Мирослав Скорик і музика Львова | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мирослав Скорик і музика Львова
Академічний камерний оркестр
Бурко Сергій
Дика Ніна Орестівна
Скорик Мирослав Михайлович
Мирослав Скорик і музика Львова
«ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ»
25 вересня 2018, вівторок
Поширити у Facebook

В сузір’ї ювілейних святкувань 80-річчя Маестро Мирослава Скорика в Україні і в усьому світі, безперечно, знаковим залишиться фестиваль «ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ».

Хода фестивалю тривала від 14 – до 19 вересня 2018 року. Концертний зал імені С. Людкевича Львівської обласної філармонії вщент переповнений слухачами, приємно подивляв творчою атмосферою. Насичена і багатогранна панорама концертних програм впродовж чотирьох вечорів привертала увагу широкого кола слухачів, де з-поміж шанувальників знані художники, композитори, поети, диригенти, архітектори, письменники, адвокати, скульптори, професори, творча молодь.

Для любителів камерної музики залишиться незабутнім концертний вечір «Мирослав Скорик і музика Львова». У пошуку нових вражень та нових незабутніх емоцій для всіх учасників і слухачів третього фестивального вечора панівною залишалася «львівська атмосфера». Духовно-інтелектуальний простір Львова, міста, такого дорогого серцю Ювілянта, де примхливі абриси дахів, вежі храмів, церков зачаровують, де «…кожен будинок особливий і неповторний, в кожному втілений якийсь свій стиль, і він дихає тим часом, коли був збудований», де кожен камінчик львівської бруківки повняться таємничими спогадами, - творили камерно-інструментальні полотна яскравих представників львівської композиторської школи - Миколи Колесси, Анатолія Кос-Анатольського, Віктора Камінського, Мирослава Скорика, Олександра Козаренка у виконанні Академічного камерного оркестру «Віртуози Львова» (диригент – Сергій Бурко). Ведуча вечора - Софія Іванова.

Чільне місце було відведено презентації компакт-диску «Музика Львова» (мистецький керівник проекту та головний диригент оркестру – Сергій Бурко; керівник-концертмейстер – Володимир Дуда; анотації - доктор мистецтвознавства Любов Кияновська; звукорежисер – Маркіян Дрібнюк).

Запропоновані слухачам твори львівських композиторів ХХ століття - М. Колесси, А. Кос-Анатольського, М. Скорика, В. Камінського, С. Людкевича завдячуючи вишуканій манері письма і витонченості звукової виражальності, творять неповторну ауру старовинного міста Лева.

Концертна програма третього дня фестивалю розпочалася виконанням трьох «Фантазій» з «Львівської лютневої табулатури». Провадячи активну дослідницьку діяльність, Мирослав Скорик, віднайшовши у архівах Львівського університету львівську табулатуру, створену ще у XVI столітті для лютні, розшифрував і здійснив обробку для камерного оркестру та ансамблів. Особлива аура вишуканості і натхненності вирізняла інтерпретацію цих невеличких, але дуже ефектних п’єс.

Карпатський колорит Сюїти «В горах» славетного Миколи Колесси (1903-2006), написаний композитором в 1971 р. для камерного оркестру Львівської консерваторіі, зачарував винятковою просвітленістю і піднесеністю настрою у всіх частинах (Allegro moderato\ Adagio\ Allegro giocoso).

Епічною і дещо тривожною атмосферою вразила Пасакалія (до слова - це останній твір композитора) Анатолія Кос-Анатольського (1909-1983) із розкішним соло скрипки - Володимир Дуда.

Наступним номером концерту прозвучав камерно-інструментальний твір Віктора Камінського (нар. 1953) “Te Deum”, який ввів слухача у стан особливої філософсько-молитовної просвітленості стану душі. Щодо історії створення, то “Te Deum” – «Тебе, Бога, хвалимо», написаний в 1996 р. на замовлення керівника оркестру Сергія Бурка для виконання з нагоди 450-річчя Берестейської Унії (Львів) та згодом постав як центральна частина ораторії «Іду. Накликаю. Взиваю» на слова проповідей Митрополита Андрея Шептицького в поетичній обробці Ірини Калинець.

Звучання Партити №6 Мирослава Скорика (нар. 1938), написаної у 1995 році з орієнтацією і для знаменитого київського колективу Квартету імені Леонтовича, вразило багатством образно-емоційного забарвлення чотиричастинного циклу (Прелюдія. Пасакалія, Арія, Рондо).

Заключним номером програми постав твір Олександра Козаренка. «Sinfonia-estravaganza». Бурхливі оплески слухачів переповнили Концертний зал Львівської філармонії. «На біс» у виконанні камерного оркестру пролунала знаменита «Мелодія» Мирослава Скорика. Оваціями, стоячи, публіка вітала всіх учасників концерту.

Попереду – пора подальшого розквіту, народження геніальних мелодій, музичних полотен, творчих планів та проектів.

Ніна Дика (Львів, Україна),
кандидат мистецтвознавства (Dr. Ph),
доцент кафедри камерного ансамблю та квартету і
кафедри загального та спеціалізованого фортепіано
Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка


Автор: Ніна Дика
Колективи: Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"
Диригенти: Сергій Бурко
Композитори:Мирослав Скорик
Музикознавці: Ніна Дика
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії



Інші:

100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
Королева українського театру. Як Марія Заньковецька "поставила на місце" Росію ще в XIX столітті і відреклася від родини заради сцени
Актор та керівник головного столичного театру звернувся до українців за кордоном
У Києві відбулася світова прем’єра першої опери Бортнянського, яка вважалася втраченою
«Театральна вечірка non stop»
Закарпатський народний хор увійшов у свій 79-й концертний сезон і розпочав підготовку до 80-літнього ювілею
      © 2008-2025 Music-review Ukraine