Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту
Безбородько Олег
Півненко Богдана
Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Сіренко Володимир
Сильвестров Валентин Васильович
Валентин Сильвестров: прем’єри всесвіту
Початок «Київ Музик Фесту» збігся з 80-тирічним ювілеєм Валентина Сильвестрова.
31 жовтня 2017, вівторок

Під час фестивалю активно виконували твори Майстра, що стало унікальною нагодою для слухачів спробувати осягнути його масштабну творчу подорож від 60-х років минулого століття до музики останніх років. У рамках фесту у Великому залі ім. Героя України В. Сліпака звучало три великі твори композитора, з яких два – світові прем’єри.

Перша частина концертної програми – 6-та симфонія Сильвестрова, яка тривала понад годину. На сцені Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України під орудою Володимира Сіренка.

Шоста симфонія – довга подорож внутрішнім світом людини і Всесвітом через різні стани – драматичний, елегійний, болісний, щемливий, просвітлений. Переводить часом непомітно. Але іноді новий стан (нова частина) насувається раптово, змушуючи залишатися у напруженні, у постійному активному слуханні-відчуванні. Між частинами застосовується прийом attacca (перехід без паузи, без чіткої крапки). Величезне музичне полотно немов би не має жодної шпарини. Воно тече, коливаючись різними емоціями, настроями, відтінками; у цьому активному думанні-спогляданні, у цьому довгому пошуці-блуканні забуваєш про зупинки. Як забуваєш про них у реальному житті.

Цікаво, що форма, що має арочну будову та містить звичні форми сонати, варіації, будується наче під впливом зміни настроїв і станів. І саме зустріч таких фрагментів, які ми відчуваємо, як різку зміну темпу, загального забарвлення, щільності напруження чи, навпаки, розрідження музичної тканини, дає нам відчуття завершення однієї частини форми і переходу до іншої.

У мистецтві наразі продовжують переосмислювати ідеї досягнення, боротьби, сенсу життя, місії, вартісності, естетики. Усе ніби умовніше, невловиміше, тонше, загадковіше. Проста інтонація, що містить сакральну таємницю, звичайний, теплий голос людяності, що відбиває вселенські гармонії.

А це вже про дві дивовижно натхненні світові прем’єри - Концертино для фортепіано з оркестром і Концерт для скрипки з оркестром, що змушували думати саме про це. Відчувати й милуватися. Шукати найтонше – особливу музикальність, тендітну зачарованість.

І Концертино у виконанні Олега Безбородька, і Скрипковий концерт у виконанні Богдани Півненко вразили саме музикальністю, співучістю, надтонкою елегійністю. Красиві, досить чітко окреслені теми. Що здавалося неможливим у творах раннього Сильвестрова - й раптом з’явилося і проросло дивовижною красою у музиці останніх років. І ще простота. Милування звуком, його можливостями, барвами, відтінками, коливаннями. Але у цій простоті зашифровані символи. Вона наче чисте скло із легеньким прозорим мережаним малюнком, але якщо вдивлятися у його глибину – там світи й світи.


Автор: Вікторія Наумчук
Колективи: Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України
Виконавці: Олег Безбородько, Богдана Півненко
Диригенти: Володимир Сіренко
Композитори:Валентин Сильвестров
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"



Додати: Share on Facebook

Інші:

Польський диригент виступив у вишиванці у знак польсько-української дружби
Україні потрібна Norma
Європейські гастролі оркестру «Філармонія». Одну з програм представлять і чернігівцям
Відомий український піаніст виступив в Ла Скала
З нагоди 20-річчя «ІNSO - Львів» Андрій Садовий вручив Іоланті Пришляк «Золотий герб міста Львова»
Національна опера України у 2017 році представила новітні проекти модерних інтерпретацій світової класики
Херсонці знову зустрілись з високим мистецтвом
Легендарний Національний заслужений академічний ансамбль танцю України імені Павла Вірського впродовж року збагатив свій репертуар новими постановками
Національний одеський філармонійний оркестр відвідав з гастролями найкращі концертні майданчики Італії
Дух Різдва для захисників України
Академічна хорова капела Українського радіо розпочала рік колядками
Маестро Джанандреа Нозеда завойовує Вашингтон з Eroica
Новорічний концерт Віденського філармонічного оркестру - 2014 р.
У Львові, в майстерні Новаківського знову зазвучав рояль
Хор хлопчиків та юнаків з Мукачева провів концертне турне чеськими містами
Конкурс імені Сліпака назвали найкращим вокальним конкурсом в Україні
У Мукачеві на честь святого Миколая співали наймолодші хористи
Хор Українського радіо презентував арт-проект у Будинку звукозапису
Валентин Сильвестров - концерт у Дніпрі
У Львівській опері відбулася прем’єра року: постановка Василя Вовкуна «Коли цвіте папороть» на музику живого класика Євгена Станковича
У Львівській опері з аншлагом відбулася довгоочікувана світова прем'єра "Коли цвіте папороть" Євгена Станковича
У Львові – світова прем’єра фольк-опери Станковича «Коли цвіте папороть»
Музична епоха незрівнянного Йоганна Штрауса відтворена у Чернігові
Аритмия влияла на музыку Бетховена
"Спящая красавица": предрождественский балет в Австралии
Більше тисячі виконавців співали "Щедрика" біля пам'ятника Шевченку у Вінниці
У Нікосії відбувся святковий концерт української класичної музики
Фестиваль української культури у м. Тіхуана (Мексика)
Одному з найавторитетніших провідних хорових колективів України та Європи –Академічному хору Українського радіо виповнилось 85 років!
Музика Падеревського зазвучала у виконанні польських і українських музикантів
25 років творчої діяльності «Cantus» відзначив концертом
Київська Опера показала осучасненого Фауста
В Чернігові відбувся магічний вечір прем’єр
Конкурс Турчака: слухай вічність!
Естафета поколінь
Пісенний... Едем
Тернополянам продемонстрували Ренесанс у джазі
На Стрийщині відзначили 140 річницю від дня народження Миколи Леонтовича
Концерт класичної музики у Берні на честь пам‘яті жертв Голодомору 1932-1933 років в Україні
В Ужгороді "Cantus" відзначить концертом свій ювілей
      © 2008-2018 Music-review Ukraine