Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
23 квітня, середа
Поширити у Facebook

Перші диригенти грали на інструментах разом із рештою колективу, але потім усе змінилося.

Оркестри в музичному суспільстві з'явилися дуже давно. У різний час вони носили різні назви, проте незмінним було одне - наявність керівника.

Сьогодні розглянемо, навіщо потрібен диригент, якщо на нього ніхто не дивиться. Виявилося, що без нього музиканти не змогли б організовано виступати.

Першими диригентами були композитори, які виконували з колективом свою музику. Вас може здивувати, але раніше вони були не просто керівниками. 

Диригент часто був першою скрипкою і подавав сигнал своїм колегам кивками голови. Бувало, що такий диригент відстукував ритм смичком. З плином часу все змінювалося.

Зараз складно уявити, але ще в 15 столітті керівник музикантів був без своєї знаменитої палички. Натомість у нього була масивна тростина- "баттута", якою диригент бив у підлогу, щоб задавати ритм.

Від неї відмовилися, коли відомий композитор Жан-Батист Люллі пошкодив ногу наконечником палиці і помер через гангрену 1687 року.
Йоганн Бах замість тростини чи палички використовував нотний свисток. Також були ті, хто розмахував нотним сувоєм.

Усе змінюється в 19 столітті. По-перше, з'являється знаменита паличка. По- друге, відбувається щось нечуване. Диригент відокремлюється від оркестру, перестає виконувати музику і займає своє знамените місце - спиною до публіки та обличчям до музикантів.

Наразі невідомо хто саме був цим першопрохідцем. Це був або Ріхард Вагнер, або Гектор Берліоз.

Здавалося б, навіщо потрібен диригент якщо є ноти. Однак великі оркестри можуть налічувати сотні музикантів. За таких умов члени колективу не можуть грати і при цьому прислухатися до колег, відраховувати такти і стежити за нотами.

Додаткова функція диригента - це задавання єдиного настрою і темпу, адже музика не обмежується лише нотами. За різного трактування один і той самий твір звучатиме інакше.

На репетиціях диригент багаторазово проходить партитури з колективом, розбирає їх і доводить звучання до бажаного результату. Досвідчені фахівці дають нове звучання навіть тим творам, які багаторазово виконувалися ще до них.






Автор: Євгенія Соколенко
Джерело: УНІАН



Інші:

Новий жанр у кіно: Анастасія Мамонтенко представляє «Маніфест духовного андеграунду»
Навіщо оркестру диригент: відповідь, яка здивує навіть меломанів
Міг навчати музики, але обрав бій за майбутнє без війни: чому вчитель обрав гармату замість класу
Дніпровський режисер поставив спектакль у Маріупольському театрі
Як у Львівському органному залі лікують душі музикою
100 років від дня народження видатного українського оперного співака Дмитра Гнатюка
Фестиваль-Премія ГРА оголосив лонгліст
Хореографка Катерина Курман — про нову постановку "Соляріс" у Львові та сучасний балет
Сто п’ять миттєвостей успіху
Повітряні коридори життя
«Два кольори душі Дмитра Гнатюка»
Вінницька дослідниця Лариса Семенко видала унікальну монографію про Леонтовича
«Letters and Notes». Музика Грабовського на Ukrainian Contemporary Music Festival
«І в той момент стався вибух»: нові свідчення про російський авіаудар по драмтеатру у Маріуполі
Як дивитися оперу
26 лютого день пам'яті Костянтина Данькевича
Музиканти Київського симфонічного оркестру стали біженцями у Німеччині, але збирають повні зали на своїх концертах
Як народжується балет «Соляріс» Олександра Родіна?
Що запорожець робив за Дунаєм? Історія культової української опери та її видатного творця
Бетховен присвятив кілька своїх симфоній другу-українцю: хто це був
Ігор Шамо відмітив би ювілей
Олена Михайлівна Потапова відмітила ювілей
ДРУГИЙ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС НА НАПИСАННЯ І ПОСТАНОВКУ КАМЕРНОЇ ОПЕРИ У ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ОПЕРІ
Корифейка української опери
11 лютого 1938 року в селі Довбиші Баранівського району Житомирської області народився видатний український хоровий диригент і композитор, Народний артист України Анатолій Пашкевич
Фільм Анастасії Фалілеєвої «Я померла в Ірпені» отримав нагороду на найбільшому в світі фестивалі короткого метру
Одеська філармонія після обстрілу - масштаби збитків
100 років ХНАТОБу: як театр працює в умовах війни
Леся Українка музикою Франца Шуберта
Новий фільм Катерини Горностай СТРІЧКА ЧАСУ обрано до основного конкурсу 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю
Вона була довершеною гармонією: Соломія Крушельницька в авторській розповіді Олександра Балабка
Пам’ятаємо: Івану Карабицю виповнилось би 80!
«Шароварщина – це не те, що ми маємо показати в Європі»
ТОП-10 вистав 2024 року столичної сцени
130 років Борису Лятошинському: що варто знати про відомого українського композитора
Десять поглядів на Різдво: добірка класичної музики
Кропивницька музична школа імені Юлія Мейтуса відзначила 50-річчя від заснування
Тріумф театру у часи викликів:
Станція, або розклад бажань: друга прем’єра за тиждень
Проєкт «Спадок» спільно з Музеєм Ханенків представляє альбом романсів на тексти класиків і обробки народних пісень ХХ століття
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
99.jpg