До роковин Голодомору у Київському муніципальному академічному театру опери і балету для дітей та юнацтва пролунає «Реквієм» Моцарта | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
До роковин Голодомору у Київському муніципальному академічному театру опери і балету для дітей та юнацтва пролунає «Реквієм» Моцарта
До роковин Голодомору у Київському муніципальному академічному театру опери і балету для дітей та юнацтва пролунає «Реквієм» Моцарта
8 листопада 2013, п'ятниця
Поширити у Facebook
Джерело: Київський національний академічний театр оперети

23 листопада на сцені Київського муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва у виконанні солістів, хору та симфонічного оркестру пролунає «Реквієм» В.А. Моцарта, присвячений 80-й роковині Голодомору.

Це вершина скорботної лірики, страждання й горя, трагічного пафосу, сповнена справжньої людяності та незмінної віри в майбутнє.

«Реквієм» пролунає у виконанні Симфонічного оркестру і хору театру (диригент Олексій Баклан, хормейстер Анжела Масленнікова) та солістів: Ольги Фомічової (сопрано), Мирослави Гаврилюк (альт), Сергія Шаповала (тенор) і В’ячеслава Стрелкова (бас).

Класичні зразки реквієму у ХУІ ст. створили П’єр де ла Рю, О.Лассо та Палестрина. Серед композиторів, що зверталися до написання реквієму: у ХУІІІ ст.- Н.Йомеллі та В.А.Моцарт, у ХІХ ст. – Л.Керубіні, Г.Берліоз, Ф.Ліст, А.Дворжак, Й.Брамс та Дж.Верді, у ХХ ст. – Б.Бріттен та А Шнітке.

До найвизначніших надбань музичної культури людства належить «Реквієм» Вольфганга Амадея Моцарта (1756-1791), що став останнім твором геніального композитора. Історія створення «Реквієму» оповита таємницею. Твір замовив незнайомець, який забажав залишитися невідомим. Моцарт, вже тяжко хворий, відчував тривогу – йому здавалося, що він пише реквієм для себе самого.

У вересні 1791 р. він нотував :«...я продовжую писати, бо створення музики стомлює мене менше, аніж бездіяльність. Тепер мені вже нема чого боятись. Я відчуваю це з такою переконливістю, що не потребую доказів. Я перестаю втішатися моїм талантом. А яким чудовим було життя! Воно почалося за найщасливіших обставин. Та нікому не даровано змінити передбачення долі. З просвітлілим усвідомленням слід прийняти те, що визначено провидінням. Отож, я закінчую свою похоронну пісню. Я не маю права залишити її незавершеною...».

Та дописати твір композитор, на жаль, не встиг. Завершив партитуру його учень Ф.К.Зюсмайєр. «Реквієм» В.А.Моцарта сповнений справжньої людяністі, скорботної лірики, трагічного пафосу. Це драматична поема про людські страждання й горе та про незмінну віру в майбутнє. Недаремно один з видатних композиторів ХХ ст. Альфред Шнітке зазначав: «„Реквієм” Моцарта для мене – „Реквієм” №1».

У Київському муніципальному академічному театрі опери і балету для дітей та юнацтва «Реквієм» Моцарта було поставлено у квітні 1996р. з нагоди 10-річчя Чорнобильської трагедії. Цей твір став останньою роботою одного із засновників театру, його першого головного хормейстера – Маестро хорового мистецтва, народного артиста України, професора Михайла Михайловича Кречка (1925-1996).


Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва
Джерело: Київський національний академічний театр оперети



Інші:

6 грудня виповнюється 122 роки від дня народження Миколи Колесси
«Щедрик» як світовий символ Різдва: в Музеї історії міста Києва відкрили нову виставку
Старт всеукраїнської акції «Коляда для Захисника та Захисниці» 2025–2026
Феєричне завершення пʼятої едиції КОНКУРСУ МОЛОДИХ ВОКАЛІСТІВ ІМЕНІ ВАСИЛЯ СЛІПАКА
Хор "Гомін" виконає стародавні партеси в Києво-Печерській лаврі
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Держмистецтв оголосило конкурс на здобуття премії імені М. В. Лисенка у 2026 році
Побачити себе та інших по-новому
Улюблені саундтреки оживають на сцені!
Зірковий дебют Юлії Алексєєвої в опері "Floria Tosca" Джакомо Пуччіні
Різдвяна ораторія та українські колядки
«Що мені розповідали ангели…»
Конкурс молодих вокалістів імені Василя Сліпака. Закриття
Фестиваль-премія "ГРА-2025"- названо переможців
Грудень у Харківській національній опері
У Львівській філармонії відкрили V Конкурс імені Василя Сліпака
Національна філармонія України та Сумська обласна філармонія підписали угоду про партнерство
«Усна історія для спадщини танцю»
Книжка про особливу будівлю у Львові
КОНЦЕРТ-ПРИСВЯТА: МУЗИКА ФЕРРЕР ФЕРРАНА ТА ПОЕЗІЯ ПАВЛА ВИШЕБАБИ
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Грудень натхнення в Музеї Соломії Крушельницької
Найказковіший місяць у Національній опері – грудень!
Одеський Національний академічний театр опери та балету
В Україні запустили boychukists.com — першу платформу про бойчукізм.
Вийшов документальний фільм «Кірт» про українського військового Кирила Беркаля
В Україні створили музичний проєкт, присвячений авторам «Розстріляного відродження»
«Мистецька Фортеця»
Сучасні композитори створили музику, присвячену українському індустріальному Сходу
Балет «Мавка» Вікторії Польової – нова прем’єра Львівської національної опери у постановці творців «Тіней забутих предків»
Stabat Mater - особливий твір Олександра Родіна
Виставковий проєкт «Хліб» в Українському Домі
Музика моря, відваги, заліза та бетону
Ректорка Харківського університету мистецтв увійшла до наглядової ради Українського культурного фонду
У Відні розпочався Європейський тиждень сучасної опери
«Пісня на добро»
Класика зі смаком джазу
Тут живе Різдво: понад 30 подій у святковому сезоні Органного залу
Магія наближається...
Музика солідарності: сучасна польська композиторка Александра Брейза в Національній філармонії України
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
67.jpg