«Київ Музик Фест»: фінал | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Київ Музик Фест»: фінал
Орлов Євген
Глеба Світлана
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Пономарчук Наталія
Польова Вікторія Валеріївна
Фроляк Богдана
Скорик Мирослав Михайлович
Луньов Святослав
«Київ Музик Фест»: фінал
Заключний концерт
3 жовтня 2009, субота
Поширити у Facebook

3 жовтня гостинна сцена Колонного залу Національної філармонії України зустрічала слухачів заключним концертом ХХ ювілейного Міжнародного фестивалю «Київ Музик Фест-2009».

images/articles/24/15_m.jpg
Як і належить мистецькому заходу такого високого рівня, цьогорічний фестиваль продемонстрував потужні сили сучасної української композиторської школи.

ХХ «Київ Музик Фест» – це широка панорама української музики. Він складався з двадцяти трьох концертів, серед яких було тринадцять камерних, п’ять симфонічних, один меморіальний і один дитячий. Твори виконували у програмах від класики до авангарду. Небезпідставно Мирослав Скорик, художній керівних фестивалю, назвав його відображенням антології музичного сьогодення.


Мирослав Скорик

Учасниками фестивалю були як знані українські колективи, серед яких оркестр Національної філармонії, Державний академічний симфонічний оркестр України, оркестр Національної радіокомпанії, Національний ансамбль солістів «Київська камерата», так і ті, які брали участь у ньому вперше.

«Фестиваль дуже вдалий... Це наше свято, наша радість!» – такими словами відкрила святковий вечір відома українська композиторка Леся Дичко. В її інтонації був захват і в той же час зосередженість - це ясніше слів говорило про поважність майбутнього вечора…

Патетизму та величі додавав ще той факт, що всі зазначені в програмці твори були всесвітніми прем’єрами. І саме цього вечора слухачі першими доторкнулися до найкращих зразків музичного сьогодення, до «музики свіжого подиху».

Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України, постійний учасник фестивалю, створив прекрасний настрій та незабутнє враження від виконання світових прем’єр цього вечора.


Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України

Оркестр грав під орудою Наталії Пономарчук, головного диригента Дніпропетровської філармонії, віднедавна другого диригента столичного оркестру. ЇЇ експресивні рухи додавали звучанню творів темпераментності протягом усього концерту.


Наталія Пономарчук - головний диригент Дніпропетровської філармонії
А художній керівник та головний диригент оркестру Володимир Сіренко в цей час знаходився в залі в якості слухача.

Відкривала вечір Друга симфонія відомої українському слухачеві композиторки Богдани Фроляк (м. Львів).


Богдана Фроляк (м. Львів)

Широкі гармонії з мінімумом дисонансів. Спокійна мелодійна співучість струнних та вибухові й міцні, «залізні» репліки міді – усе це чудово гармонувало, демонструючи багатогранний талант автора. У другій частині симфонії панувала пастораль, лірика та мелодійність. Особливого колориту надавало включення в музичну тканину Дзвонів.

Прямою протилежністю можна вважати наступний твір київського композитора Святослава Луньова, котрий розпочав музичну естафету представників столичної школи, що тривала до кінця вечора.

Його «Trias», зазначений в програмці як твір для симфонічного оркестру здавався дуже близьким до концерту для фортепіано з оркестром.

С.Луньов має неабияку професійність у знанні комп’ютерних технологій, зокрема тих, які можуть стати в пригоді композитору. Проте навряд чи можливо за допомогою комп’ютерних програм спрогнозувати, як твір звучатиме в залі у виконанні оркестру.



Чи можна назвати твір у виконанні концертмейстерів оркестру, що почався з інтонаційно неврівноважених гліссандо творчим доробком? А тим паче композиторською знахідкою? Або ж вступ соліста Віталія Лимана, який безжально вбивав у клавіатуру філармонійного «Стейнвея» ноти-гвіздки? Ефектно, але чи ефективно?



Скоріш за все це лише невдалий комп’ютерний експеримент. По суті цей твір лише підтверджує думку, що музичному мистецтву в усіх його проявах необхідно в першу чергу Бути живим цілим, а не Існувати.

Власне, виникає слушне запитання: а чи можливо виконати подібний твір на сцені в рамках класичних концертів.



Друге відділенні, всупереч вказаному в програмці концерту порядку виступів, на нього все ж вплинув статус виконавця в музичній сфері. Та це ніяк не позначилося на сприйнятті суті творів і, ймовірно, було просто збігом обставин... Вочевидь, як і на славнозвісних концертах «Пісня Року» – завершення за Примадонною.
Тож «Langsam» Вікторії Польової у виконанні Національного академічного симфонічного оркестру розпочав тріумфальну ходу другого відділення. Слід додати, що Вікторія Польова була ученицею Івана Карабіца, видатного українського композитора, засновника фестивалю «Київ Музик Фест».
У другому відділенні людей не поменшало, а навпаки зібралося ще більше. Крім того, серед слухачів вечора можна було побачити відомих постатей галузі культури та мистецтва.



«Langsam» Вікторії Польової нагадував маленьку симфонію з помітним гармонійним впливом Брамса, Рахманінова, а ще більше – Чайковського. Цікавим та лаконічним виглядав рефрен (фрагмент, що повторюється) у чудовому виконанні скрипкового квартету на чолі з Геннадієм Павловим, концертмейстером оркестру. А закінчився твір сталим елементом, притаманним роботам багатьох сучасних композиторів – «музичним мерехтінням».
Східні настрої вніс твір «Пісні Азалій» Ігоря Щербакова на слова корейського поета Кіма Соволя. Солістка Світлана Глеба (сопрано, м. Ужгород) та симфонічний оркестр виконали його трьома мовами: спочатку українською в перекладі І. Бондаренка, далі мовою оригіналу, а потім англійською в перекладі Дж. МакКейна.


Світлана Глеба (сопрано, м. Ужгород)

На завершення концерту у потужно-героїчному настрої прозвучала прем’єра твору Мирослава Скорика «Балада про Дніпро» на слова М. Гоголя у виконанні Євгена Орлова (високий бас) та оркестру.


Євген Орлов (високий бас)

Ім’я молодого соліста вже добре відоме багатьом шанувальникам академічної музики, зокрема вокальної, за попередніми потужними його роботами, представленими в проекті Володимира Сіренка «Страсті Христові» Й. С. Баха, який проходив протягом двох місяців у першій половині 2009 року на сцені Національної філармонії.

Відверто кажучи, виконання «Балади про Дніпро», як і сам твір, з перших нот можна назвати класичним. Адже відомо, що Мирослава Михайловича вже за життя відносять до класиків української сучасної композиторської школи. Немов симфонічна картина, піднесено і могутньо звучав твір, часом нагадуючи схожі за змістом твори російського композитора, відомого своїми «пейзажними» оркестровками М. Римського-Корсакова.
Переплелися в творі Мирослава Скорика і колосальний досвід викладача та виконавця, і неперевершений композиторський талант, що нині крокує ХХІ століттям.
А митець, сором'язливо посміхаючись, дякував публіці за чуйність, ширість та розуміння.


Мирослав Скорик

Так закінчився фінальний вечір ХХ ювілейного міжнародного фестивалю сучасної музики «Київ Музик Фест». На цьогорічному фестивалі свою творчість продемонстрували більше 100 композиторів.


images/articles/24/Image00019.jpg

Побажаємо фестивалю подальшого зростання, розширення плеяди сучасних композиторів та виконавців, а його учасникам – творчого натхнення й удачі!



Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Євген Орлов, Світлана Глеба
Диригенти: Наталія Пономарчук
Композитори:Вікторія Польова, Богдана Фроляк, Мирослав Скорик, Святослав Луньов
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

Симфонічні твори Станіслава Людкевича
Прем'єра симфонії - сорок років згодом
У Таллінні відбувся благодійний концерт класичної музики "Перетин культур"
В філармонії Одеси відбудеться концерт кларнетиста Ксіди та оркестру під керівництвом Шаврука
Французький органіст Жан Марі Леруа виступив на ІV фестивалі органної та камерної музики "Sounds of BACH" у Чернівцях
У Дніпрі завершився Міжнародний музичний конкурс
До Тернопільської філармонії завітав Шуберт зі своєю "Шубертіадою"
Сценографічна спадщина Євгена Лисика
У Страсбурзі відбувся концерт за участі українського оркестру та дитячих хорів
«Від бароко до класицизму»: музиканти оркестру «Ars – Nova» порадували миколаївців гарною музикою
У Ніжинській музичній школі на благодійному концерті зібрали 10 тисяч на тепловізор
Фотомиті "Київської пекторалі". Подія, яка вже стала історією
"Вечір української музики" у Кропивницькому
Маріупольський оркестр «Ренесанс» взяв участь у великому концерті в Італії
Музичний символ солідарності: на другу річницю великої війни оркестр Львівської філармонії виступив у Варшаві
"Музика без меж": у Дніпровській академії музики провели Міжнародний фестиваль академічного музичного мистецтва
Сучасна академічна музика та саунд-перформанси в іменах — 11 українських композиторів, чиї концерти не варто пропускати
Від Бетховена до Скорика: пам’ять Небесної сотні в Харкові вшанували музикою
“Музичні мости”
Полтавська обласна філармонія презентувала програму «Присвята Астору П’яццолі».
Абстракція в дикому вигляді: The New York Times про українську оперу Chornobyldorf
У Києві показали сучасний балет «Д.І.М.» про вимушену міграцію
У Львові під час концерту колядок і щедрівок хор "Дударик" зібрав понад 80 тисяч для військових
У "Карнегі-хол" у Нью-Йорку прозвучали твори відомих українських композиторів
Прем’єри та присвяти на концерті «Тиха молитва» у Львівській філармонії
З 3 по 8 січня у філармонії пройшов перший цьогорічний фестиваль органної та камерної музики «Bach Contemporary». Цьогоріч фестиваль представив публіці 8 різноманітних концертів обʼєднаних генієм Баха
"Мрії щасливого року": артисти Запорізької філармонії порадували глядачів ще однією прем"єрою
Ансамбль "Полтава" обласної філармонії відтворив на сцені різдвяні традиції
27 грудня у знаменитому будинку Роліт відбулась прем’єра перформансу-променаду «Гра в хованки з паном Лятошинським»
"Нове Різдво" хору ім. Бортнянського
«Котигорошко проти вікінгів»: ПРЕМ’ЄРА ВИСТАВИ
Напередодні Різдва у великій залі Ніжинської музичної школи відбувся святковий благодійний концерт на допомогу ЗСУ
Дивовижна прем'єра на Святвечір: у філармонії відтворили концертну програму капели Кошиця
"Сойчине крило": через 67 років після прем'єри повернувся на сцену балет Анатолія Кос-Анатольського на сюжет новели Івана Франка
У харківському метро пройшли концерти зірок оперного театру
Концерт юних віртуозів
Культурна дипломатія в дії
Незламній Україні присвячується
“Лісова пісня” у Будапешті
Урочисте відкриття Конкурсу імені Сліпака пройшло у Львівській філармонії
      © 2008-2024 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
100701_003.jpg