14 серпня розпочинається 15 Фестиваль "Шопен і його Європа | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
14 серпня розпочинається 15 Фестиваль
14 серпня розпочинається 15 Фестиваль "Шопен і його Європа
Ціьогорічний фестиваль відбуватиметься під гаслом "Від Шопена до Монюшка"
11 серпня 2019, неділя
Поширити у Facebook

15 Фестиваль "Шопен і його Європа"Національний інститут Фредерика Шопена

З 14 серпня до 1 вересня, під гаслом "Від Шопена до Монюшка", у Варшаві триватиме 15 Фестиваль "Шопен і його Європа", організатором якого є Національний інститут Фредерика Шопена, а одним з двох головних партнерів - Друга програма Польського радіо. Окрім того, до числа медіапатронів належать, як і варто було б очікувати, Польське радіо-Шопен, та загалом - найбільша радіомовна компанія Польщі.

А детальніше розповісти про цю подію я попросив Пьотра Войцєховського, речника Національного інституту Фредерика Шопена:
- Передусім, виходячи від гасла цього фестивалю, треба згадати про 200- річчя від народження Станіслава Монюшка, що, власне, відзначається цього року. Ми, звісно, хочемо відсвяткувати її дуже голосно, по-перше, за допомогою опер. На фестивалі будуть концертні виконання двох опер Станіслава Монюшка, а також ще дві інші опери - "Краків'яни і ґуралі" Яна Стефані, тобто, можна сказати, перша польська опера, а також, вже часів Станіслава Монюшка, опера видатного італійського композитора Джузеппе Верді "Корсар" (що, можливо, менш відома в його доробку). А окрім цього, у контексті Монюшка прозвучить сольний концерт із його піснями у перекладі на французьку, виданих у Парижі ще за життя цього композитора. Їх, поруч із піснями Роберта Шумана і Анрі Дюпарка, виконає німецький тенор Крістоф Преґардьєн. Окрім цього, Монюшко з'являтиметься у рамках різноманітних сольних і камерних концертів, у вигляді різноманітних парафраз, цитат - це будуть такі твори, що або становитимуть переробку, або аранжування пісень та інших творів Монюшка для фортепіано або камерного виконання.

- Як про це свідчить назва всього фестивалю "Шопен і його Європа", і як свідчить гасло його цьогорічного випуску, йтиметься про польську музику у контексті Європи. І тут виникає питання, наскільки взагалі польська музика відома на Заході? Окрім Шопена, безперечно, бо це, безперечно, надзвичайно важлива фігура для європейської музичної традиції. Натомість, наскільки, наприклад, відомий Монюшко? І я питаю Вас про це, зокрема, при нагоді спроби реінтерпретації творчості цього польського композитора, що до неї вдався, скажімо, Фабіо Біонді.

- Гасло "Шопен і його Європа", звісно, супроводжує фестиваль від його початку, і, можна сказати, що нашою фестивальною місією є представлення не лише європейського музичного репертуару, але також, власне, польського і, так би мовити, рекламування польської музики назовні. Останніми роками це особливо помітно, особливо у контексті Монюшка і того, що робить Фабіо Біонді. Адже та італійська версія "Гальки", яку він представив, спочатку на фестивалі, але й пізніше, коли ми це представили у формі звукозапису на двох дисках, отримала величезне визнання у світі. Це нас дуже радує. І саме завдяки словам Фабіо Біонді можна сказати, що музику Станіслава Монюшка відкрили і високо оцінили наново, бо хтось з іншого культурного середовища подивився на неї і сказав нам, що її варто виконувати. Бо ми не завжди мали щодо цього певність. Натомість, черговим кроком у цей бік є цьогорічний "Фліс", також авторства Станіслава Монюшка. Його вже буде виконано в оригіналі польською мовою, але також під диригуванням Фабіо Біонді, котрий, як він наголошує в багатьох інтерв'ю, взагалі захоплений творчістю Станіслава Монюшка, і "Галька" не була тут винятком. Він дуже охоче звертався і звертатиметься до чергових сценічних творів нашого композитора.

- Отже, як и вже трохи відхилили завісу цьогорічного фестивалю, його гістьми будуть зірки першого плану, як, от, наприклад, Біонді. Переглядаючи програму, я знайшов також і українського виконавця - Вадима Холоденка, і про його участь я би хотів Вас попросити розповісти.

- З українських виконавців він буде єдиний, але дуже важливий у контексті усієї події, оскільки він - поруч зі своєю і життєвою, і музичною - партнеркою Альоною Баєвою, будуть одними з найважливіших артистів на фестивалі, можна сказати - артистами-резидентами. Кожен з них протягом цих трьох тижнів виступить аж тричі: двічі камерально, а раз - у супроводі симфонічного оркестру. Окрім цього, це буде дебют Вадима Холоденка на історичному інструменті, а з ним гратиме оркестр із інструментами XVIII століття, також дуже близький і фестивалю, і нашому інституту. Отже, присутність Вадима Холоденка і Альони Баєвої надзвичайно для нас важлива з перспективи усієї нарації фестивалю.

Окрім того, оскільки Ви питаєте про гостей, то я маю обов'язково згадати, що цього року ми відзначаємо 100-річчя встановлення дипломатичних відносин між Польщею та Японією. З цієї причини настільки багато виконавців з цієї, власне, країни також виступлять на нашому фестивалі. Це будуть і два оркестри, і троєдиригентів, і двоє солістів-піаністів, і двоє солістів- співаків. Отже, власне при нагоді цієї річниці ми маємо цілу плеяду японських зірок.

- І, як Ви вже зазначили, це буде не лише польська музика.

- Ні-ні, звісно. Ми намагаємося заражати закордонних артистів польською музикою, але, звісно, це, як назва фестивалю про це свідчить, такий собі мар'яж нашої польської музики з європейською. Тим більше, що польська музика невід'ємно вписується до європейської класичної музики. Хоч також ми маємо й неєвропейські мотиви, як, власне, оцей японський, тим більше, що один з творів походитиме, власне, з цієї країни.



Автор: Антон Марчинський
Фото:
Джерело: Polskie Radio Українська служба



Інші:

Мар’яна Мазур, солістка Львівської опери перемогла на Міжнародному конкурсі у Польщі
КНИЖКОВИЙ ФЕСТИВАЛЬ «ФУНДАМЕНТ: ІСТОРІЇ ПРО КУЛЬТУРУ»
У Хмельницькому відкрилась масштабна виставка «Слава Героям! Хмельниччина»
Презентовано трейлер документального фільму «ЛІНІЯ ВОГНЮ»
Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025
Продовжується прийом творів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026 року
У Чернігові пройде перший Всеукраїнський музичний фестиваль «BRAMA CLASSIC»
Про що мовчать "Співаючі": Львівська опера відзначає 125-ліття виставкою Сергія Савченка
Музей Соломії Крушельницької запрошує на презентацію цифрової платформи
У Херсоні відкриють музей, присвячений роботі театру
У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine