Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту
Безбородько Олег
Півненко Богдана
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Сильвестров Валентин Васильович
Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту
Початок «Київ Музик Фесту» збігся з 80-тирічним ювілеєм Валентина Сильвестрова.
31 жовтня 2017, вівторок
Поширити у Facebook

Під час фестивалю активно виконували твори Майстра, що стало унікальною нагодою для слухачів спробувати осягнути його масштабну творчу подорож від 60-х років минулого століття до музики останніх років. У рамках фесту у Великому залі ім. Героя України В. Сліпака звучало три великі твори композитора, з яких два – світові прем’єри.

Перша частина концертної програми – 6-та симфонія Сильвестрова, яка тривала понад годину. На сцені Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під орудою Володимира Сіренка.

Шоста симфонія – довга подорож внутрішнім світом людини і Всесвітом через різні стани – драматичний, елегійний, болісний, щемливий, просвітлений. Переводить часом непомітно. Але іноді новий стан (нова частина) насувається раптово, змушуючи залишатися у напруженні, у постійному активному слуханні-відчуванні. Між частинами застосовується прийом attacca (перехід без паузи, без чіткої крапки). Величезне музичне полотно немов би не має жодної шпарини. Воно тече, коливаючись різними емоціями, настроями, відтінками; у цьому активному думанні-спогляданні, у цьому довгому пошуці-блуканні забуваєш про зупинки. Як забуваєш про них у реальному житті.

Цікаво, що форма, що має арочну будову та містить звичні форми сонати, варіації, будується наче під впливом зміни настроїв і станів. І саме зустріч таких фрагментів, які ми відчуваємо, як різку зміну темпу, загального забарвлення, щільності напруження чи, навпаки, розрідження музичної тканини, дає нам відчуття завершення однієї частини форми і переходу до іншої.

У мистецтві наразі продовжують переосмислювати ідеї досягнення, боротьби, сенсу життя, місії, вартісності, естетики. Усе ніби умовніше, невловиміше, тонше, загадковіше. Проста інтонація, що містить сакральну таємницю, звичайний, теплий голос людяності, що відбиває вселенські гармонії.

А це вже про дві дивовижно натхненні світові прем’єри - Концертино для фортепіано з оркестром і Концерт для скрипки з оркестром, що змушували думати саме про це. Відчувати й милуватися. Шукати найтонше – особливу музикальність, тендітну зачарованість.

І Концертино у виконанні Олега Безбородька, і Скрипковий концерт у виконанні Богдани Півненко вразили саме музикальністю, співучістю, надтонкою елегійністю. Красиві, досить чітко окреслені теми. Що здавалося неможливим у творах раннього Сильвестрова - й раптом з’явилося і проросло дивовижною красою у музиці останніх років. І ще простота. Милування звуком, його можливостями, барвами, відтінками, коливаннями. Але у цій простоті зашифровані символи. Вона наче чисте скло із легеньким прозорим мережаним малюнком, але якщо вдивлятися у його глибину – там світи й світи.


Автор: Вікторія Наумчук
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Олег Безбородько, Богдана Півненко
Диригенти: Володимир Сіренко
Композитори:Валентин Сильвестров
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"



Інші:

Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
«Моє відчуття цьогорічного Букету – Потужність»
На фестивалі «КіноБукет» показали понад 35 стрічок, відбулись чотири кінопрем’єри та дві панельні дискусії
Фотомиті фестивалю Bouquet Kyiv Stage 2024
«МОВНІ ВПРАВИ»: У ХЕРСОНІ ВІДКРИЛИ ДРУГУ ЧАСТИНУ ВИСТАВКИ
Залужний відвідав концерт у Лондоні
Одеська опера завершила 214-й театральний сезон
Незрячі... трагічна правда чи брехня, яка допомагає жити?
Львівська національна опера: прем’єри, події та досягнення сезону 2023/2024
Хорова феєрія “Гомону” на сцені Львівського органного залу
У Луцьку біля собору відбувся благодійний концерт оркестру "Кантабіле" на підтримку ЗСУ
Браво, франківці!
У Коломиї виступила солістка Віденської опери та Міланського театру «Ла Скала
Висота «Діалогів кармеліток»
Сніг у червні - “На русалчин Великдень”
Львівський музичний «десант» у Києві – браво!
Завершилось всеукраїнське турне Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії
У Київській муніципальній академії музики ім. Р. М. Глієра провели майстер-класи для юних харків'ян
У Відні відбувся масштабний концерт за участю 150 українських виконавців класичної музики
ЛУЦЬКІЙ МУЗИЧНІЙ ШКОЛІ №1 ВИПОВНИЛОСЯ 85 РОКІВ
Повернення шедевра: у Відні говорили про віднайдену оперу українця Дмитра Бортнянського
«Спалахи пам’яті»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine