Соліст Большого театру Росії Максим Пастер компенсує цей пропуск у листопаді сольним концертом у великому залі Харківського оперного театру. Лауреат Шевченківської премії й  багатьох міжнародних конкурсів, соліст Національної опери України  Оксана Крамарева виступила на фестивалі «AVE VERDI», присвяченому ювілею італійського класика. З найіменитіших учнів Цуркан у концерті виступив соліст Харківської опери Сергій Замицький. Цього було достатньо, щоб компенсувати його прикру невдачу в проекті «Велика опера»  російського телеканалу «Культура». Власне, невдалим журі вважало не спів талановитого харківського співака, а вибір у першому турі української народної пісні. На сцені alma mater С.Замицький показав усе, що мав представити вимогливому міжнародному журі, — кантилену, благородство звуку та його темброве багатство.

Концерт вихованців Тетяни Веркіної, не лише талановитого організатора, а й чудового педагога, розділився на два вечори. У першому  виступали студенти. А в другому Тетяна Борисівна  виходила на сцену, щоб брати участь у фортепіанних ансамблях зі своїми випускниками й старшокурсниками. Програма була унікальною й за репертуаром (уперше в Україні прозвучали деякі твори Баха), й за складом (чотири фортепіано у супроводі струнного октету). Диригував і грав партію першої  скрипки Юрій Насушкін, нині професор однієї з консерваторій Іспанії.
Клавірні концерти Баха — технічно не найскладніший матеріал для професійних піаністів, зате який простір для натхненного музикування собі й слухачам на радість! Радість ансамблевої гри, до того ж, допомагає виробити імунітет від «зіркової хвороби», тобто відчуття власної переваги.


Автор: Олександр Чепалов
Навчальний заклад: Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Харківські Асамблеї"
Джерело: Газета "День"



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
21.jpg