Мирослав Скорик і музика Львова | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Мирослав Скорик і музика Львова
Академічний камерний оркестр
Бурко Сергій
Дика Ніна Орестівна
Скорик Мирослав Михайлович
Мирослав Скорик і музика Львова
«ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ»
25 вересня 2018, вівторок

В сузір’ї ювілейних святкувань 80-річчя Маестро Мирослава Скорика в Україні і в усьому світі, безперечно, знаковим залишиться фестиваль «ДНІ МУЗИКИ МИРОСЛАВА СКОРИКА У ЛЬВОВІ».

Хода фестивалю тривала від 14 – до 19 вересня 2018 року. Концертний зал імені С. Людкевича Львівської обласної філармонії вщент переповнений слухачами, приємно подивляв творчою атмосферою. Насичена і багатогранна панорама концертних програм впродовж чотирьох вечорів привертала увагу широкого кола слухачів, де з-поміж шанувальників знані художники, композитори, поети, диригенти, архітектори, письменники, адвокати, скульптори, професори, творча молодь.

Для любителів камерної музики залишиться незабутнім концертний вечір «Мирослав Скорик і музика Львова». У пошуку нових вражень та нових незабутніх емоцій для всіх учасників і слухачів третього фестивального вечора панівною залишалася «львівська атмосфера». Духовно-інтелектуальний простір Львова, міста, такого дорогого серцю Ювілянта, де примхливі абриси дахів, вежі храмів, церков зачаровують, де «…кожен будинок особливий і неповторний, в кожному втілений якийсь свій стиль, і він дихає тим часом, коли був збудований», де кожен камінчик львівської бруківки повняться таємничими спогадами, - творили камерно-інструментальні полотна яскравих представників львівської композиторської школи - Миколи Колесси, Анатолія Кос-Анатольського, Віктора Камінського, Мирослава Скорика, Олександра Козаренка у виконанні Академічного камерного оркестру «Віртуози Львова» (диригент – Сергій Бурко). Ведуча вечора - Софія Іванова.

Чільне місце було відведено презентації компакт-диску «Музика Львова» (мистецький керівник проекту та головний диригент оркестру – Сергій Бурко; керівник-концертмейстер – Володимир Дуда; анотації - доктор мистецтвознавства Любов Кияновська; звукорежисер – Маркіян Дрібнюк).

Запропоновані слухачам твори львівських композиторів ХХ століття - М. Колесси, А. Кос-Анатольського, М. Скорика, В. Камінського, С. Людкевича завдячуючи вишуканій манері письма і витонченості звукової виражальності, творять неповторну ауру старовинного міста Лева.

Концертна програма третього дня фестивалю розпочалася виконанням трьох «Фантазій» з «Львівської лютневої табулатури». Провадячи активну дослідницьку діяльність, Мирослав Скорик, віднайшовши у архівах Львівського університету львівську табулатуру, створену ще у XVI столітті для лютні, розшифрував і здійснив обробку для камерного оркестру та ансамблів. Особлива аура вишуканості і натхненності вирізняла інтерпретацію цих невеличких, але дуже ефектних п’єс.

Карпатський колорит Сюїти «В горах» славетного Миколи Колесси (1903-2006), написаний композитором в 1971 р. для камерного оркестру Львівської консерваторіі, зачарував винятковою просвітленістю і піднесеністю настрою у всіх частинах (Allegro moderato\ Adagio\ Allegro giocoso).

Епічною і дещо тривожною атмосферою вразила Пасакалія (до слова - це останній твір композитора) Анатолія Кос-Анатольського (1909-1983) із розкішним соло скрипки - Володимир Дуда.

Наступним номером концерту прозвучав камерно-інструментальний твір Віктора Камінського (нар. 1953) “Te Deum”, який ввів слухача у стан особливої філософсько-молитовної просвітленості стану душі. Щодо історії створення, то “Te Deum” – «Тебе, Бога, хвалимо», написаний в 1996 р. на замовлення керівника оркестру Сергія Бурка для виконання з нагоди 450-річчя Берестейської Унії (Львів) та згодом постав як центральна частина ораторії «Іду. Накликаю. Взиваю» на слова проповідей Митрополита Андрея Шептицького в поетичній обробці Ірини Калинець.

Звучання Партити №6 Мирослава Скорика (нар. 1938), написаної у 1995 році з орієнтацією і для знаменитого київського колективу Квартету імені Леонтовича, вразило багатством образно-емоційного забарвлення чотиричастинного циклу (Прелюдія. Пасакалія, Арія, Рондо).

Заключним номером програми постав твір Олександра Козаренка. «Sinfonia-estravaganza». Бурхливі оплески слухачів переповнили Концертний зал Львівської філармонії. «На біс» у виконанні камерного оркестру пролунала знаменита «Мелодія» Мирослава Скорика. Оваціями, стоячи, публіка вітала всіх учасників концерту.

Попереду – пора подальшого розквіту, народження геніальних мелодій, музичних полотен, творчих планів та проектів.

Ніна Дика (Львів, Україна),
кандидат мистецтвознавства (Dr. Ph),
доцент кафедри камерного ансамблю та квартету і
кафедри загального та спеціалізованого фортепіано
Львівської національної музичної академії імені М.В. Лисенка


Автор: Ніна Дика
Колективи: Академічний камерний оркестр "Віртуози Львова"
Диригенти: Сергій Бурко
Композитори:Мирослав Скорик
Музикознавці: Ніна Дика
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської обласної філармонії



Додати: Share on Facebook

Інші:

Слова іноді потребують музики, але музика не потребує слів...
Спадщина Січинського: Станіславський «Боян» та українські пісні за крону
Галицька додекафонія: Юзеф Кофлер і Тадеуш Маєрський
Звуки – живі: вони можуть бути цілющими або вбивчими…
Музичні столиці Європи: де послухати академічну музику в Гамбурзі
Методика Сузукі, або Як навчають музики з трьох років
"Кантус" – хор, який дарує крила
Композитор, що вмів дружити
Той, що відкрив світові музику української бандури
Як Ліст захворів Україною, а світ — Лістом
Заспівала ''Щедрик'' українською і підкорила світ: британська співачка розповіла, як це вийшло
Аккомпанемент искусству дирижера - музыка
Леонтович-ґейт: чи буде щасливий фінал в історії про нищення будинку легендарного композитора?
Рік під знаком «Мелодії»
Час сміливих, зухвалих, талановитих...
Музикант і громадянин на всі часи
«Травіата» — подорож у часі
Viva, Пуччіні!
Магічна трембіта, дзвінка зозулька та інші українські музичні інструменти, які мають особливий характер та колорит
Бетховен присвятив коханій "Місячну сонату"
Класична музика покращує серцебиття
Сміливі ініціативи Одеської опери
МАЙСТЕР ТРИ РОКИ ШУКАВ У КАРПАТАХ ЯЛИНУ, ЩОБ ЗРОБИТИ З НЕЇ СКРИПКУ
Уроки доброти
Легенды и были Одесской филармонии
Композитори пишуть спеціально для неї
Учитель Давида Ойстраха: "Деточка, сыграй мне эту фразу, как вкусный борщ"
Соломія Крушельницька в образі Аїди на фото 1900 року
Патрік Генрі Хьюз: незрячий хлопець, який став віртуозним музикантом
Київський король світового фортепіано
Як вибрати музичну школу і не помилитися?
Українські "Варіації" у Скандинавії
Вуличним музикантам у Львові заборонили виступати без дозволів. Як все працює на практиці?
Чого найбільше боявся Фридерик Шопен?
Дует батька і сина Бочеллі
Музика пам'яті
Класична музика в контексті реклами і маркетингу
Вересень: творчий пошук ідей
Дні музики Мирослава Скорика у Львові
Мирослав Скорик і музика Львова
      © 2008-2018 Music-review Ukraine