14 серпня розпочинається 15 Фестиваль "Шопен і його Європа | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
14 серпня розпочинається 15 Фестиваль
14 серпня розпочинається 15 Фестиваль "Шопен і його Європа
Ціьогорічний фестиваль відбуватиметься під гаслом "Від Шопена до Монюшка"
11 серпня 2019, неділя
Поширити у Facebook

15 Фестиваль "Шопен і його Європа"Національний інститут Фредерика Шопена

З 14 серпня до 1 вересня, під гаслом "Від Шопена до Монюшка", у Варшаві триватиме 15 Фестиваль "Шопен і його Європа", організатором якого є Національний інститут Фредерика Шопена, а одним з двох головних партнерів - Друга програма Польського радіо. Окрім того, до числа медіапатронів належать, як і варто було б очікувати, Польське радіо-Шопен, та загалом - найбільша радіомовна компанія Польщі.

А детальніше розповісти про цю подію я попросив Пьотра Войцєховського, речника Національного інституту Фредерика Шопена:
- Передусім, виходячи від гасла цього фестивалю, треба згадати про 200- річчя від народження Станіслава Монюшка, що, власне, відзначається цього року. Ми, звісно, хочемо відсвяткувати її дуже голосно, по-перше, за допомогою опер. На фестивалі будуть концертні виконання двох опер Станіслава Монюшка, а також ще дві інші опери - "Краків'яни і ґуралі" Яна Стефані, тобто, можна сказати, перша польська опера, а також, вже часів Станіслава Монюшка, опера видатного італійського композитора Джузеппе Верді "Корсар" (що, можливо, менш відома в його доробку). А окрім цього, у контексті Монюшка прозвучить сольний концерт із його піснями у перекладі на французьку, виданих у Парижі ще за життя цього композитора. Їх, поруч із піснями Роберта Шумана і Анрі Дюпарка, виконає німецький тенор Крістоф Преґардьєн. Окрім цього, Монюшко з'являтиметься у рамках різноманітних сольних і камерних концертів, у вигляді різноманітних парафраз, цитат - це будуть такі твори, що або становитимуть переробку, або аранжування пісень та інших творів Монюшка для фортепіано або камерного виконання.

- Як про це свідчить назва всього фестивалю "Шопен і його Європа", і як свідчить гасло його цьогорічного випуску, йтиметься про польську музику у контексті Європи. І тут виникає питання, наскільки взагалі польська музика відома на Заході? Окрім Шопена, безперечно, бо це, безперечно, надзвичайно важлива фігура для європейської музичної традиції. Натомість, наскільки, наприклад, відомий Монюшко? І я питаю Вас про це, зокрема, при нагоді спроби реінтерпретації творчості цього польського композитора, що до неї вдався, скажімо, Фабіо Біонді.

- Гасло "Шопен і його Європа", звісно, супроводжує фестиваль від його початку, і, можна сказати, що нашою фестивальною місією є представлення не лише європейського музичного репертуару, але також, власне, польського і, так би мовити, рекламування польської музики назовні. Останніми роками це особливо помітно, особливо у контексті Монюшка і того, що робить Фабіо Біонді. Адже та італійська версія "Гальки", яку він представив, спочатку на фестивалі, але й пізніше, коли ми це представили у формі звукозапису на двох дисках, отримала величезне визнання у світі. Це нас дуже радує. І саме завдяки словам Фабіо Біонді можна сказати, що музику Станіслава Монюшка відкрили і високо оцінили наново, бо хтось з іншого культурного середовища подивився на неї і сказав нам, що її варто виконувати. Бо ми не завжди мали щодо цього певність. Натомість, черговим кроком у цей бік є цьогорічний "Фліс", також авторства Станіслава Монюшка. Його вже буде виконано в оригіналі польською мовою, але також під диригуванням Фабіо Біонді, котрий, як він наголошує в багатьох інтерв'ю, взагалі захоплений творчістю Станіслава Монюшка, і "Галька" не була тут винятком. Він дуже охоче звертався і звертатиметься до чергових сценічних творів нашого композитора.

- Отже, як и вже трохи відхилили завісу цьогорічного фестивалю, його гістьми будуть зірки першого плану, як, от, наприклад, Біонді. Переглядаючи програму, я знайшов також і українського виконавця - Вадима Холоденка, і про його участь я би хотів Вас попросити розповісти.

- З українських виконавців він буде єдиний, але дуже важливий у контексті усієї події, оскільки він - поруч зі своєю і життєвою, і музичною - партнеркою Альоною Баєвою, будуть одними з найважливіших артистів на фестивалі, можна сказати - артистами-резидентами. Кожен з них протягом цих трьох тижнів виступить аж тричі: двічі камерально, а раз - у супроводі симфонічного оркестру. Окрім цього, це буде дебют Вадима Холоденка на історичному інструменті, а з ним гратиме оркестр із інструментами XVIII століття, також дуже близький і фестивалю, і нашому інституту. Отже, присутність Вадима Холоденка і Альони Баєвої надзвичайно для нас важлива з перспективи усієї нарації фестивалю.

Окрім того, оскільки Ви питаєте про гостей, то я маю обов'язково згадати, що цього року ми відзначаємо 100-річчя встановлення дипломатичних відносин між Польщею та Японією. З цієї причини настільки багато виконавців з цієї, власне, країни також виступлять на нашому фестивалі. Це будуть і два оркестри, і троєдиригентів, і двоє солістів-піаністів, і двоє солістів- співаків. Отже, власне при нагоді цієї річниці ми маємо цілу плеяду японських зірок.

- І, як Ви вже зазначили, це буде не лише польська музика.

- Ні-ні, звісно. Ми намагаємося заражати закордонних артистів польською музикою, але, звісно, це, як назва фестивалю про це свідчить, такий собі мар'яж нашої польської музики з європейською. Тим більше, що польська музика невід'ємно вписується до європейської класичної музики. Хоч також ми маємо й неєвропейські мотиви, як, власне, оцей японський, тим більше, що один з творів походитиме, власне, з цієї країни.



Автор: Антон Марчинський
Фото:
Джерело: Polskie Radio Українська служба



Інші:

«Школа танців Соломона Шкляра»
Закарпатські музейники та артисти створили відеопроєкт про звучання народних інструментів
Театри Лесі Українки та Івана Франка підписали «Меморандум про співпрацю»
Вечір пам’яті українського художника Анатолія Лимарєва
Виставка фотографій «Бруталізм. Італія» в Українському Домі
Примадонна Людмила Монастирська виступить у Харкові
Легендарна Carmina Burana знову пролунає у Києві!
KYIV BAROQUE FEST-2025
«Реквієм» в Одеській національній опері: мистецька спільнодія
Пам’яті маестро Богодара Которовича…
Київ офіційно отримав статус Міста музики ЮНЕСКО та приєднався до Мережі креативних міст ЮНЕСКО
Перформанс «Зерна» в Національній філармонії України
Мелодії рідного краю
Події Львівської філармонії у листопаді
Хор “Гомін” вирушає у великий тур Європою
Що послухати у листопаді у Національній філармонії?
Вітаємо маестро Володимира Сіренка з ювілеєм!
Міністерство культури офіційно перейменували. Це вже восьма зміна у назві
VI Всеукраїнський фестиваль-конкурс хорових колективів пам’яті К. К. Пігрова 2025
Катарсис у звуках: «Реквієм» Євгена Станковича…
«Віртуози Львова» виступлять на фестивалі класичної музики «Буковинський листопад»
Світова прем’єра у Львові: Концерт для органа з оркестром Олександра Родіна
Український «Летючий Голландець» у Данії: опера й анімація для дітей
Фільм «Куба&Аляска» отримав нагороду на кінофестивалі в Римі
Теплий листопад у Львівському органному залі
Листопад натхнення в Музеї Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича
Україна потребує більше реставраторів та рятувальників культури – висновок брифінгу в Академії Бойчука
Проєкт «Репресована українська музика»
Пряма трансляція опери «Макбет» об’єднає Литву та Україну
«Любов з першого слова» у Театрі Франка
Всесвітній день опери
24 жовтня день народження Лесі Дичко
У Львові стартує XV Львівський міжнародний органний фестиваль: музика світла і натхнення
Контрабас, фортепіано та оркестр у новітньому синтезі українського звучання
Яскравий листопад у Національній опері України
Вечір аргентинського танго в Національній опереті України!
Другий сезон національного благодійного проєкту "ОДА СТІЙКОСТІ" відкриє концерт у Хмельницькому
Хор “Гомін” і TEATR.org.ua передали 25 автомобілів ЗСУ
У Хмельницькому відбудеться прем'єра культурно-благодійного проєкту "Ода стійкості"
У Києві презентували повну версію рок-опери "Міф про козака Василя Сліпака"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine